• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Fru Sandra...själv har vi köpt ett lekstuga begagnad idag, monterat ner, fraktat på släp och sen burit in i garaget. Sen ska den målas, men marken måste förberedas där den ska stå först. Känns som ett segt projekt, men roligt när det blir klart. Maken får stå för det mesta. Känns som om jag snart kommer va väldigt upptagen med amning...kanske kan måla lite emellanåt. Igår var vi på ikea. Kompletteringshandlade och köpte lite köksskåp som vi ska ha till en bänk innanför altanen/vid trappan. Imorgon ringer de antagligen från en lokal butik och säger att vi har en hammock att hämta. Pust, blev lite mkt nu. Skulle egentligen klippt häcken idag, men då hade grannen samma tanke så då la vi ner det. De får bestämma höjd först, deras häck mest. Gör inget annat än å grejar fortfarande efter flytten känns det som. Puh. Ska nog köra lite tens jag med. Inte riktigt bekantat mig med denna ännu. Hade en förra gången som jag hyrde, men det ar en annan sort. Denna köpte jag.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • En liten

Jag börjar misströsta att bebisen kommer huvudtaget.

Ikväll började jag städa framför huset. Mannen har lagt ett halvt stenröse lagomt vid ingången. Tror ni det kan vara farligt att lyfta mycket nu i slutet? Jag har projekt trädgård imorgon, men jag får så otäckt mycket sd och trött när jag rör mig. Dock slutar de alltid efter någon timme....

Jag är antagligen ensam med fyra åringen imorgon kväll och natt. På dagen är hon i skolan som tur är.

• En liten
    down under skrev 2012-06-27 21:21:59 följande:
    Idag var jag hos BM igen, V 37+3

Allt såg bra ut men lillkillen är fortfarande 

mega rörlig... Men ingen av dom andra barnen har någonsin varit fixerade så det lär väl bli samma

denna gången.

Sf mått 39 så fortfarande över övre kurvan. 

Är så trött på det här nu och vill bara föda!

Vi hade värsta åsk ovädret igår och blixten slog rakt ner i vårt hus!

Satelit mottagaren, tvn, modemet, routern och spisen gick sönder!

Lagom roligt,NOT! Var tvungen att åka o köpa nya grejer idag, så irriterande.

Nu har vi iaf 1an, 2an och 4an men ingen Disney junior så sonen är helt förstörd!

Inte lätt att roa en ett åring och en snart 4a åring hemma hur länge som helst när regnet bara öser ner och man

har så ont i ryggen så jag håller på att gå under..

Nä nu får sommar värmen och bebis ta o komma!!           

Vad otäckt med åskan men skönt att det inte blev andra skador på huset. Jag lider med dig, jag är trött efter att jag haft dottern själv 3-4 timmar på kvällen efter skolan.
  • FruSandra

FroggyL
    Våran stod på plats när vi flytta hit.. Förra året fick huset en omgång färg. O tur va väl de att ja inte va gravid då...
    De va ett Jäkla projekt.. De är så högt på sidorna så vi fick hyra skylift som va svindyrt.. Så allt Behövde gå undan i snabb takt.. De hade aldrig fungerat nu..
    Lekstugan känns ändå som ett stort projekt, men de är inget de är panik med...
    De är mitt lilla projekt..
    Maken har staplat 20 kubik ved idag, och har 20 kvar till imorn..
    Som de känns nu blir de en vilodag för
    Mej imorn...

• Beranda

down under!

Du ligger alltså över den övre kurvan. Jag må vara knäpp men jag vet faktiskt inte vad den där kurvan egentligen är till för?

Jag ligger på mitten kurvan och det gjorde jag med min första dotter också.
    Vad betyder det om man ligger över eller under? 

• anjiali

Oj vad ni skriver . Svårt att kommentera allt !!!
    Efter en heldag i Göteborg med bio, restaurang, promenad med hela familjen så är vi äntligen på hotellrummet. Alla snarkar så gott (speciellt mannen) utom jag och bebisen. Halsbränna !!! Jo tack. Å inte tog jag med mig något emot det heller. Är klar vaken :-/.....tycker rummet är varmt och skulle behövt mera kuddar. Har bara tre plus två små .
    Får invänta att bebisen somnar i magen. Sen sparka på mannen så han slutar snarka och hoppas på att snart kunna somna jag med. Vill ju inte missa frukosten :D

• En liten

Åh, jag är så arg. Min man jobbar. I vanliga fall skulle jag nog inte vara arg men NU?!

Vi ska ha barn när som helst, han kommer jobba från och med imorgon till på lördag kväll oavbrutet. Är det bara jag som tycker att då passar man på och vila innan???

Jag kommer inte ha honom som stöd under förlossningen ens måndag. Han kommer vara helt slut! Dessutom kommer han inte tveka med att låta mig veta att JAG stör honom..... Vi hade bröllopsdag idag och jag hade sagt att jag uppskattat att äta ute. Men nej då, ikväll säger han att han måste jobba....Så ingenting, inte ens blommor. Han sa att vi tar det sedan. Att vi ska bli föräldrar runt 2/7 verkar han ha missat. Jätte lätt att komma ut vi två veckorna framöver...

Jag är så besviken på honom och hans oförmåga att vara förutseende.

Nu ska jag försöka sova i alla fall.

• smulan12
    En liten skrev 2012-06-28 01:52:25 följande:
    Åh, jag är så arg. Min man jobbar. I vanliga fall skulle jag nog inte vara arg men NU?!
    Vi ska ha barn när som helst, han kommer jobba från och med imorgon till på lördag kväll oavbrutet. Är det bara jag som tycker att då passar man på och vila innan???
    Jag kommer inte ha honom som stöd under förlossningen ens måndag. Han kommer vara helt slut! Dessutom kommer han inte tveka med att låta mig veta att JAG stör honom..... Vi hade bröllopsdag idag och jag hade sagt att jag uppskattat att äta ute. Men nej då, ikväll säger han att han måste jobba....Så ingenting, inte ens blommor. Han sa att vi tar det sedan. Att vi ska bli föräldrar runt 2/7 verkar han ha missat. Jätte lätt att komma ut vi två veckorna framöver...
    Jag är så besviken på honom och hans oförmåga att vara förutseende.
    Nu ska jag försöka sova i alla fall.
    Usch vad tråkigt en liten. :/ Förstår din besvikelse och frustration.. Karlar.....
  • down under
    Beranda skrev 2012-06-27 23:27:43 följande:
    down under!

Du ligger alltså över den övre kurvan. Jag må vara knäpp men jag vet faktiskt inte vad den där kurvan egentligen är till för?

Jag ligger på mitten kurvan och det gjorde jag med min första dotter också.
    Vad betyder det om man ligger över eller under? 

Det är väl ett sett att se att bebisen växer som den ska. Att den inte är för stor eller för liten eller stannar i växten.. dippar det mycket upp eller ner efter att ha följt en jämn nivå så kan det ju betyda att nåt är fel och då får man tid till TUL för att se vad som kan vara fel.

Min BM sa att förr i tiden när det inte fanns UL så beräknade man vikten efter dom kurvorna.
    Dom beräknade bebisar som låg på den undre kurvan att väga runt 3 kilo, mitten kurvan 3,5kg och övre kurvan runt 4kg.
    Men nu för tiden så vet dom ju att så inte är fallet.
    Jag tex har ju legat över den övre kurvan på alla mina graviditeter och mina barn har vägt 3780g och 3540g så jag har nog bara haft mycket fostervatten..
    Sen beror det ju lite på hur man bär barnet och hur det ligger.    
Svar på tråden Juli bebis 2012