• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • En liten
    Engla80 skrev 2012-06-28 14:45:50 följande:

Stort grattis Bragdoll!!

Lycka till alla ni som ska bli igångsatta snart!!

LOL Skrattande Där har vi receptet som ska följas i helgen!!

Fast vi har en sommarfest på lördag som jag gärna går på! Men kanske kan jag få ut baby om jag på lördag dag äter stark mat till lunch, ananas till eftermidagsfikat, där emellan städa, putsa fönster och springa upp och ner i trappan, på festen kan jag dansa litte och sen lockar jag hem maken på en färdknäpp... Kan va värt ett försök till en baby på söndag... Flört

Haha
    ja jag funderar på samma sak. men någon färdknäpp lär jag inte få.... Men resten ska jag nog kunna fixa! 
  • snoffsan08

Grattis till tösen Bragdoll!!!

Lycka till enilorac81!!

Jag var oxå till BM idag. Lillan ligger ff som hon gjort i flera månader, med huvudet uppåt på höger sida under bröstet och tomt i bäckengången, så chanserna är stora att det blir vändning och igångsättning på tisdag nästa vecka, på min födelsedag Glad

Det är inte långt kvar nu tjejer (som ff är gravida) Vi får hålla ut ett litet tag till. Snart har vi allihopa våra små i famnen och kan "glömma" det jobbiga vi haft med foglossningar, höga blodtryck etc etc.

Kram till er alla!!        

• Jamtlandstaus
    Bragdoll skrev 2012-06-28 13:16:01 följande:
    Hej tjejer!!
    Nu var det längesedan jag var här och skrev något. Först på grund av  att jag varit så enormt tröö och bara orkat fokusera på mig och min trötthet.
    I måndags  hade jag en tvätt, disk och städdag då jag kände mig lite piggare än vanligt.
    Sambon sa: Lämna nu tvätten där nere så bär jag upp den.
    Äh, sa jag, jag har burit hela graviditeten.. vad ska hända?

Tja. Morgonen efter vaknade jag av värkar.
    Vi åkte in vid 11, blev hemskickade 12.
    Åkte tillbaka in 15 och klockan 22.13 i tisdags föddes vår Miriam!
    3618g tung och 51cm lång. Helt underbar!! 
    Stort grattis!! Baby
    Varför blev ni hemskickade första gången, för lite öppen eller för oregelbundet eller??
  • HannaVirrpanna

Hej alla!! Grattis till alla bebisar som kommit!! Kul att så många kommer att bli igångsatta inom en snar framtid!

Jag var hos bm idag. V 37+0 och allt såg bra ut. Sf på 35 cm. Hjärtljud på 144 om jag minns rätt! Ut bebis! Nu!!

• anjiali

Engla: tur du sa det !!! Putsa fönster hade jag glömt och det behövs faktiskt.

Om 50 min börjar sommar festen på jobbet och jag ligger fortfarande som en svettig vattenballong på soffan. Långklänning skall på då det är "svensexa" för den enda killen på jobbet. Mat skall fixas då det är knytis. Orkar inte ur soffan.

• Tekla78

Grattis bragdoll och lycka till med igångsättning enilorac! Champagne och räkor ska visst vara ett knep också. Hörde något om basilika-te också.

• Tekla78
    anjiali skrev 2012-06-28 17:41:24 följande:
    Engla: tur du sa det !!! Putsa fönster hade jag glömt och det behövs faktiskt. Om 50 min börjar sommar festen på jobbet och jag ligger fortfarande som en svettig vattenballong på soffan. Långklänning skall på då det är "svensexa" för den enda killen på jobbet. Mat skall fixas då det är knytis. Orkar inte ur soffan.

Uffa, låter som om du skulle behöva vara hemma istället. Kram!
  • EllaBella02

Nu börjar jag en födelsedagslista : ) Ni kanske får snygga till den för min iPhone vägrar radbryta : ) EllaBella2: BF 8 Juli, datum för förlossning: 24 Juni, flicka, 2980 g och 50 lång, namn: Elise Juni Bengtsson

Svar på tråden Juli bebis 2012