• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Vicki123

Anjali: Ja, ligg på soffan och ha det skönt. Det är väl ingen som förväntar sig att du ska behöva göra ngt annat! Säg att du fick sammandragningar/förvärkar och stanna hemma. ;)

• ToKar
    HannaVirrpanna skrev 2012-06-28 20:17:10 följande:
    Är det nån mer än jag som får sendrag i ljumskarna?

Jaaag. Det strålar ner i benen. Inte alls skönt.. Beror nog på det ökade trycket där nere
  • MissMurrig
    Åh, jag fick det inatt, opch det ville inte gå över på såååå lång tid. Till slut somnade jag med smärtan, och den var över när jag väknade nästa gång... 

Och halsbrännan är tillbaka med råge...

Har haft så mycket förvärkar igår natt och idag också, hoppas hela tiden att det ska vara på G, men det är bara falskt alarm... vill att den ska komma ut nu så familjen får träffa honom... Svägerskan seglar iväg med Götheborg på måndag tror jag, och min mamma och syskon vill åka till Polen, de tror att de kanske kan åka om ett par dagar och komma hem sedan om barnet kommer, men jag tror att barnet kommer senast tis-ons... Om den ska följa statistiken..
  • Tekla78

Ja! Ibland när jag försöker röra mig lite för snabbt. Så obehagligt.
  • SaJo81

Tänkte dela med mig av ett litet tips till BB-väskan jag fick av en kompis (veteran) idag som jag inte haft en tanke på: Mjukt toapapper!!! man kan ju som bekant vara lite öm (milt sagt) efteråt pch sjukhusen har inte alltid mjukaste pappret istan (där mina grabbar är födda var det nåt närmre sandpapper nämligen) skrev det högst upp på packlistan till BB själv nu=)

• Charlottetott
    SaJo81 skrev 2012-06-28 22:03:19 följande:
    Tänkte dela med mig av ett litet tips till BB-väskan jag fick av en kompis (veteran) idag som jag inte haft en tanke på: Mjukt toapapper!!! man kan ju som bekant vara lite öm (milt sagt) efteråt pch sjukhusen har inte alltid mjukaste pappret istan (där mina grabbar är födda var det nåt närmre sandpapper nämligen) skrev det högst upp på packlistan till BB själv nu=)
    Jag har även köpt bedövninssalva. Hade såååå ont långt efter när jag kissade (trots att jag bara sydde ett stygn) så denna gången är jag förberedd med bedövningssalva att ha!
  • En liten
    Ja jag fick det i morse för första gången!

ikväll har jag varit på stranden med grann flickan och hennes pappa. Vi gjorde en stor pick-nick och har letat snäckor, doppat fötterna och spelat fotboll! Jag hade inga kännigar alls på hela dagen men NU. Aj ajaj det trycker som bara den neråt. 
    Kommer det igång inatt eller vattnet går så får jag ringa grannen då mannen jobbar. En av de föräldrarna kommer över och stannar hos Elisa medans jag väntar på att mannen ska hämta mig eller att ambulansen kommer.

Min man lovade att komma hem och sova inatt för det har blivit ändringar på jobbet, men vi får se hur det blir.

• En liten

Jag tippsar om att ha en flaska vatten att hälla på underlivet medans ni kissar efter förlossningen. inte alltid det finns en intim dusch till hands. Även om man inte syr så kan man ha små små sprickor som svider i början.

För er som har svårt att sitta dagarna efteråt så hjälper det att sitta på en badring.... det kan vara praktiskt att ha i bilen för er som åker hem tidigt. Ett lavemang för att göra nummer två eller en mogen kiwi (om ni får tag på en!) och appelsin juice kan hjälpa till.

• En liten

Ett annat tips (som BM gav oss på kursen), ta en spegel och kolla hur ni ser ut där nere innan ni åker hem! Det är lättare att fråga när man fortfarande är på plats om man har några funderingar....

Svar på tråden Juli bebis 2012