• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07

Badring är ett bra förslag men dem vill inte att man använder sådant längre pga att det ökar risken för framfall, man arbetar inte med bäckenmuskulaturen om man sitter på en ringkudde eller liknande.  Kan vara bra att veta :)

• En liten

Jaha, ojdå vilken tur att du sa det. Jag hoppas ingen gör det och det händer något!

• SommarDahlia
    En liten skrev 2012-06-28 22:20:22 följande:
    Jag tippsar om att ha en flaska vatten att hälla på underlivet medans ni kissar efter förlossningen. inte alltid det finns en intim dusch till hands. Även om man inte syr så kan man ha små små sprickor som svider i början.

För er som har svårt att sitta dagarna efteråt så hjälper det att sitta på en badring.... det kan vara praktiskt att ha i bilen för er som åker hem tidigt. Ett lavemang för att göra nummer två eller en mogen kiwi (om ni får tag på en!) och appelsin juice kan hjälpa till.

Ett annat alternativ när man kommit hem från BB är att kissa i duschen om det svider, låte ju kanske inte toppen men har man ingen handdusch till toa hemma (är nog inte så vanligt) så kan det vara räddningen att få spruta vatten samtidigt.

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • tundra

Alt till badring är en ihopvirad handduk som man formar till en ring. Lätt att ha med överallt alt låna på BB.

• anjiali

Toa papper !!! Det hade jag inte tänkt på, minns med fasa hur det var och torka sig :-/. Första gången torkade man ju halvvägs ner i toan. Jävlar vad svullet det var. Kan säga att jag inte vågade titta innan bm tvingade mig på återbesöket flera veckor senare.
    Bedövningssalva ! Har varit räddningen ! Det måste jag köpa tack för påminnelsen.

Hemma från arbetsfest med kollegorna. Blev ju rätt trevligt ändå när jag väl kom iväg. Hade hoppats på en färdknäpp men mannen var trött :-/.... Han brukar alltid vilja i ur och skur. Kan räka med att jag lägger mig nära på natten så är han på g. Usch hoppas jag inte är så oattraktiv nu !!! Visserligen snarkar han redan så trött var han nog.

• Bragdoll

Tack för gratulationerna allihop! Det är ljuvligt och jag hoppas ni alla får en lika bra förlossning som jag hade.

Vi blev hemskickade första gången för att värkarna inte kom tillräckligt regelbundet. De kom med 5-7 minuters mellanrum hemma, men gav med sig i bilen in. Väl inne var jag bara öppen knappt två cm. Jättetrist, men sen körde det ju igång ändå :)

Allt som allt så gick det hur bra som helst. Pilatesboll och ligga på sidan är mitt råd till er under förlossningen :)

• En liten

Inatt fick jag ringa hem min sambo klockan 1 och han kom utan problem och åkte tillbaka till jobbet klockan 7 imorse igen. Jag hade så ont och hon borrade ner sig så mycket att jag inte vågade röra på mig!
    Det känns som hon har borrat sig ännu längre ner. Det ilade och stacks och brändes där nere inatt. Med tanke på att jag var öppen ett finger och livmodertappen platt så tog vi det säkra före det osäkra om vattnet skulle gå och sambon kom hem.
    Förra förlossningen tog 4.5 timmar efter vatten avgång så den här gången har de sagt runt 2-3 timmar så då blir det ambulans om ingen kan köra mig omgående.
    Nu ska jag lägga mig i en solstol med en bok innan det blir för varmt och vila lite. Sedan ska jag iväg och köpa en vatten melon för jag har fått den berömda halsbrännanSkrikandes.

• grahnkotten

Har äntligen fått sova en hel natt utan att vakna! Skönt att vara utvilad när man vaknar! Jag tog tag i att putsa fönsterna utvändigt och satte på en maskin tvätt! Nu är jag helt slut, att man aldrig lär sig?! Så nu blir det soffan å sovpaus! :)

• chess07
    En liten skrev 2012-06-28 22:43:12 följande:
    Jaha, ojdå vilken tur att du sa det. Jag hoppas ingen gör det och det händer något!
    Det gör det säkert inte men man ska tänka sig för iaf. Glad De va en kollega till mig, som också väntar barn, som läser till BM som talade om det.

Här har man åkt på en dyngförkylning i värmen! Vilken skit! Kan väl räkna med att förlossningen inte sätter igång förrän man är frisk... v 39 idag iaf!
Svar på tråden Juli bebis 2012