• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • vermilion

Jag har kissat i duschen efter båda mina förlossningar. Definitivt skönare och så blir man ju ren med.

Kul att se att vattenmelontipset verkar funka mot halsbränna! Stackars dom som får barn på vintern.. Tungan ute

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • MissMurrig

Jag hade en liten vattenkanna brevid toaletten när jag skulle kissa.

Nu har vi kört allt utom hallonbladsthé här hemma... Jag vet ju att jag har 9 dagar till BF, men vill så gärna ha ut honom... Snart är inga släktingar kvar i Sverige, känns trist att få bebis och mormorn, mostern, morbrodern och fastern är borta. Kvar blir farmor och morfar.... Och min mamma vill ta med sig min son till Polen, men det hade ju kännts helt fel att han är utomlands när han får sitt första syskon.

Nä ska kanske ta och tvätta ltie fönster jag med, dammsuga och moppa kanske? Lite fysisk aktivitet för att sätta igång kroppen... sedan ska jag sova middag tror jag... 

• En liten
    MissMurrig skrev 2012-06-29 12:13:06 följande:
    Jag hade en liten vattenkanna brevid toaletten när jag skulle kissa.

Nu har vi kört allt utom hallonbladsthé här hemma... Jag vet ju att jag har 9 dagar till BF, men vill så gärna ha ut honom... Snart är inga släktingar kvar i Sverige, känns trist att få bebis och mormorn, mostern, morbrodern och fastern är borta. Kvar blir farmor och morfar.... Och min mamma vill ta med sig min son till Polen, men det hade ju kännts helt fel att han är utomlands när han får sitt första syskon.

Nä ska kanske ta och tvätta ltie fönster jag med, dammsuga och moppa kanske? Lite fysisk aktivitet för att sätta igång kroppen... sedan ska jag sova middag tror jag... 
    Jag har bara min mans familj här. Inga vänner ännu så jag förstår dig. Min mamma kommer komma ner två veckor i augusti men inte innan dess. Mina närmsta vänner i Sverige har inte riktigt hört av sig de senaste sex månaderna heller men alla är så upptagna med sitt så det förstår jag.

Min svärmor vill ta med sig dottern på semester i slutet av juli men jag har sagt att vi väntar och ser vad hon vill. Vill hon åka ifrån oss och sin lillasyster så får hon, men jag tror inte att det är en bra idee att de är borta i början.

Vad pigga ni är, jag har iof 2 dagar till bf men jag ligger och sover idag bara klivit upp för att äta lunch! 
  • vermilion

Hade gärna sovit bort dagen. Men med en 2-åring så är det ganska omöjligt.
    Men så jag låter! Som en brunstig flodhäst... Tvättar och fixar och det låter ju som att jag hade maraton här hemma... Stånk och stön.

• froggyL

Hi hi, känner igen mig.

vermilion skrev 2012-06-29 12:50:55 följande:
    Hade gärna sovit bort dagen. Men med en 2-åring så är det ganska omöjligt. Men så jag låter! Som en brunstig flodhäst... Tvättar och fixar och det låter ju som att jag hade maraton här hemma... Stånk och stön.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Skorpan89

Är det någon mer som har litet sf-mått? Jag hade 32 el. 33 cm i vecka 37+3. Ligger lite under mittersta kurvan. Vad jag läst så görs det inget TUL förns måttet inte ökat vid tre mättillfällen :/ Kan det tom vara så att sf måttet stannar när bebis sjunker längre ner i bäckenet? Hon är fixerad.

• froggyL

5 dagar till BF. Var hos bm idag. Nu var det lite förändring! Huvudet var faktiskt ruckbart. Tidigare helt rörligt. Men magen har ändå inte sjunkit ner direkt, eller jo det hade den, men den går fortfarande lika högt upp mot brösten. Inte konstigt att jag mår illa sa bm. Blodtrycket var bra med. Fick göra sammanfattning den här gången. Nu hoppas jag att vi inte ses mer...förrens efter förlossningen... Jag frågade om hon kunde känna på tappen, men hon gör sällan det. Fast hade jag velat sen ändå, så hade om gjort det för om är inte omöjlig sa hon. Men det är så många som får falska förhoppningar, för tappen kan va mjuk, och den kan va opåverkad, och så kan man ändå föda ikväll tex. Så jag bestämde mig för att vänta iaf till nästa vecka isåfall. Jag kunde få komma in när som om jag ångrade mig.

• froggyL

Skorpan, har hon nu fixerat sig så är det inte konstigt att SFmåttet inte ökat...

• Skorpan89
    froggyL skrev 2012-06-29 13:09:09 följande:
    Skorpan, har hon nu fixerat sig så är det inte konstigt att SFmåttet inte ökat...

De va de va misstänkte :) Tänk om man hade en aningen mer insatt BM ändå.. Som kan förklara saker :)
Svar på tråden Juli bebis 2012