• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • haanaa

Hej:) efter tul torsdagen 21/6 fick vi beskedet att våran tös var -55% tillväxthämmad, hon hade knappt något fostervatten och låg i säte. Efter 6 veckor fick jag tid för tul och då hade jag sagt att jag känt att nått inte stämmde och magen hade inte växt nått. Blev akut snittad på midsommarafton 22/6. Då sågs det att moderkakan slutat växa den vägde endast 270gram men inte en läkare kunde säga varför för den var så fin så. Men ut kom en liten liten Alice med sina 42cm och 1550 gram. Vecka 37+0. Hon är jätte stark och mår superbra, nu ska vi bara kämpa med hennes vikt:)

• JennyL88

Grattis till flickan!
    Vad skönt att allt gick bra ändå och att din lilla tjej mår bra.
    Önskar all lycka till=) haaaa

BF 31juli
  • grahnkotten

Grattis till tösen! Förstår att du varit orolig, vilken tur att det löste dig till slut! :) håller tummarna att vikten pekar uppåt snart!

• Tekla78
    haanaa skrev 2012-07-03 15:20:22 följande:
    Hej:) efter tul torsdagen 21/6 fick vi beskedet att våran tös var -55% tillväxthämmad, hon hade knappt något fostervatten och låg i säte. Efter 6 veckor fick jag tid för tul och då hade jag sagt att jag känt att nått inte stämmde och magen hade inte växt nått. Blev akut snittad på midsommarafton 22/6. Då sågs det att moderkakan slutat växa den vägde endast 270gram men inte en läkare kunde säga varför för den var så fin så. Men ut kom en liten liten Alice med sina 42cm och 1550 gram. Vecka 37+0. Hon är jätte stark och mår superbra, nu ska vi bara kämpa med hennes vikt:)

Grattis till lilltjejen! Skönt att det upptäcktes i tid så hon kan fortsätta kämpa/växa utanför magen.
  • millifjor

Måste slemproppen vara typ rosaaktig eller räcker det med att det ser ut som snor typ? tror att min lossnar i bitar nu sen typ igår...

• owner

min var helt röd och kom tillsammans med blod. har läst att den kan se väldigt olika ut. men har inte haft nån känning efter det alls.
    läste att förlossningen brukar sätta igång mellan 1-10 dagar efter att slemproppen har lossnat.
    men även att den kan återbildas och då borde de ju kunna ta längre tid...ja vad vet man. tiden går ut den 10 juli och hoppas inte den kommer tidigare för den 9onde är jag "upptagen" :)  

• Alemonia

Grattis till alla nya bebisar!

Skönt att det inte var värre haanaa!

Vätskeladdningen i går hjälpte så idag är mina fötter mindre svullna och vikten är bara 0,5 kg mer än för en vecka sedan.

Just nu sitter jag i skuggan hos svärföräldrarna och tittar på dottern som plaskar i en barnpool samt väntar på att maken ska dyka upp.

Jag hoppas att sammandragningarna både nu och sent i går gör lite nytta så det snart är på gång.

• Engla80

Grattis Sladdis!!

Och Grattis och lycka till Haanaa! Håller tummarna för er och er lilla flicka :)

• finafrugan
    millifjor skrev 2012-07-03 16:12:20 följande:
    Måste slemproppen vara typ rosaaktig eller räcker det med att det ser ut som snor typ? tror att min lossnar i bitar nu sen typ igår...

Min ser också ut som tjockt snor. ;) Och lossnar i omgångar. Tyvärr betyder det ju inte så mycket för när det sätter igång om jag har förstått det hela rätt! Men lite glad blev man ju!
Svar på tråden Juli bebis 2012