• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AnnA1985
    AKT83 skrev 2012-07-02 23:38:37 följande:
    Att föda hemma var inte alls planerat. Det började med små molvärkar i förmiddags vid halv elva tiden. Kl elva kom svägerskan och hennes två döttrar, de skulle sova någon natt och underhålla oss lite så att jag fick avlastning med sonen. Vi skrattade lite och sa att det ju skulle vara perfekt om bebisen kom idag när vi ändå hade barnvakt. Vid lunchtid började det göra lite mer ont så efter lunchen gick hon och barnen ut. Vid halv två hade jag oregelbundet men oftare värkar så jag ringde mannen och sa att han kanske skulle komma hem i fall att. Vid två ringer jag förlossningen, de säger att jag får komma in för undersökning men jag bör vara mer påverkad av mina värkar, vid tio över ringer jag igen för att jag har sådant tryck neråt men jag knäpper av samtalet för det gör sååååå ont, strax därefter går vattnet och efter det kommer krystvärkarna. Äldsta kusinen på 6 år ropar på sin mamma att jag gråter då hon kommer och jag känner att bebisens huvud kommer och skriker åt henne att ta av mig byxorna och ta emot bebisen. Tre krystvärkar senare har hon vår fina dotter i handen och jag provar ringa förlossningen för att få veta vad vi ska höra härnäst men det är upptaget så jag ringer 112 istället. Ca 5 min senare kommer maken hem och blir förstås väldigt chockad och ytterligare 5 min senare kommer ambulansen dom tar oss till förlossningen. Nu sover lilla smittan och mannen bredvid mig på bb. Storebror och kusinerna harvarit och hälsat på lite snabbt!

Nu ska jag också försöka mig på lite vila ;)

Grattis smulan till din bebis!
    Rörande att läsa! Vad skönt att allt gick bra, och ett STORT grattis =)
  • Sladdis

Kl 00:53 föddes vår Matteo. Han var 48 cm lång och vägde 3565 g. Vi hade fått tid till KS på torsdag och skulle varit på inskrivning imorgon, onsdag. Det blev inte som vi tänkt då vattnet gick vid 22:30 och BB ville att vi kom in på en gång. Allt gick lugnt till eftersom inga verkar kommit igång men eftersom det var lugnt på operationssidan och läkare och narkospersonal inte hade något att göra så tyckte de att de lika gärna kunde göra snittet under natten som att vänta till morgonen.
    Gud vad härligt att äntligen snusa bebis!!!:)

• nilepile89

Grattis till de nya små liven :) nu är det nya bebisar så fort man går in och kollar. Längtar.....

• AnnA1985
    Sladdis skrev 2012-07-03 06:02:31 följande:
    Kl 00:53 föddes vår Matteo. Han var 48 cm lång och vägde 3565 g. Vi hade fått tid till KS på torsdag och skulle varit på inskrivning imorgon, onsdag. Det blev inte som vi tänkt då vattnet gick vid 22:30 och BB ville att vi kom in på en gång. Allt gick lugnt till eftersom inga verkar kommit igång men eftersom det var lugnt på operationssidan och läkare och narkospersonal inte hade något att göra så tyckte de att de lika gärna kunde göra snittet under natten som att vänta till morgonen.
    Gud vad härligt att äntligen snusa bebis!!!:)

Åh, grattis till er också!

Här står det stilla, men en tjej i våran föräldragrupp uppdaterade att hennes vatten gick kl 5.. så blir ännu en bebis inom de närmsta dygnen :D
    Vill också! :p  
  • anjiali

Smulan: grattis

Akt83: vilken historia !!! Vad gör man med navelsträngen låg jag och funderade över. Kom moderkakan också ??? Oj oj !!!

Sajo: fy vad jobbigt. Kan du inte sätta ner foten å snacka med honom ??? Jag hade inte accepterar att min man gjorde så . Hoppas han vaknar upp lite.

Missmurrig: han kommer ha det så bra och passa på att rå om dig själv !!!! Snart är du två barns mor. Nu kan du ladda inför det .

• anjiali

Själv kan jag konstatera att det är nu ensiffrigt 9 dagar till bf enligt äl. Men här är det så omoget som det kan bli. Städade, åt ananas, färdknäpp och te och fick knappt en sammandragning . 13 dagar till bf enligt ul. Jag vill ju hellre tro på äl då det stämt med tidigare barn. Men det är ju dock 9 hela dagar kvar tills dess så det är väll ingen ide att vakna upp och känna sig besviken när ny dag är här. Skall försöka tänka att. Ja ny dag och göra det bästa av den så det går fort !!! Finns ju inget som tyder på att jag föder än på minst en vecka. Men nästa vecka blir otålig. Då kom de andra små flickorna.

Vi har ett flicknamn inga pojknamn. Det är ju förmodligen en flicka till så då löser det sig. Är rätt så inställd på det namnet och barnen med.

• SaJo81

Fyyy satan vad ont jag har i ljumskarna när jag vaknar på morgonen....ljumskarna och blygdbenet värker verkligen! skönt! 

Idag ska jag till BM igen för att framförallt mätta SF-måttet och se om det växt sen förra veckan...fick ju ny bm förra gången och hon mätte till lägre sf-mått än min gamla bm gjort två veckor tidigare. hon visste inte om det berodde på att dom mäter olika eller att jag inte växer så nu blir det en koll till....

Sen har jag en planerad tid till samma vecka som jag är beräknad.....sen hoppas jag verkligen att bebisen kommer! 

• tundra

Grattis till alla nya bebisar!

Fullt ös i tråden! Alltid lika spännande att läsa varje gång man går in!

AKT83: Skönt att allt gick bra!

Svar på tråden Juli bebis 2012