• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • down under

Grattis till alla bebisar!!
    Längtar såå efter våran skrutt! 
    12 Dagar kvar till bf men önskar han kunde komma nu..
    Har ingen ork till nåt och är fast hemma i skitvädret med en ett åring och en 3½ åring..
    Håller på att bli galen!   

• FruSandra

Men oj akt!
    Stort grattis! Strongt gjort av dej! Tur du fick assistans :)

O smulan12 vad roligt! Hoppas allt gick bra och att ni alla mår finfint!

• MissMurrig

Grattis Smulan och AKT83, vilken grej att föda hemma! Hoppas du kan berätta lite närmare hur det gick till! 

Idag har jag köpt hallonbladsthé, och är inne på 3e koppen för dagen.

Har gråtit massor ikväll också, min familj åker till vårt hus i Polen inatt , och jag frågade min son om han ville följa med, först sa han nej. Men sedan ja. Så jag lämnade av honom och all hans packning hos mina föräldrar. Han var jätteglad och skrattade och lekte. Ville knappt säga hej då, han var upptagen med att leka. Kommer sakna honom sååå mycket, har varit ifrån honom MAX 2 nätter innan, och då har han sovit hos mina föräldrar 5 minuters bilfärd härifrån... Nu ska de långt bort.. tänk om något händer, och jag inte är där....  Nä usch..¨

Får försöka fokusera på att ta det lugnt, sambon får jobba, och han kan jobba någon extra dag även om bebisen kommer, då jag kan ta det lugnt hemma med bebisen...

Det känns bara så konstigt att han inte ska vara hemma när han blir storebror... Kommer gråta lite till, kommer väl över det snart... Nu är jag kluven. En del av mig vill att bebisen ska födas NU så jag har någon att pyssla om och inte behöver sakna store lika mycket, den andra delen av mig vill att bebisen ska hålla sig inne tills de kommer hem igen... Men det tror jag inte, de kommer den 15e.... Och jag har lite småvärkar hela tiden nu. Plus att min bebis är stor och färdig, väger troligtvis närmare 4kg redan.

• snoffsan08

Hur länge ska han vara borta då, Missmurrig? Låter inte så kul. Jag är ju oxå kvar, även om jag inte skrivit så mycket den sista tiden. Stort grattis till ni som fått bebisar. Känns som om dom flesta redan fött, men vi är ju några kvar iaf som inte fått än.

• EllaBella02

Grattis till de nya bebisarna! Dramatiskt med hemmaförlossning! Skönt att allt gick bra! Kul med två nya bebbar i tråden : )

• MissMurrig

De kommer hem igen den 15e! Saknar honom redan, vet att han får det bra och kul, jag är ju mest en arg och gnällig mamma nu ändå... Men det är ju min lille prins...

• SaJo81

Grattis till alla nya bebisar!

Namn ska inte ens diskuteras i detta hem då vi är sjukt oöverens om flicknamn (Eller så hoppas vi på pojk bara)

Har en riktig skitdag om jag ska vara ärlig då jag tydligen (framgick inte innan) gift mig med en omogen mansgris som inte har någon som helst sympati eller förståelse! :( har väl berättat tidigare om alla veckors planering av en jävla svensexa för hans bästa vän då han inte vart kontaktbar knappt och jag känt mig ensamstående! Han har själv beklagat sig hela denna tiden o hur mycket tid det tagit och hur han saknar tid med mig och barnen hit och dit så jag trodde i min enfald att det skulle bli ändring nu när bröllopet är överstökat (i lördags) nej det första han gör (läs. När han vaknar söndagsmorgon) är åker ut och spelar paintball (en ny hobby jan lyckats skaffa sig sista tiden med, ) och han spelar inte i en eller två timmar neeeeej då! Han var borta från 10.30 till 17.30!!!!! Idag kom kommentaren "nu e jag ledig älskling så nu kan jag avlasta dig" vad händer? Han somnar på soffan kl 17 och när jag väcker honom och frågar om ledigheten jag skulle få säger han att han måste ta igen sig för han ska ORKA med ett dubbelpass på jobbet imon ( som han frivilligt och utan att fråga mig tagit på sig) sista jag sa nu innan jag la mig var: - kan du tänka dig att lämna barnen på dagis imon? Fick till svar: -jag behöver sova så länge som möjligt i och med att jag ska jobba dubbelt! (för att sova från 0.00-12.00 natten till idag var ju inget...)

känner mig sjukt jävla bitter just nu! Ber om ursäkt för detta sjukt negativa inlägg....men måste få skriva av mig!

Svar på tråden Juli bebis 2012