• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MissMurrig
    FruSandra skrev 2012-07-03 11:11:48 följande:
    Stort grattis sladdis!

Inatt har jag märkt skillnaden mellan riktiga förvärkar och sammandragningar..
    Har hela tiden fått svaren att de är samma sak. Och när ja då frågat om "mensvärken" har de sagt att att de är förvärkar.. Och när jag frågat vad de är som syns på CTG så är de sammandragningar..
    Inatt har jag legat med konstant molande mensvörk, har de fortfarande och ibland drar de iväg och gör sjukt ont...
    De är väl ändå förvärkar?? När ska man börja klocka och hur länge??
    Man kan testa och ta en Alvedon, eller ett bad. Oftast försvinner förvärkarna, men riktiga värkar fortsätter. Man kan ju vänta ett tag och se om de avtar, eller om de är väldigt oregelbundna så brukar det nog vara förvärkar. HAr haft dem varje natt, ett par stycken, och någon gång per dag. Någon gång hade jag dem regelbundet i 30-45 minuter och trodde det var på G, gick och vilade mig, men då upphörde dem.
  • MissMurrig

Någon som har tips på vad man kan göra när det är jättefint väder, man har inget barn och ingen sambo hemma, och ingen bil. 

Jag är inte den som åker till stranden själv eller sätter mig på ett kafé ensam... HAde jag haft trädgård hade jag lagt mig och solat lite... men bor i lägenhet... 

• FruSandra

MissMurrig
    Tack :)
    De här har hållt i sen 4 i natt vid 6 tiden tog ja Alvedon..
    Nu först har de blivit mildare...

• Tekla78
    MissMurrig skrev 2012-07-03 11:20:00 följande:
    Någon som har tips på vad man kan göra när det är jättefint väder, man har inget barn och ingen sambo hemma, och ingen bil.  Jag är inte den som åker till stranden själv eller sätter mig på ett kafé ensam... HAde jag haft trädgård hade jag lagt mig och solat lite... men bor i lägenhet... 

Cafe med tidning/bok var precis vad jag skulle föreslå :-S Det är vad jag ska göra nu. En lagom promenad och sätta sig på en bänk på vägen kanske?
  • Tekla78
    FruSandra skrev 2012-07-03 11:33:39 följande:
    MissMurrig Tack :) De här har hållt i sen 4 i natt vid 6 tiden tog ja Alvedon.. Nu först har de blivit mildare...

Klocka kan man ju alltid göra. Smärttröskeln är ju olika hos alla och likaså är det väl individuellt hur intensiva värkarna är under olika skeden. Mina var regelbundna, men ganska milda med första. Trodde vi skulle behöva åka hem igen när vi åkte in, men då hade jag öppnat mig 3-4cm och födde mindre än ett dygn efter att de "svaga" värkarna startat. Har du ringt in och frågat något?
  • JennyL88

GRATTIS till alla bebisar!!{#emotions_dlg.flower}

Imorgon ska jag ta fastande blodprover för att utesluta Hepatos.
    Har haft sån faslig klåda sedan lördag, så nu är de dags att kolla upp de.
    Nån här som haft "Hepatos"???!
    Har läst att det i värsta fall kan påverka bebisen och man måste bli inlagd för igångsättning.(?)

Men nu ska jag ut i de fina vädret och städa bilen. Handskar på, (kliar nog bara mer av rengöringsmedlen annars)

BF 31juli
  • FruSandra

Tekla78
    De har jag också tänkt.. Att smärttröskeln är olika.. De är de som gör men lite nojig.. Alla säger att man märker när de sätter igång, du kommer inte kunna prata då och bl.a. Bl.a. Bl.a.. Men tänk om de är se ja går och väntar på.. Efter allt man hört.. Ja har ju verkligen ingen aning..

• Tekla78
    FruSandra skrev 2012-07-03 11:58:37 följande:
    Tekla78 De har jag också tänkt.. Att smärttröskeln är olika.. De är de som gör men lite nojig.. Alla säger att man märker när de sätter igång, du kommer inte kunna prata då och bl.a. Bl.a. Bl.a.. Men tänk om de är se ja går och väntar på.. Efter allt man hört.. Ja har ju verkligen ingen aning..

Alltid bättre att ringa en gång för mycket till förlossningen. De tycker inte att det är konstigt eller dumt att man ringer. När du känner såna tydliga värkar, även om de inte är starka så du viker dig kan du ju prova att klocka dem och sedan ringa förlossningen och höra med dem vad du tror. Antingen säger de åt dig att avvakta eller så tar de in dig på koll. Oavsett vilket av alternativen tror jag att du blir lugnare av samtalet.
  • Mijab

Skriver inte ofta här men Grattis till alla bebisar! Här har man bf idag men ingen bebis till synes :(. Hon kommer stanna inne i magen ett tag till säkert :(

• FruSandra

Ja hoppas de inte händer nåt idag.. Vi har ingen hemtelefon tills ikväll och ingen mobil förrän imornbitti :S
    Telia har nåt vajsing så de är rejält driftstopp..
    Internet har vi tackvare att vi har de hos bredbandsbolaget...

Svar på tråden Juli bebis 2012