• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AKT83

Att föda hemma var inte alls planerat. Det började med små molvärkar i förmiddags vid halv elva tiden. Kl elva kom svägerskan och hennes två döttrar, de skulle sova någon natt och underhålla oss lite så att jag fick avlastning med sonen. Vi skrattade lite och sa att det ju skulle vara perfekt om bebisen kom idag när vi ändå hade barnvakt. Vid lunchtid började det göra lite mer ont så efter lunchen gick hon och barnen ut. Vid halv två hade jag oregelbundet men oftare värkar så jag ringde mannen och sa att han kanske skulle komma hem i fall att. Vid två ringer jag förlossningen, de säger att jag får komma in för undersökning men jag bör vara mer påverkad av mina värkar, vid tio över ringer jag igen för att jag har sådant tryck neråt men jag knäpper av samtalet för det gör sååååå ont, strax därefter går vattnet och efter det kommer krystvärkarna. Äldsta kusinen på 6 år ropar på sin mamma att jag gråter då hon kommer och jag känner att bebisens huvud kommer och skriker åt henne att ta av mig byxorna och ta emot bebisen. Tre krystvärkar senare har hon vår fina dotter i handen och jag provar ringa förlossningen för att få veta vad vi ska höra härnäst men det är upptaget så jag ringer 112 istället. Ca 5 min senare kommer maken hem och blir förstås väldigt chockad och ytterligare 5 min senare kommer ambulansen dom tar oss till förlossningen. Nu sover lilla smittan och mannen bredvid mig på bb. Storebror och kusinerna harvarit och hälsat på lite snabbt!

Nu ska jag också försöka mig på lite vila ;)

Grattis smulan till din bebis!

• froggyL

Oj oj, vilken historia. Skönt att allt gick bra!!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • FruSandra

Men oj jäklar vilken historia!! Ja kunde inte låta bli att fälla en tår... :S
    Shit vad fort de hick!

• smulan 75

Grattis till alla som fått sina mirakel!
    Själv har jag 16 dagar kvar,men huvudet är redan fixerat sen 2 veckor tbx och magen sjunkit har haft sammandragningar o mycket värkar i bäcken o svanken så BM sa att bebis kommer när den är redo,hoppas snartSkrattande så jag slipper gå över tiden som jag gjorde med sonen.
    Hallonblads te funkar det? var hittar man det i hälsokostbutiker eller? 

• Alemonia

Grattis till er som fått!
    Skönt att det gick bra att föda hemma!

Även jag väntar på bebis och har BF idag.
    I kväll har jag försökt få i mig massa vätska med förhoppningen att det ska minska svullnaden i fötter och vrister.
    Jag ska ställa mig på vågen här hemma i morgon bitti och är det fortfarande minst 1,5 kg plus sedan förra tisdagen samt att jag fortfarande är riktigt svullen så ska jag ta mig i kragen och ringa BMM.

Jag har haft en del tydliga sammandragningar i kväll så jag hoppas det är på gång snart även att jag gärna vill hinna med tandhygienisten samt lunch med en kompis i morgon liksom att maken vill flyga en sträcka. Jag hoppas innerligt att det inte sätter fart när han är iväg eftersom han troligen planerat en 75-mila bana i segelflygplan så det lär ta hela dagen (dottern får vara hos sin farmor den tid vi båda är iväg).

I dag vid maten så pratade vi namn så nu har vi ett förslag per kön även att jag inte känner mig helt nöjd. Vi får se hur det känns när bebisen väl kommer ut. Dottern sa bestämt att hon vill ha en lillebror så vi får se hur hon reagerar när vi vet.

• snoffsan08
    MissMurrig skrev 2012-07-02 23:33:23 följande:
    De kommer hem igen den 15e! Saknar honom redan, vet att han får det bra och kul, jag är ju mest en arg och gnällig mamma nu ändå... Men det är ju min lille prins...

Han får det bra hos dom ska du se. Jag förstår ju dig såklart, men han har det säkert roligt med sina kusiner och så. Ett spännande äventyr för honom att resa till ett annat land utan mamma och pappa. Den som mår sämst e definitivt du, så styrkekram till dig, men försök att koppla av, din son är i trygga händer hos mormor ;o)
  • snoffsan08
    AKT83 skrev 2012-07-02 23:38:37 följande:
    Att föda hemma var inte alls planerat. Det började med små molvärkar i förmiddags vid halv elva tiden. Kl elva kom svägerskan och hennes två döttrar, de skulle sova någon natt och underhålla oss lite så att jag fick avlastning med sonen. Vi skrattade lite och sa att det ju skulle vara perfekt om bebisen kom idag när vi ändå hade barnvakt. Vid lunchtid började det göra lite mer ont så efter lunchen gick hon och barnen ut. Vid halv två hade jag oregelbundet men oftare värkar så jag ringde mannen och sa att han kanske skulle komma hem i fall att. Vid två ringer jag förlossningen, de säger att jag får komma in för undersökning men jag bör vara mer påverkad av mina värkar, vid tio över ringer jag igen för att jag har sådant tryck neråt men jag knäpper av samtalet för det gör sååååå ont, strax därefter går vattnet och efter det kommer krystvärkarna. Äldsta kusinen på 6 år ropar på sin mamma att jag gråter då hon kommer och jag känner att bebisens huvud kommer och skriker åt henne att ta av mig byxorna och ta emot bebisen. Tre krystvärkar senare har hon vår fina dotter i handen och jag provar ringa förlossningen för att få veta vad vi ska höra härnäst men det är upptaget så jag ringer 112 istället. Ca 5 min senare kommer maken hem och blir förstås väldigt chockad och ytterligare 5 min senare kommer ambulansen dom tar oss till förlossningen. Nu sover lilla smittan och mannen bredvid mig på bb. Storebror och kusinerna harvarit och hälsat på lite snabbt! Nu ska jag också försöka mig på lite vila ;) Grattis smulan till din bebis!

Vilken häftig historia alltså! Vilken tur att du inte var ensam. Skönt att allt gick så bra för er. Grattis än engång!
  • momster

Grattis till alla små bebisar !
    Jag blir väll kvar här till den 20 juli eller nått.
    Har ju redan varit på 4 kollar för igångsättning men är för riskabelt och då väntar jag hellre. Nästa koll är på fredag så man kan ju alltid hoppas.
    Har ju bf 16 så de är ju ett tag kvar.

• AnnA1985
    smulan12 skrev 2012-07-02 21:13:21 följande:
    17.56 tittade vår lille fis ut. :) med sina 52cm och 3900gram tittade han efter mkt om och men ut 11 dagar för tidigt. Vi mår bra. :)

Wiie, grattis! Kommenterade nyss din blogg och va så galet nyfiken, men nu vet jag :D
    Ser fram emot bilder sedan när du orkar ta tag i den biten ^^ 
Svar på tråden Juli bebis 2012