• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Min slempropp gick i samband ned vattnet lördagen den 23 och Elise är född den 24 kl 17:47 . Jag fattade inte helt att det var vattnet först. Kom liksom i omgångar. Men också lite slemmig flytning och pytte pytte lite rosafärgad.

• millifjor

ja man letar ju tecken hela tiden nu, börjar nu tröttna lite på att vara såhär tjock och osmidig
    Då är det nog proppen som börjar lossna, och håller tummarna för att jag tillhör en av dem där det drar igång snart och inte återbildas igen!
    Har beställt hem lite snygga kläder jag kan ha på mig när denna inneboende vill behaga att titta ut så nu är jag mer än redo

• anjiali

I magen är det väldigt lugnt idag :-/... Nu skall jag hem och lägga mig för att se om det kommer igång med lite buffar.
    Barnen har badat hela dagen idag och imorgon drar vi till havet medans mannen jobbar.
    Torsdag blir också utflykt och fredag fest i byn. Så barn hinner jag inte föda nu. Vore skönt att hinna ta ett dopp i havet också. Har bara badat i bassängen.
    Tycker inte att hallontet har gjort nått ännu. Klart jag har bara druckit en kopp igår och en idag.

• anjiali

Hur mycket dricker du frusandra.

Med första barnet såg jag aldrig nån slempropp och det började med vattenavgång. Med tvåan kom den en eller två dagar innan, minns inte exakt. Den förlossningen började med värkar.
    Tycker det är lite slemmigt ibland när jag torkar men vet inte om det är flytningar.

• nilepile89
    haanaa skrev 2012-07-03 15:20:22 följande:
    Hej:) efter tul torsdagen 21/6 fick vi beskedet att våran tös var -55% tillväxthämmad, hon hade knappt något fostervatten och låg i säte. Efter 6 veckor fick jag tid för tul och då hade jag sagt att jag känt att nått inte stämmde och magen hade inte växt nått. Blev akut snittad på midsommarafton 22/6. Då sågs det att moderkakan slutat växa den vägde endast 270gram men inte en läkare kunde säga varför för den var så fin så. Men ut kom en liten liten Alice med sina 42cm och 1550 gram. Vecka 37+0. Hon är jätte stark och mår superbra, nu ska vi bara kämpa med hennes vikt:)

Grattis till flickan, tur att det gick bra ändå :)
  • nilepile89

jag dricker 4 koppar om dagen av hallonbladste, känner bara vissa dagar, så jag vet inte om det faktiskt är tet eller om jag haft det ändå...

• froggyL

Grattis Haanaa! Skönt att hon mår bra. Min slempropp kommer nog i omgångar med. Väldigt slemmiga flytningar. Tyckte mig se lite rosa nyss. Hoppas på att det sätter igång inatt. Vill ju ha på BF...

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • anjiali

Fullmåne inatt då !!! Lycka till och hoppas på bebisar. Jag räknar med att jag och magen hänger kvar här ett tag till.

Svar på tråden Juli bebis 2012