• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • HannaVirrpanna
    froggyL skrev 2012-07-10 11:38:50 följande:
    Kopierar det istället.... Enligt statistik någon/några dagar tidigare... Säger detsamma, tråkigt att du känner så Snoffsan. Vi alla skriver här, utan att få svar många ggr. Men jag förväntar mig inte heller svar. Tänk om alla skulle behöva kommentera inläggen, då skulle ingen orka/hinna med å kommentera allt. Då hade tråden dött. Jag kommenterar andra när jag känner att jag har ork, och nåt att komma med... Men det är klart, är man ute efter stöd så klart det känns jobbigt.
    Då får man helt enkelt räkna med att gå över någon dag...
    Tack för svar !

• HannaVirrpanna

Ang napp:
    Med vår son så var napp ett måste! Han var så sjukt snuttig och skulle sitta fast i brösten om vi inte hade haft napp. När han var 5 månader slutade vi med napp, vi hade läst att bebisars sugbehov mättas av vid sex månader och att det var en bra tid att sluta. Så när han var fem månader slutade vi med nappen och han fick amma då han hade sugbehovet! Det ledde till att han ammade längre stunder och det blev mer frid och fröjd! Annars ammade han en minut, drog undan huvudet för att titta på allt annat och sen fortsätta en minut osv osv. Så det var en kamp vid varje tillfälle. Så det blev hur bra som helst! Sen dess har han inte använt napp!  

• froggyL

Vilket bra tips...den metoden måste testas om behovet uppstår... Hade också en enormt snuttig etta...

HannaVirrpanna skrev 2012-07-10 12:08:22 följande:
    Ang napp: Med vår son så var napp ett måste! Han var så sjukt snuttig och skulle sitta fast i brösten om vi inte hade haft napp. När han var 5 månader slutade vi med napp, vi hade läst att bebisars sugbehov mättas av vid sex månader och att det var en bra tid att sluta. Så när han var fem månader slutade vi med nappen och han fick amma då han hade sugbehovet! Det ledde till att han ammade längre stunder och det blev mer frid och fröjd! Annars ammade han en minut, drog undan huvudet för att titta på allt annat och sen fortsätta en minut osv osv. Så det var en kamp vid varje tillfälle. Så det blev hur bra som helst! Sen dess har han inte använt napp!  

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • anjiali

HannaVirrpanna skrev 2012-07-10 12:08:22 följande:
    Ang napp:
    Med vår son så var napp ett måste! Han var så sjukt snuttig och skulle sitta fast i brösten om vi inte hade haft napp. När han var 5 månader slutade vi med napp, vi hade läst att bebisars sugbehov mättas av vid sex månader och att det var en bra tid att sluta. Så när han var fem månader slutade vi med nappen och han fick amma då han hade sugbehovet! Det ledde till att han ammade längre stunder och det blev mer frid och fröjd! Annars ammade han en minut, drog undan huvudet för att titta på allt annat och sen fortsätta en minut osv osv. Så det var en kamp vid varje tillfälle. Så det blev hur bra som helst! Sen dess har han inte använt napp!  

Intressant !!! Skall komma ihåg detta hoppas jag Tungan ute
  • anjiali
    Trolla75 skrev 2012-07-10 12:04:18 följande:
    Sedan resten av familjen vaknade och har stojat runt, har det nog lugnat ner sig lite... Kanske för att jag spänt mig o vart arg?
    Men jag ska skicka ut högen så jag får vila... tror just nu att det bästa är lugn o ro.

Vila säger du . Kanske är det bästa om bebis skall våga sig ut.

Kanske dumt att storstäda IGEn och dansa till 80-talsmusik på hög volym. Ungen tror kaske att det är fel årtal och kryper längre upp istället. Men jag har kul
     Skål på er. Nu tar jag en sup hallonblad med nejlikor i !!!  
  • chess07

Vilket bra tips angående napp! Har nappar hemma utifall att det kommer behövas!

En fråga till er erfarna Glad
    Har sedan igårkväll tätare och starkare sammandragningar (v 39+4 idag) med molvärk till och från. Jag märker att intensiteten på sammandragningarna är annorlunda. Inatt fick jag ta alvedon för att kunna somna. Känns lugnare idag men dem är där. Blir emellanåt ett ökat tryck nedåt också.
    Vad tror ni, kan det vara så att det börjar närma sig? Eller ska man behöva stå ut med det här på övertid mån tro?

• anjiali

Oj oj chess 07. Hoppas det är på g. Låter ju så.

Har en fråga !!!
    Bebisen var jätte lugn igår. Men den rörde på sig lite på kvällen och hade hicka. Kvällen innan var det fullt ös.
    Idag har det varit riklig lugnt. Tryckt ut rumpan någon gång med det är allt. Men bebis brukar vara rätt så lugn på dagen och jag har pysslat hela dagen. Lagt mig ner för att vila nu. Bebisen brukar dra igång på kvällen. Hade ni avvaktar till kvällen eller ringt och frågar ??? Kan ju hända att det drar igång som vanligt senare. Har tid hos bm imorgon em.
    Hade ni ringt ???

• MissMurrig

Grattis till alla nya bebisar! De ploppar ju ut åt höger och vänster. Och lycka till, til lalla som är på G eller har en bit kvar. Dagen kommer då ni kommer önska att ni inte var födda också Tungan ute 

Och en del spännande föslossningar! En hemma och Snoffsans "moonwalk"bebis som kom ut baklänges Flört 
    Låter läskigt, när man tänker på att huvudet kan fastna! Min unge var ju en tjockis så han fstnade på magen och de fick dra och vicka ut honom, AJ!

Försöker mest landa här hemma, ena tuten gör fortfarande ont, men de blir bättre.. och mjölken har runnit till (DOLLY PARTON??!!) 

Försöker hitta lite bra amningskläder nu. Har 2 amningslinnen från HM, men den ena är nerkissad och den andre kräktes han på... Behöver lite mer.. Men tycker det är svårt, vill ha "vanliga" kläder som är omlott, eller med typ knappar så att man kan komma åt. Så kan man ha ett amningslinne eller en amnings BH under..

Någon med bra tips på några ställen som har bra kläder till amning, tycker som sagt inte att det måste vara AMNINGSkläder.... Och inte PoP typ, såna tycker jag inte är fina som de har... Ska på möhippa på lördag och bröllop (såklart...) i Augusti... Vill va lite fin och ändå kunna amma.. 

Svar på tråden Juli bebis 2012