• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • ToKar

Jag är så dålig på att svara eftersom det är sjukt krångligt att skriva från mobilen! Hittar ingen app och jag kan inte logga in i mobilversionen! Det är inte alls roligt att skriva så som det är nu! Ser bara halva texten och det är svårt att skrva om ifall att det blir fel!

grattis till alla bebisar!! Jag längtar sjukt mycket nu.. 12 dagar kvar känns dock ganska overkligt att jag ska bli tvåbarnsmamma. Jag är sååå nyfiken vem som gömmer sig i magen (vet ej kön)....

ni som är desperata, att stimulera bröstvårtorna funkar läskigt bra!! När ni får ont så kan ni prova. Då gör det ännu ondare och det kommer mkt slemmis efteråt. Det hjälper nog mognaden av tappen jag har testat allt och det funkar bäst. hallonbladste kommer på andra plats. färdknäppen påverkar också mycket! Sämst var ananas iaf fick sår på läpparna!!

• Trolla75
    anjiali skrev 2012-07-10 12:39:51 följande:
    Vila säger du . Kanske är det bästa om bebis skall våga sig ut.

Kanske dumt att storstäda IGEn och dansa till 80-talsmusik på hög volym. Ungen tror kaske att det är fel årtal och kryper längre upp istället. Men jag har kul
     Skål på er. Nu tar jag en sup hallonblad med nejlikor i !!!  
    Ja jag tror det händer mer då man är lugn o avslappnad...

Nyss hemkommen från bm, allt såg mycket bra ut!

V. 39 (38+3)
    vikt + 11,4 kg
    sf 37 cm
    105/65
    hjärtat 148

Bm var snäll och kände på mig och hon sa att jag var väldigt mjuk och mogen, men att livmodern var trattformad?
    öppen 3cm nertill och ca 1-2 upptill?
    Hon gjorde även en mindre svepning...  Ny tid den 25e men BIG NO NO... den tiden tänker jag inte gå på!

Nu ska vi äta sedan tänker jag nog lägga mig o vila, det känns som om det gör störst nytta när jag ligger och är lugn.

Hur känns det bäst för er andra?
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • chess07
    anjiali skrev 2012-07-10 15:13:10 följande:
    Ok nu hickar det i magen och buffar lite
    va skönt att de rör sig lite så du inte behöver oroa dig!
    Har varit väldigt lugnt sista tiden i magen här med, men så länge man känner av någon slags rörelse tror ja det är lugnt.

Hoppas ni har rätt angående att de kan vara nära! Bara att hålla tummarna Tungan ute
  • Trolla75
    anjiali skrev 2012-07-10 15:13:10 följande:
    Ok nu hickar det i magen och buffar lite
    Min lilleman är mycket lugnare nu, tror de samlar kraft inför förlossningen.
  • chess07

Angående att skriva och få svar tror jag som många andra att det är skönt att få skriva av sig lite bara och dem flesta svarar inte för man har inget "att komma med" Vi är ju trots allt rätt många!

• chess07
    Trolla75 skrev 2012-07-10 15:39:49 följande:
    Ja jag tror det händer mer då man är lugn o avslappnad...

Nyss hemkommen från bm, allt såg mycket bra ut!

V. 39 (38+3)
    vikt + 11,4 kg
    sf 37 cm
    105/65
    hjärtat 148

Bm var snäll och kände på mig och hon sa att jag var väldigt mjuk och mogen, men att livmodern var trattformad?
    öppen 3cm nertill och ca 1-2 upptill?
    Hon gjorde även en mindre svepning...  Ny tid den 25e men BIG NO NO... den tiden tänker jag inte gå på!

Nu ska vi äta sedan tänker jag nog lägga mig o vila, det känns som om det gör störst nytta när jag ligger och är lugn.

Hur känns det bäst för er andra?
    Trattformad? Lät spännande! Skrattande
    Hoppas hennes "pilleri" ger resultat!
    Håller med om att vila känns som mest nytta, vi behöver det också Glad
  • FruSandra

Anjiali
    Vad skönt! Men ring om du blir orolig igen!

Ellabella
    Ang napp har jag varit kluven. Men sen ja läste att de minskar risken för psd har ja valt att senare eventuellt använda de... Ja själv sög på tumme och slutade inte med den förrän ja var närmare 7-8 år(!!!)
    Men idag när vi va hos läkaren för besiktning så blev vi rekommenderade att börja med napp nu trots att han inte ens är en vecka. Men amningen går galant och han går upp fint i vikt.
    Vilgot vill snutta så mycket på nätterna så hon sa att vi skulle pröva napp för att rädda mina bröstvårtor...

Snoffsan
    Vi får se till att boka en dejt till hösten :) vi bor ju ungefär lika långt från Södertälje :)

• Trolla75
    chess07 skrev 2012-07-10 15:44:12 följande:
    Trattformad? Lät spännande! Skrattande
    Hoppas hennes "pilleri" ger resultat!
    Håller med om att vila känns som mest nytta, vi behöver det också Glad
    Ja trattformad? har aldrig hört det innan?
  • anjiali

Trattformad ??! Det var spännande ???

En timmas promenad gjord. Skall bara handla, hämta barn hos kompis, dammsuga lite och sen duscha. Sen blir det vila . Imorgon med då mannen är hemma för att följa med till bm.
    Ha en skön afton alla. Föd barn nu !!! :D

• enilorac81

Hej igen, vill också ha bra tips på amningskläder!

Sitter i soffan och myser med Elias, älskar mitt nya liv

Svar på tråden Juli bebis 2012