• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Engla80

Perioder har jag också känt mig "förbisedd" i tråden då det sällan eller inte alls har svarats på mina inlägg. Men så tror jag vi alla känt någon gång...

Anledningar till att jag inte svarar på allt är för jag känner inte igen mig, kan inte svara, orkar inte stötta för jag själv mår dåligt eller har helt enkelt inte varit inne på så länge så när jag väl läser inlägget känns det inte aktuellt längre.

Just nu är jag så SJUKT avensjuk på alla er som fått sina små underbara småttingar!!

Själv känner jag mig deprimerad och som ett tråkigt, orklöst monster med dåligt tålamod.
    Jag skulle kunna dela ut lusingar till höger och vänster till alla som ger mig kommentaren "Men nu är det inte långt kvar" eller "Men det är ju så himla fint att vara gravid" eller "Men du som inte gått upp så mycke ska väl inte gnälla att det är tungt"  {#emotions_dlg.djavulsk}

+ Unge nr 2 behöver inte alls komma tidigare än nr 1... I min situation är det i alla fall en myt då dottern kom i v 37+0 och nu är jag i v 39+1. När jag vänta henne fick jag reda på att man födde som sin mor (som gick över med både mig och min syster) och att alla förstföderskor normalt gick över tiden... Men tji fick jag! Och nu när jag väntat nr 2 har alla sagt att 2an kommer tidigare eller runt samma vecka som 1an och vad ska jag säga... tji på mig igen. Om jag låter bitter så beror det på att jag just nu är det... Ingen bra dag idag helt enkelt.

• EllaBella02

Svår fråga, jag har ringt två gånger under graviditeten och pratat med min BM när det varit lugnare i magen. Men har ju tänkt otroligt många fler gånger att jag tycker det är lugnt. Men om du känner dug orolig kan det vara skönt för dig att ringa och prata med någon i alla fall. Det är säkert ingen fara.

• Alemonia
    snoffsan08 skrev 2012-07-09 15:11:25 följande:
    Grattis till bebisar!!

För min del blev det inget vändningsförsök eller igångsättning idag. Malin valde att komma ut på egen hand i lördags kväll. Hon kom med fötterna först. 
    Jag hoppas allt gick bra trots fötterna först!
    Stort grattis till lilla Malin!!
  • EllaBella02

Jag tycker det är jättemånga förstföderskor som inte gått över. Själv fick jag ju två veckor innan beräknat BF.

• Engla80

anjiali: Ring och fråga om du känner dig osäker! Det är ju en del av deras jobb att svara på frågor så... Själv har jag en angelsound som jag köpte när jag väntade dottern och den använder jag ibland fortfarande när babyn varit lugn. 

MissMurrig: Me & I har en del kläder till mamman som fungerar fint att amma i då dom är omlott eller väldigt elastiska i u-ringningen så man lätt kan dra ner under tutten. Just nu är det 50% i webshoppen dessutom Skrattande
     http://shop.meandi.se/BizPart.aspx?tabId=4&prod=7632&catId=103
    shop.meandi.se/BizPart.aspx&prod=7037&catId=103

Sen finns det ju en hel del på Tradera också. Hoppas du hittar nått fint till möhippan och till bröllopet!

• Alemonia
    Tekla78 skrev 2012-07-10 03:08:25 följande:
    Grattis alla nyblivna mammor och hang in there ni som väntar. Vår kanonkula ligger här bredvid mig. 9/7 kl 23.55 är han född, 3 timmar efter första värken! Har lite svårt att somna nu...
    Grattis! Det låter som en riktigt snabb förlossning. Jag hoppas allt gick bra och att du hann in i tid.
  • anjiali

Om det inte sätter fart snart så ringer jag in och pratar med dom. Det är säkert ingen fara, är inte jätte orolig men så står det över allt att man skall höra av sig om rörelsemönstret ändras.

Förlossningens start verkar vara omöjlig att tippa på. Min syster blev igång satt med båda hennes barn och mina har kommit i v. 39 alltså gick jag inte över med första.
    Men kanske gör det nu med sista :-/...

• Alemonia
    Engla80 skrev 2012-07-10 14:51:25 följande:
    anjiali: Ring och fråga om du känner dig osäker! Det är ju en del av deras jobb att svara på frågor så... Själv har jag en angelsound som jag köpte när jag väntade dottern och den använder jag ibland fortfarande när babyn varit lugn. 

MissMurrig: Me & I har en del kläder till mamman som fungerar fint att amma i då dom är omlott eller väldigt elastiska i u-ringningen så man lätt kan dra ner under tutten. Just nu är det 50% i webshoppen dessutom Skrattande
     shop.meandi.se/BizPart.aspx?tabId=4&prod=7632...
    shop.meandi.se/BizPart.aspx?tabId=4&prod=7037...

Sen finns det ju en hel del på Tradera också. Hoppas du hittar nått fint till möhippan och till bröllopet!

Jag har denna: www.meandi.se/sv/produkter/105/121514.aspx men tyvärr verkar den vara slut
    Den har fungerat bra som gravid och den är så att den går att amma i.

Jag har flera omlott-tröjor som är bra att amma i sen har jag några begagnade boob (eller är det så det stavas?) också.
  • Alemonia

Jag har nu läst ikapp så därav lite blandade inlägg från min sida. I går orkade jag ingenting men nu sover hon en liten stund (förhoppningsvis innebär inte det att hon kommer vara vaken hela natten).
    Maken sover en stund och han har varit ett riktigt bra stöd så det är honom väl unnat.

Jag har tänkt att många är som mig dvs läser och bryr sig men orkar inte alltid kommentera.

Jag hoppas det går bra med alla bebisar. Blåsljud på hjärtat låter inte kul men är som andra redan skrivit sällan något att oroa sig för. På Moa kollade barnmorskan syresättningen i båda hand och fot och det var bra.

Svar på tråden Juli bebis 2012