• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Min barnmorska gör inte hinnsvepningar, hon säger att det gör de bara på förlossningen för infektionsrisken, konstigt att det kan vara så olika överallt...

• grahnkotten

Jag var inne på tradera och kikade och det fanns massor! Mn så blev jag lite osäker på storlekarna! Svårt att veta nu förtiden vad man har för storlek! Men om man betalar en billig peng är det inte så farligt om det är lite för stort eller litet!

• millifjor

Jag har köpt på mig ett gäng vanliga toppar med knappar i fram, då är det rätt smidigt att bara knäppa upp och slänga fram matmaskinen. Och sen tänkte jag sy om en del gamla linnen med, man sprättar upp axlarna och syr det tryckknappar istället, det borde väl fungera, det gör det i mitt huvud iallafall

• Trolla75
    grahnkotten skrev 2012-07-10 19:47:50 följande:
    Jag var inne på tradera och kikade och det fanns massor! Mn så blev jag lite osäker på storlekarna! Svårt att veta nu förtiden vad man har för storlek! Men om man betalar en billig peng är det inte så farligt om det är lite för stort eller litet!
    Men är man en small eller en medium så tror jag absolut att du kan gå på din vanliga storlek.

Jag som drar flera storlekar större upplever det svårare, men som sagt köp en billig, begagnad och testa, bättre det än att lägga ut 400-600 för ett nytt plagg...

Som man ändå inte använder under en allt för lång tid...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • grahnkotten

Oki, då ska jag shoppa loss lite nu! :) längtar lite tills man kan köpa vanliga kläder! Men det kär nog dröja lite till...!

• ToKar
    millifjor skrev 2012-07-10 19:30:24 följande:
    Min barnmorska gör inte hinnsvepningar, hon säger att det gör de bara på förlossningen för infektionsrisken, konstigt att det kan vara så olika överallt...

det där med infektionsrisk låter som skitsnack. Ursäkta språket vissa säger nog så för att det inte ska bli rutin. Börjar man göra det på några så kommer alla vilja ha det sen. Sånt sprider sig snabbt. Jag har läst några trådar om hinnsvepning och där skrivs det om personer som sagt till ett specifikt sjukhus att "andra har fått hinnsvepning här och då borde jag också få det".. Jag tror många försöker undvika det just för att det inte anses "nödvändigt". Infektionsrisk gäller ju om vattnet har gått.. annars skulle man ju inte kunna bada, ha sex osv.
  • down under

4 dar kvar till BF och inget händer! Fan va jag blir galen på det här!
    Har haft lite onda sammandragningar några kvällar på rad och man får upp hoppet men så
    dör dom bara ut! Frustrerande!

Min bm sa även att om man är öppen, mjuk o mogen så behöver det inte betyda så mycket
    om man är omföderska.. suck! Men man kan ju iaf hoppas att det startar sooner rather than later...      

• ToKar

Vissa läkare har tom. rekommenderat att ens partner kan göra en hinnsvepning. Bara han är ren om händerna och använder handskar, haha. Det verkat som att en del gör det hemma faktiskt!

• Trolla75

Jag la in några av mina fynd i vår bildtråd... Tror att klänningen kommer bli storfavorit här hemma Flört

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
Svar på tråden Juli bebis 2012