• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor
    ToKar skrev 2012-07-10 20:22:39 följande:
    det där med infektionsrisk låter som skitsnack. Ursäkta språket vissa säger nog så för att det inte ska bli rutin. Börjar man göra det på några så kommer alla vilja ha det sen. Sånt sprider sig snabbt. Jag har läst några trådar om hinnsvepning och där skrivs det om personer som sagt till ett specifikt sjukhus att "andra har fått hinnsvepning här och då borde jag också få det".. Jag tror många försöker undvika det just för att det inte anses "nödvändigt". Infektionsrisk gäller ju om vattnet har gått.. annars skulle man ju inte kunna bada, ha sex osv.
    Ja jag vet, tyckte det lät skumt, men på vår föräldrautbildning här hemma så frågade jag just om det o då svarade hon att de inte gör sånt längre, ska höra med min Bm på fredag när jag ska dit, värt att försöka iaf. Ska även tjata lite på maken men han såg inte så sugen ut tidigare när jag frågade,haha
  • AAEV

Bf+11 snart till ända och jag börjar faktiskt bli lite deppig!

• froggyL

Förstår dig! Vet hur det är, med 13 dagar. Nu e jag inne på 6 över... Kram!

AAEV skrev 2012-07-10 22:00:57 följande:

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • grahnkotten

AAEV å froggyL: håll ut, snart mycket snart har ni era bebisar i famnen! :) men förstår att det måste vara väldigt jobbigt att gå över så länge, fasar för det själv också!

• millifjor
    AAEV skrev 2012-07-10 22:00:57 följande:
    Då ska jag inte gnälla, jag har ju 11 dagar kvar till Bf. Men tänk att den snart är över, sätts du inte igång om ett par dagar om det inte kommit igång av sig självt?
  • vermilion

Idag har jag varit på bedömning och TUL. Killen verkade väga 3,8 kg, 12 dagar till BF. Men har iaf fått en tid för igångsättning nu den 20:e klockan 9! Bara 10 dagar kvar..

Men ärligt, jag känner mig inte redo alls. Min 2-åring är hopplös nu. Skriker varenda natt, som nu, sovit i 15 min och sen skriker man allt man kan, vägrar napp och nu är hon vaken och kastar ut saker på golvet. En annan skulle gärna sova! Min 8-åring är också vaken, kan inte sova. Varenda kväll samma visa.
    Så suget efter en till som skriker och inte sover är inte stort nu vill jag lova!!

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • owner

bf idag. men bara lugnt än så länge. däremot har jag dom två senaste dagarna kännt ett tryck neråt eller vad man ska säga. är oxå ganska säker på att det var slemproppen som lossnade för drygt en vecka sen. vet inte om jag är redo för varken förlossning eller att ta hand om ett barn. inget känns kul.

• AAEV

Jo jag blir antagligen igångsatt på fredag om inget hänt, känns skönt o veta :)

Svar på tråden Juli bebis 2012