• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Lycka t eken!

Själv ligger jag m molvärk sedan 2 h tillbaka! Har tagit en Alvedon, men kan inte somna om..tänk om det kunde vara på riktigt, men det är väl dumt å hoppas (37+0). Ska försöka å slappna av och sovs nu!

• MissMurrig

Lycka till eken och grahnkotten! Sitter själv och ammar min kille som ligger och bajsar samtidigt, hihi. Han ammar FÖR bra dock, har så mycket mjölk nu att han inte hinner äta det, läcker hela tiden... Luktar lite sur mjölk hela dagarna nu...

• EllaBella02

Lycka till ni som är på G. Jag läcker också, men bara i samband med att jag ammar på ena bröstet.

• millifjor
    AAEV skrev 2012-07-11 00:15:59 följande:
    Jo jag blir antagligen igångsatt på fredag om inget hänt, känns skönt o veta :)
    Ja det kan jag förstå! då är det inte sååå långt kvar, passa på o njut av att vara själv, så säger alla till mig, fast man längtar ju ihjäl sig tycker jag o dessutom e man ju så sjukt less på att se ut som barbamamma
  • millifjor
    owner skrev 2012-07-10 23:18:24 följande:
    bf idag. men bara lugnt än så länge. däremot har jag dom två senaste dagarna kännt ett tryck neråt eller vad man ska säga. är oxå ganska säker på att det var slemproppen som lossnade för drygt en vecka sen. vet inte om jag är redo för varken förlossning eller att ta hand om ett barn. inget känns kul.
    Kram till dig, det kommer att gå fint! kanske ska prata med din Bm om du är orolig...
  • Engla80

Lycka till Eken.

Igår förmiddag körde jag lite nippeltvist men fick ingen respons från kroppen tyckte jag... Sen tog jag och dottern en promenad och när maken kom från jobba åkte vi alla ner en tur till köpcentret för lite rea shopping. Jag passade på att köpa Hallonblads te och drack en kopp i går kväll!

Vid 4 var jag uppe och kissade och döm av min förvåning när det va blodblandat slem på pappret!! Ca 20 min senare började molvärken i omgångar och så har det hållit på sen dess! Vågar man hoppas att det tilltar och vi får träffa vår efterlängtade påg idag?

Funderar nu på om man ska ta en kopp hallon te till...eller det kanske bara skyndar på i onödan??

Föresten, läste någonstans att man ska ringa fl om man blöder... Gäller det även om det är lite blodblandat? 

• MissMurrig

Jag drack massa hallonbladste, och vet inte om det var det som gjorde att förlossningen gick s fort, men rekomenderar det inte! Jag var ju helt öppen innan bebis var beredd och låg med så starka värkar i 1-2 timmar innan han sjönk ner och jag kunde krysta ut honom...

• froggyL

Åh vad kul eken. Då ses vi inte, för jag e då hemma fortfarande... Lycka till!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
Svar på tråden Juli bebis 2012