• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Emmizen80

Ni som fått era små, hur länge var ni sjukt svullna och hade jävligt onda bröst?? Inatt fick jag sitt och sova pga min gigantiska, svullna och onda bröst.. Detta är sjukt jobbigt!

• SaJo81
    Emmizen80 skrev 2012-07-11 09:47:36 följande:
    Hej på er. Igår vid 14 fick vi äntligen åka hem!!! Ända sedan läkarkollen på måndagen då blåsljudet upptäcktes har barnmorskorna gjort syresättningstest i hand och fot samt andningsfrekvenstest var 6e timme. Andningsfrekvensen har varit bra hela tiden och syresänningstesten har var ibland på gränsen, men sedan jättebra. Lilleman vägdes igår och har gått ner till 3315 gram vilket var bra. En annan läkare kom igår och undersökte Gustav hjärta och det kraftiga blåsljudet som hördes på måndagen var borta, men trots det ville han rådgöra med neo innan han kunde skicka hem oss. Han kom tillbaka och vi fick den underbara nyheten att vi fick åka hem!!!! Så underbart att vara hemma!
    vad härligt att ni äntligen fick åka hem och att inga blåsljud hördes =) måste kännas underbart!
  • Engla80

Åh va skönt Emmizen!

anjiali, Jag vet att det inte är detta man vill höra men kämpa på... och känner du dig nere så gnäll, gnäll och gnäll!! Kanske tom gråta en skvätt om det får di att må bättre! 

Här är allt lugnt Rynkar på näsan Känns som allt avtagit! Men jag har dushat, rakat mig och gjort mig lite fräsch om i fall att... Med dottern så hade jag molvärk nästan ett dygn innan vattnet börja sippra och riktiga värkar kom så kanske får vi vänta till imorgon... Aja, det känns himla skönt att NÅGOT händer i alla fall Glad 

Tror jag ska gå o packa en väska kläder till dottern och nessesären till mig själv just in case... Maken kommer hem efter lunch idag så det är skönt och då kanske han får packa sitt också för att va på säkra sidan.

På fredag firar vi 5årig bröllopsdag Skrattande Känns som den kanske får firas på BB...

• chess07
    Emmizen80 skrev 2012-07-11 09:47:36 följande:
    Hej på er. Igår vid 14 fick vi äntligen åka hem!!! Ända sedan läkarkollen på måndagen då blåsljudet upptäcktes har barnmorskorna gjort syresättningstest i hand och fot samt andningsfrekvenstest var 6e timme. Andningsfrekvensen har varit bra hela tiden och syresänningstesten har var ibland på gränsen, men sedan jättebra. Lilleman vägdes igår och har gått ner till 3315 gram vilket var bra. En annan läkare kom igår och undersökte Gustav hjärta och det kraftiga blåsljudet som hördes på måndagen var borta, men trots det ville han rådgöra med neo innan han kunde skicka hem oss. Han kom tillbaka och vi fick den underbara nyheten att vi fick åka hem!!!! Så underbart att vara hemma!
    Åh va skönt att ni kommit hem!!
  • grahnkotten

Emmizen, va skönt att ni har fått komma hem! :)

Engla80: lycka t och hoppas inte det avtar nu!

Själv blev det ingen sömn inatt, utan ihållande molvärk i rygg, ner i benen och i ljumskar m sammandragningar på det! Inga regelbundna värkar och nu har jag kunnat sova några timmar, vilket var skönt! Molvärken är kvar, alvedonen tar inte så vi får se..ska försöka vila under dagen och se om det lägger sig eller ökar i styrka!

• Nicolee

Efter 3 dagar med blodblandat "gisch" antar jag att det är slemproppen som släpper i omgångar, molvärk mest hela dagarna och ont i ryggen. Men känns som att kroppen kommer jävlas och dra ut på det ändå. 38+2 idag.
    tjejen i telen på förlossningen trodde att kroppen började förbereda sig inför förlossning, hoppas!

Nu är liten välkommen ut, för mamma är less på att ha ont!
    Wish me luck!!

• EllaBella02

Spännande med alla som är på G! Och skönt för dig emmisen att allt var bra och ni fick åka hem : )

• Woogie

Min jävla telefon hänger sig ibland när jag skriver inlägg, bara här på fl. Lycka till alla som är på g!

Jag har accepterat att det får ta den tid det tar och försöker njuta av att ha lite mer tid än jag kommer att ha sen. Vissa nätter, senast inatt har jag haft sammandragningar med svag värk, men de är aldrig kvar till morgonen.

Ang. napp så har det blivit som någon annan skrev med båda mina pojkar; de har haft i 3-5 månader, sedan har den glömts bort av oss och det har inte blivit tumme istället för någon av dem. Själv sög jag på tumme tills jag var 10 tror jag...

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • snoffsan08

Fan oxå!! Skrev världens inlägg, men var tvungen att amma innan jag var klar, och blev då automatiskt utloggad.

Vad skönt att ni fått komma hem Emmizen och att det såg bra ut med blåsljuden!

Lycka till Eken och Grahnkotten!!

Ja, FruSandra, jag ses gärna till hösten efter semestrar och grejer.

Hoppas du slipper gå över tiden Trolla75 

Jag förstår att alla inte kan svara på mina inlägg, så klart. Men har blivit VÄLDIGT förbisedd känner jag. Känns inget kul då man försöker stötta och ge råd till andra då dom frågar om det och ingen bryr sig. 
    Men men, det är som det är.

För mig sa det ju bara pang, så var värkarna igång och regelbundna på engång. Hade inte haft några direkt känningar av att det verkligen var på g innan. Så det finns hopp för er som inte känt nåt än, eller inte haft någon slempropp som gått, den har bara gått för mig med1 barn, och det var mitt första..

Lycka till ni som det snart är dax för!! 

• grahnkotten

Tack för alla lyckönskningar! Nu verkar det som om allt har avstannat så jag får nog snällt vänta en tag till! Hade önskat att kroppen inte luras på detta vis hela tiden! Vill att det ska vara på riktigt!

Svar på tråden Juli bebis 2012