• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    eken skrev 2012-07-11 20:06:57 följande:
    Lilltösen kom ut idag onsdagen den 11/7 kl 10:27. Vägde 3640 g och 51 lång. Hon kom ut med sugklocka efter mkt om och men, hon låg lite fel så sugklockan fästes i vänstra pannan. Så hon har en stor svullnad som måste gå ner och sen är hon väldigt tät i näsan. Från det att vi kom in så tog det nästan 12 h. Var öppen 4 cm när jag kom in kl 11 och 10 cm kl 6...fy fan vilken jobbig sista timmar och oavsett hur mkt jag hade krystat hade hon aldrig kommit ut utan sugklocka. Fick åka på op efteråt i över en timma för sy och sista resterna av hinnorna på moderkakan.

Borås BB är helt fantastiska och vi mår efter omständigheterna någorlunda bra. Dock ska lilltösen sova på neo inatt.
    Grattis eken!! Trist att du oxå hade det jobbigt med moderkakan. Skönt att ni mår hyffsat bra iaf.
  • snoffsan08

Oj, det gick undan Alemonia!! Ska du ha ett till barn så får du nog åka in vid minsta känning Flört

För mig rann mjölken till ordentligt igår kväll, och var tvungen att pumpa lite inatt bara för att lätta trycket.
    Hade ont som sjutton imorse.

Jag är dock överlycklig för att jag kan amma. Trodde ju att jag kanske inte kunde det (speciellt inte på höger bröst efter att plastik läkaren sagt att det inte skulle gå) Men tji fick han kan jag säga Glad
    Visst, flödet är inte riktigt lika bra på högra som vänstra, men det funkar och kommer mjölk iaf. Äter och bajsar är det enda hon gör känns det som.

Jag gick ju upp ca 33-35kg, men tycker mig redan se att jag smalnat av i ansiktet. Jag hoppas på att vätskan jag har kvar i kroppen försvinner snabbt. kissar ju hela tiden känns det som  och massor.

Ni som fött flera barn,hur har ni det med eftervärkarna?

Hur känns det i kropparna för er som fött och hade problem med ex foglosning?

Jag är överlycklig för att jag kan gå utan kryckor nu Glad       

• snoffsan08
    anjiali skrev 2012-07-11 16:43:39 följande:
    Snoffsan : ger ju lite hopp att det kan starta då om det gjorde det för dig utan förvarning.

Vi är allt ett litet tappert gäng kvar med våra krämpor. Skönt att ni finns och att man får lov att gnälla.
    Varit på badhuset med familjen idag och sen bm.
    Alla värden var bra. Inget nytt där. Tips när man är orolig över fosterrörrlser är att man skall ligga på vänster sida och koncentrera sig på fosterrörrlser. Man skall känna 10 st eller mera annars ringa in för att prata med dom.

Hon gjorde även en koll av tappen. Den var halverad och precis som trolla var den en tratt. Yttre munnen var öppen två cm och inre munnen en cm. Hon kände huvud och hår och försökte reta tappen lite genom att dra i den. Hon gjorde INTE hinnsvepning därför hon var själv på mottagningen och var rädd för att sätta fart något där :-/.... Va fasen ! Det hade ju varit super om det blev lite fart.
    Ny tid på tisdag.
    Nu måste jag ju fråga den dummaste fråga :-/. Detta betyder väll att slemmisen är borta ??? Behöver inte leta efter den längre ????
    Ja, jag hoppades på att kunna peppa er lite med det Flört

Nej, som sagt det finns ingen garanti att slemmisen går. Har bara gjort det 1 gång för mig. Så ge inte upp hoppet bara för att du inte sett/ser nån slemmis. Det kan starta ändå Flört 
  • EllaBella02

Min blödning har nästan helt slutat nu, men innan dess så var det som om det sista skulle ut innan. Blödde mer igen och sen kom det ut en klump när jag satt på toa och efter det så slutade det nästan helt, gjorde även ondare igen så jag sa till min sambo med att jag trodde jag hade fått en infektion. Men nu som sagt har jag inte ont längre och blöder nästan ingenting.

• Emmizen80

Snoffsan: jag känner av efterverkar under amning bara. Första dygnet var de ganska kraftiga, nu som mild mensvärk. Jag känner av fogarna lite, i blygbenet. Gör ont börjat reser mig från ex soffan, ska vända mig i sängen osv. Helt överkomligt. Härligtatt amningen fungerar bra för er. Det funkar nog bra för mig med, känner redan skillnad från förra gången då amningen inte fungerade alls. Gustav är nu 3 dagar och idag har jag nog ammat konstant känns det som äter, sover nån timme, äter och så har det hållt på!

• froggyL

Hi hi, ler stort. Ja, det var värst. Här färdknäppas inte nåt heller.... Noll lust till allt som har med sex å göra...

HannaVirrpanna skrev 2012-07-11 20:10:27 följande:
    Anjiali: gud va ni knäppar! Här är det helt stiltje på den fronten. Skulle aldrig få för mig en sån ide just nu. Det ilar där nere då jag bara sitter här i soffan, hur skulle det då kännas om han var där med ballen? Huuuh! Fast jag hade gärna fått mig nånting... Jag dör ju så fort han råkar visa sig utan nått klädesplagg... Jag känner mig sjukt gubbsjuk/slemmig då jag hela tiden tafsar på honom då han råkar komma lite för nära. Vad beror förresten ilningarna på? Det ilar ner mot tappen (??) och det är riktigt obehagligt.

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • anjiali

Snoffsan : jag minns inte hur det var efter tvåan med värkar och fogar :-/. Det var sex år sedan hon föddes så jag känner mig som nybörjare .

• grahnkotten

Grattis eken!

Här hoppas jag på en skön nattsömn, känner att min kropp behöver det! Har varit helt slut idag efter en sömnlös natt med smärta.. Om det ska komma igen tycker jag att det får vara på riktigt! Visst hade det varit bra om man kunde bestämma det med sin kropp?! Göra en deal m bebben..! :)

• Trolla75

Grattis till alla nya Baby hänger inte riktigt med känner jag...

Snoffsan- visst är BOOB klänningen superfin, festligt att du ropat in en precis lika dan... Flört Vi har bra smak!
    Vilken härlig känsla det måste vara för dig att det gick att amma, glad för din skull!

Har du mycket eftervärkar nu? det är nog det jag oroar mig mest för... har hört att de blir värre för varje barn?

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • froggyL

Grattis eken!! Säger som Anjiali...hoppas vi ses på bb imorgon fm. Har faktiskt rätt ont nu. Halvligger i soffan efter en aktiv dag. Ilar på rejält neråt. Snoffsan, vad härligt att du kan amma på båda :) förstår du e överlycklig och bra att läkarna har fel ibland :)

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
Svar på tråden Juli bebis 2012