• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Woogie

Grahnkotten: tack för input om TENS, det har jag helt glömt att tacka för... Skäms

Och om det är någon annan jag har glömt att tacka, så ber jag verkligen om ursäkt! Jag går - som säkert flera andra vid det här laget - i min egen lilla bubbla av krämpor, förväntan och gnäll, samt trötthet... Jag känner mig enormt ego, både här och hemma. Orkar inte med barnen som jag tycker att jag borde och även om jag och mannen är på god fot på alla vis och kärleksfulla mot varandra, så orkar jag inte ens tänka på sex, än mindre utföra det. Dock "servar" jag mannen ibland, men jag blir tyvärr inte upphetsad av det själv för tillfället. Gråter 

Jag undrar också, om mannen (eller BM) kan känna tappen, trattformad eller inte, är slemmisen borta då, eller ligger den längre in? Jag har inte märkt av den alls nämligen.  

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • snoffsan08
    EllaBella02 skrev 2012-07-11 20:57:47 följande:
    Min blödning har nästan helt slutat nu, men innan dess så var det som om det sista skulle ut innan. Blödde mer igen och sen kom det ut en klump när jag satt på toa och efter det så slutade det nästan helt, gjorde även ondare igen så jag sa till min sambo med att jag trodde jag hade fått en infektion. Men nu som sagt har jag inte ont längre och blöder nästan ingenting.

Vad skönt att du slutat blöda nu. Jag blödde inte så mycket faktiskt. Vet inte om det kan bero på att jag drack hallonbladste eller ej. Har ju fortfarande avslag, men inget blod liksom. Skönt att du inte fick infektion. Den risken är ganska stor för mig då dom var tvugna att ta ut min moderkaka manuellt. Men jag hoppas jag slipper det.
    Emmizen80 skrev 2012-07-11 20:59:08 följande:
    Snoffsan: jag känner av efterverkar under amning bara. Första dygnet var de ganska kraftiga, nu som mild mensvärk. Jag känner av fogarna lite, i blygbenet. Gör ont börjat reser mig från ex soffan, ska vända mig i sängen osv. Helt överkomligt. Härligtatt amningen fungerar bra för er. Det funkar nog bra för mig med, känner redan skillnad från förra gången då amningen inte fungerade alls. Gustav är nu 3 dagar och idag har jag nog ammat konstant känns det som äter, sover nån timme, äter och så har det hållt på!
    Detta är ditt andra barn va? Jag avskyr eftervärkarna!! Mina tog slut imorse, kändes nästan värre än värkarna jag hade innan. Har blivit värre och värre för varje barn.

Ja, det är skönt om amningen funkar. Slippa hålla på med flaskor och pulver och så. Men går det inte så går det inte, man är ingen sämre mamma för det.
    Ja, man ammar HELA tiden känns det som, speciellt kvällstid.

Visst är det skönt att kunna röra på sig någorlunda normalt igen!! Glad Jag har ff ont i ryggen och ljumskarna, men som sagt, överlycklig för att kunna gå utan kryckor.       

• smulan12

Grattis till fler bebisar och gud så skönt att förlossningarna slutar bra trots motgångar

Men dehär ilningarna, jag har ilningar nu efter förlossningen i blygbenet typ? Känns som det ska gå av på mitten ibland och det typ låser sig så jag har ingen kraft att röra mig ordentligt och gör riktigt ont mellanåt. Någon mer som känner igen detta??

• snoffsan08
    anjiali skrev 2012-07-11 21:07:42 följande:
    Snoffsan : jag minns inte hur det var efter tvåan med värkar och fogar :-/. Det var sex år sedan hon föddes så jag känner mig som nybörjare .

Hi hi hi, då hade du säkert jätte ont, eftersom du förträngt det Flört Nej, men skönt att du glömt bort. Det hade faktiskt jag med, men man blir snabbt påmind tyvärr.
    Trolla75 skrev 2012-07-11 21:08:51 följande:
    Grattis till alla nya Baby hänger inte riktigt med känner jag...

Snoffsan- visst är BOOB klänningen superfin, festligt att du ropat in en precis lika dan... Flört Vi har bra smak!
    Vilken härlig känsla det måste vara för dig att det gick att amma, glad för din skull!

Har du mycket eftervärkar nu? det är nog det jag oroar mig mest för... har hört att de blir värre för varje barn?
    Ja, det tycker jag var riktigt lustigt. Den sitter fint och är skön som tusan. Ja, vi har nog det Flört

Ja, det känns underbart att kunna göra det, speciellt då jag var nära på att ge upp hoppet och be om tablett på BB. Men så kom ju häxmjölken iaf och jag ville göra ett försök och det gick ju Glad Tack ska du ha!!

Ja, jag hade det till imorse. Så ca 4 dagar höll det i för mig. Ja, det har vart värre och värre för varje barn. Det blir väl så eftersom livmodern blir större och större för varje barn oxå.
    Dricker du fortfarsande ditt hsllonbladste? Tror att det är tack vare det som jag inte blödit så mycket. Blödde i stort sett bara i söndags. Avslag har jag ju, men inget blod.

Nej, nu måste jag gå och tutta Malin.

God natt tjejer!!       

• HannaVirrpanna

Oh! Många som skriver!

Bebisen är inte fixerad än enligt bm... Kanske ilar och har sig därför.. Men tycker den har hållt på lite väl länge nu!

Kom just ut från duschen... Fixade bikinilinjen (tror jag)... Vet inte varför... Antar att jag nånstans hoppas att bebisen ska komma då jag är helt mentalt förberedd. Fast då dröjer det nog ett bra tag! Har tömt hela min sambos garderob och tvättat ALLT! Han är sämst på att se fläckar och dessutom sämst på att vika kläder. Så jag har tvättat och styrkt allt... Väntar på att allt ska bli torrt bara... Himla fint blev det i alla fall! Har åkt på myrorna med massa träningskläder och sånt han aldrig använder. Han får nytt varje år från klubben och han slänger aldrig så det var på tiden! Jag tror jag tog tag i hans garderob Istället för min för min är ett större projekt. Så förmodligen så kommer inte bebis förrän min garderob också är rensad!

Har också hört mycket om eftervärkar och att det är hemskt med andra barnet... Är lite nervös för jag fick det en gång med första och det var värre än förlossningsvärkar! Hur tycker ni som har fått andra?

• HannaVirrpanna

När jag skrivit ett inlägg (tog 28 minuter) med telefonen så har tio hunnit skriva... Jag vill bara säga att jag läser allt med stort intresse!!

• SommarDahlia
    FruSandra skrev 2012-07-11 20:32:44 följande:
    Jag kan inte förstå att Vilgot redan bli 1 vecka idag...
    Jag som mått så bra och nästan slutat blöda Down there har nu fått riktigt ont och lite mer blodblandat.. Nu är ja måttligt nervös att jag fått nån infektion :(

Med sonen blödde jag i flera veckor och det gick lite upp och ner med mängden. Jag hade aldrig någon infektion. Man ska ha koll så att det inte börjar lukta illa för då bör man söka sig till sjukvården.
    Smärtan kan ju bero på att livmodern drar ihop sig och om jag inte är helt ute och cyklar så ökar oxå blodmängden runtomkring då. Har du då ett sår (vilket det ju blir där moderkakan suttit fast) så kan ju oxå blödningen öka för tillfället. Men jag är ingen läkare så jag reserverar mig för felsägning. Hoppas du snart käner dig bättre!
    *** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • anjiali

Ni som fött. Hur gör man nu igen ??? Ringer man förlossningen först när man behöver åka in ??? Eller ringde ni in innan och kollade läget. Tänker om det är fullt och man behöver åka annan stans ???

• smulan12

Vi ringde först. Men vi visste inte riktigt hur vi skulle göra eftersom jag läckte till en början och det tog några timmar innan värkarna kom igång.

Svar på tråden Juli bebis 2012