• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • HannaVirrpanna

Förra graviditeten var jag super svullen! Tycker vätskan i fötterna blev mycket bättre direkt! Stor skillnad dagen efter redan. Jag gick upp kring 20 kilo men efter tre veckor hade jag gått ner 18 kilo.

• anjiali

Känns att bm varit och irriterat lite där nere. Men har ju haft dessa förvärkar förr så imorgon är en ny dag själv med barnen.

Kan man själv påverka att förvärkar blir etablerade värkar ????

• eken

Lilltösen kom ut idag onsdagen den 11/7 kl 10:27. Vägde 3640 g och 51 lång. Hon kom ut med sugklocka efter mkt om och men, hon låg lite fel så sugklockan fästes i vänstra pannan. Så hon har en stor svullnad som måste gå ner och sen är hon väldigt tät i näsan. Från det att vi kom in så tog det nästan 12 h. Var öppen 4 cm när jag kom in kl 11 och 10 cm kl 6...fy fan vilken jobbig sista timmar och oavsett hur mkt jag hade krystat hade hon aldrig kommit ut utan sugklocka. Fick åka på op efteråt i över en timma för sy och sista resterna av hinnorna på moderkakan.

Borås BB är helt fantastiska och vi mår efter omständigheterna någorlunda bra. Dock ska lilltösen sova på neo inatt.

• HannaVirrpanna

Anjiali: gud va ni knäppar! Här är det helt stiltje på den fronten. Skulle aldrig få för mig en sån ide just nu. Det ilar där nere då jag bara sitter här i soffan, hur skulle det då kännas om han var där med ballen? Huuuh!

Fast jag hade gärna fått mig nånting... Jag dör ju så fort han råkar visa sig utan nått klädesplagg... Jag känner mig sjukt gubbsjuk/slemmig då jag hela tiden tafsar på honom då han råkar komma lite för nära.

Vad beror förresten ilningarna på? Det ilar ner mot tappen (??) och det är riktigt obehagligt.

• anjiali

Eken: stort grattis . Kan ju hoppas vi ses på bb i Borås imorgon fm.

Hanna virrpanna: åter igen får du mig att skratta.
    Jo då här knäppas som aldrig förr. Vad gör man inte för att få ut bebis. Sen blir det nog lugnt ett bra tag så mannen är hel nöjd . Kan ju inte alltid påstå att det är super skönt.
    Ilningarna är väll att bebisen trycker ner mot tappen. Sjunker längre ner eller fixerar sig om bebis inte redan är det. Har också känt en del ilningar.

• snoffsan08
    Engla80 skrev 2012-07-11 15:21:38 följande:
    Roligt att vi är ett par stycken med känningar! Glad Vem hinner först?? {#emotions_dlg.djavulsk}

Här har dock det blodblandade slemmet  försvunnit men känningar har jag. Dock inte mer än var 10-15 minut typ och då varar värken ca 30-35sek... Har plockat undan, dammat och damsugit dotterns rum (så ett par gånger upp och ner i trappan) + varit i källaren och hängt tvätt och slängt in ny maskin. Funderar på att ta en promenad och se om de kan hjälpa på traven... 

Sen blir jag konfunderad då han fortfarande rör sig mellan värkarna... Eller ja, jag känner att han buffar med fötterna typ. Kan ju hoppas det är som han försöker "spralla sig ner" Tungan ute 

Snoffsan; Jag förstår precis hur du känner... Har själv slängt in frågor i tråden som ingen svarat på och gjort gnäll inlägg som inte uppmärksammats men så blir det nog lätt i en tråd. Kanske att andra inte känner igen sig, inte orkar för egna problem osv kan vara orsaken. Tycker det är skönt att du lättar ditt hjärta om det och har stannat kvar hos oss ändå Skrattande  
    Tack snälla!! Nu blev jag glad Glad 

Jag kände Malin röra på sig då jag hade värkar inne på sjukhuset, så det är väl bara bra antar jag att du känner den lille.
    Men har värkarna varit  "regelbundna" med10-15 min  under lång tid?   Om det hållt på i några timmarså kan det mycket väl vara väldigt nära för dig!

Lycka till!!

• FruSandra

Grattis eken!

Ang hårda bröst så försvann de för mej 3 dagar efter förlossningen.. Mjölken kom igång på natten.. Ja hade så ont sista dagen att ja var tvungen att duscha varmt oxh handpumpa ut..
    Sen rann de bara ur mej när ja böjde mej fram...

• FruSandra

Jag kan inte förstå att Vilgot redan bli 1 vecka idag...
    Jag som mått så bra och nästan slutat blöda Down there har nu fått riktigt ont och lite mer blodblandat.. Nu är ja måttligt nervös att jag fått nån infektion :(

Svar på tråden Juli bebis 2012