• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AAEV

Snoffsan: skönt att höra, är på bf+12 och känner ingenting. Inte ens slemproppen har gått. Inställd på igångsättning på fredag :/

• Trolla75
    anjiali skrev 2012-07-11 08:31:47 följande:
    Teckla 75: hur går det för dig ????
    Falskt alarm Rynkar på näsan idag är allt som bortblåst...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Engla80

Roligt att vi är ett par stycken med känningar! Glad Vem hinner först?? {#emotions_dlg.djavulsk}

Här har dock det blodblandade slemmet  försvunnit men känningar har jag. Dock inte mer än var 10-15 minut typ och då varar värken ca 30-35sek... Har plockat undan, dammat och damsugit dotterns rum (så ett par gånger upp och ner i trappan) + varit i källaren och hängt tvätt och slängt in ny maskin. Funderar på att ta en promenad och se om de kan hjälpa på traven... 

Sen blir jag konfunderad då han fortfarande rör sig mellan värkarna... Eller ja, jag känner att han buffar med fötterna typ. Kan ju hoppas det är som han försöker "spralla sig ner" Tungan ute 

Snoffsan; Jag förstår precis hur du känner... Har själv slängt in frågor i tråden som ingen svarat på och gjort gnäll inlägg som inte uppmärksammats men så blir det nog lätt i en tråd. Kanske att andra inte känner igen sig, inte orkar för egna problem osv kan vara orsaken. Tycker det är skönt att du lättar ditt hjärta om det och har stannat kvar hos oss ändå Skrattande  

• EllaBella02

Alltså alla har nog inlägg som inte svaras på. Jag la in ett häromdagen tex om hur ofta ni ammade och hur länge som ingen svarade på, men alltså det är ju inget att fästa sig vid. Händer alla och inget personligt. Jag bryr mig i alla fall inte. Vill ingen svara så vill eller kan ingen svara, då får man söka info någon annan stans. : )

• smulan12

Alla har nog väldigt mycket nu tror jag. Antingen med sina bebisar eller att det är jobbigt i slutet av graviditeterna. Stor kram till alla som har det jobbigt!

• momster

Snoffsan08 och alla andra hoppas inte jag missat nått till mig. Jag vet att jag är väldigt dålig på att svara och skriva nått vettigt men hinner tyvärr inte med att läsa allt och svarar bara på de jag känner rör mig eller jag har nått att seja nått om.

• anjiali

Snoffsan : ger ju lite hopp att det kan starta då om det gjorde det för dig utan förvarning.

Vi är allt ett litet tappert gäng kvar med våra krämpor. Skönt att ni finns och att man får lov att gnälla.
    Varit på badhuset med familjen idag och sen bm.
    Alla värden var bra. Inget nytt där. Tips när man är orolig över fosterrörrlser är att man skall ligga på vänster sida och koncentrera sig på fosterrörrlser. Man skall känna 10 st eller mera annars ringa in för att prata med dom.

Hon gjorde även en koll av tappen. Den var halverad och precis som trolla var den en tratt. Yttre munnen var öppen två cm och inre munnen en cm. Hon kände huvud och hår och försökte reta tappen lite genom att dra i den. Hon gjorde INTE hinnsvepning därför hon var själv på mottagningen och var rädd för att sätta fart något där :-/.... Va fasen ! Det hade ju varit super om det blev lite fart.
    Ny tid på tisdag.
    Nu måste jag ju fråga den dummaste fråga :-/. Detta betyder väll att slemmisen är borta ??? Behöver inte leta efter den längre ????

• Alemonia
    Emmizen80 skrev 2012-07-11 09:51:10 följande:
    Ni som fått era små, hur länge var ni sjukt svullna och hade jävligt onda bröst?? Inatt fick jag sitt och sova pga min gigantiska, svullna och onda bröst.. Detta är sjukt jobbigt!
    Jag kan inte svara för denna gång ännu men jag tror det var riktigt jobbigt en dag och sen avtog det förra gången. Ännu är jag inte lika öm som jag var som värst då så det återstår att se hur det blir.
  • Alemonia

Jag är osäker på vem som skrivit vad så ta åt er den/de som känner sig träffade!

Kul med alla som är på gång även att det avtar ibland!

Tradera är ett riktigt bra tips gällande amningskläder och att sy knappar på linnen låter som en riktigt bra idé! Jag är normalt medium men har boob-tröjor även i large och valde den svarta i large idag framför den i medium (men så har jag extra stora bröst samt ännu svullen mage just nu).

Skönt att ni fick komma hem och att det var bra med blåsljuden!

Vad var det för fråga om amning som jag missat?

Någon mera än mig som hade svullna fötter före förlossningen? När blev de normala igen? Mina är nästan lika svullna fortfarande och nu har det gått över två dygn.

Svar på tråden Juli bebis 2012