• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • smulan 75

Gå i trappor,hoppa hopprep,putsa fönster,stark mat,äta bönor. Fler tips som kan sätta igång förlossningen?
    utom färdknäpp då? 

• Woogie

Har haft regelbundna sammandragningar ca var tionde minut i någon timme nu. De gör inte det minsta ont, men det var precis så det började med Noah så vi får väl se... Vågar inte tro på något förrän det gör riktigt ont och är riktigt ofta.

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • SaJo81

ja ananas har jag hört, hallonbladste, 
    googlade precis på det fick upp detta:

se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/planningyourbabysbirth/naturalbringonlabour/

HannaVirrpanna skrev 2012-07-16 21:48:21 följande:
    Sajo: HUR ORKAR DU??? Blir matt bara av att läsa det där :) jag tycker det var kämpigt att slänga in en tvätt ju :) har ni funderat över hur många barn ni vill ha?
     haha jag vet faktiskt inte....måste tänka på annat för annars blir jag helt besatt av all förlossningstänk....

sen e ju våra två grabbar inte hemma vilket gör det mycket lättare att få all sån här skit gjord som vi skjutit på så mycket...men jag kan säga att jag är hyfsat mör i kroppen just nu och ryggen värker inte lite!!

vi (eller jag snarare) har sagt att detta blir vår sista bebis....vi har ju trots allt två redan och tre är lagom....om min karl hade fått bestämma hade vi nog kunnat skaffa fler.....men det blir inget med det...såvida dom inte kommer på nåt sätt för honom att vara gravid i 9 månader och sedan amma bebisen med... :P

• Trolla75
    Woogie skrev 2012-07-16 22:01:59 följande:
    Har haft regelbundna sammandragningar ca var tionde minut i någon timme nu. De gör inte det minsta ont, men det var precis så det började med Noah så vi får väl se... Vågar inte tro på något förrän det gör riktigt ont och är riktigt ofta.
    Vi håller tummarna!
    Hade ju värkar i lördags med 2 minuter i mellan... i 1½ timme medan vi åkte bil... men dom gjorde ju inte ont.
    Åkte in på undersökning men de visade sig bara vara dumma förvärkar. Men sedan fortsatte de att hålla i sig från kl 22-06

och sedan hände inget mer! Skrikandes

Nu har jag också värkar som gör pyttelite ont... hoppas att det börjar göra riktigt ont snart... det är väl det ända som jag kan gå på egentligen...?
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • AnnA1985
    Trolla75 skrev 2012-07-16 11:12:42 följande:
    Men nä fy va taskigt! det blir ju vansinnigt dyr bensinräkning och sitta skumpa runt i en bil är ju inte det roligaste heller med magen i vädret.

Går det inte att överklaga!?
    Du får dra till med depression eller något så dom gör något vid nästa besök.

Grejen är den att jag nog inte behöver överdriva speciellt mycket då jag redan är sönderstressad och har panikångest då både flytt och förlossning kan ske på samma gång :S Ska till min bm sista gången imorn och eventuellt få en hinnsvepning... ska berätta våran situation också. Kan ju alltid hoppas att det räcker till att sättas igång lite tidigare.
  • Charlottetott

22.30 kom vår lille tös!! Väntar på att få åka mer till bb!

Gick snabbt i slutet, (fast jag tyckte inte de kändes så;)) så de blev lite halvdramatisk för hon andades inte så bm började ruska och larm trycka och när läkarn kom skrek hon bara
    Du måste ta ut henne nu!'
    Men då började hon få lite harklingar
    Jag såg och hörde paniken i bm så tittade bort o trodde hon va död:(

• Alemonia
    Charlottetott skrev 2012-07-17 00:07:11 följande:

Gick snabbt i slutet, (fast jag tyckte inte de kändes så;)) så de blev lite halvdramatisk för hon andades inte så bm började ruska och larm trycka och när läkarn kom skrek hon bara

Stort grattis! Skönt att allt gick bra även att det vart dramatiskt ett tag.
  • SaJo81
    Charlottetott skrev 2012-07-17 00:07:11 följande:

Grattis till tösen! fy för dramatiken men skönt att allt e bra! 
Svar på tråden Juli bebis 2012