• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Woogie

Grattis charlottetott! Skrev ett inlägg i morse och precis bägge jag var kast hände sig sidan *vansinnig*. Så nu skriver jag nu istället.

Hade småvärkar i natt, vaknade vid tre och låg vaken i två timmar. Då kom de med sju till tio minuters mellanrum och de gjorde lite ont. Det kändes som om någon kramade åt om nederdelen av magen över blygdbenet och lite bak mot ryggen, men varade i knappa tio sekunder. Sen lyckades jag somna om och när jag vaknade hade jag vanliga sammandragningar, utan smärta och med långt emellan. Sedan dess, inget särskilt Bad tom mannen att stanna hemma (chefen bad honom att komma in resten av veckan annars), men det var ju "i onödan". Kom igen nu liksom!

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Woogie

bägge jag var kast hände = när jag var klar hängde

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • froggyL

Woogie: :( hoppas hoppas det återkommer, på riktigt!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • Tekla78

Grattis Anjiali! Äntligen! Skönt att det gick bra med barnvakt och att ni hann in i tid.
    Charlottetott, Grattis! Fy vad läskigt, skönt att det gick bra!
    Håller tummarna för er andra som väntar och är på gång!

Vi tror att vår pojke heter Felix. Hade ställt in mig på en Sigurd (Sigge). Maken gillar smeknamnet Sigge men inte Sigurd så jag får nog ge mig då jag tycker att Felix är fint (men Sigge passar bättre). Förra gången fick jag mitt namn igenom, så det kanske blir rättvist såhär.

Down under, vår lillkille snuttade oavbrutet från det att vi kom hem och 2-3 dagar framåt. Kunde absolut inte lägga ner honom eller lämna över till maken. Blev smått desperat innan mjölken rann till och började fundera på om vi fått en bebis som aldrig skulle släppa mig. Nu sover han mellan 2-4 timmar mellan amningarna och det känns superlyxigt helt plötsligt.

Grahnkotten, ja det där med att kommentera stor eller liten mage blir man ju måttligt road av i slutet. Det bästa är att höra "Vad fin du är". Då kan man i alla fall le lite. Vad ska man säga åt det andra liksom...

Smulan, avslappning, massage och beröring får igång oxitycinet som kan sätta igång värkarna. Fick mycket sammandragningar när maken smekte mig på ryggen och gjorde en sån där fånig huvud-killar-grej på mig (en såndär som ser ut som en spindel av stål som man drar upp och ner på skalpen)

Millifjor, visst är det frustrerande att man inte vet hur och när det sätter igång. Tyckte att det var oerhört frustrerande även som omföderska! De flesta har starka värkar som känns regelbundet, men det finns ju så många undantag!!!

Det talas om färdknäppen och sammandragningar. Har fått uppfattningen att ens egen orgasm kan sätta igång sammandragningar och mannens sperma gör tappen mjuk och lättare att den öppnas. Dvs, det kanske hjälper tappen att öppnas även om ni inte känner sammandragningar. Ananas ska också hjälpa till att mjuka upp tappen, men som det står på babycenter.se, det krävs ca 7 färska ananasfrukter När jag gick i trappor innan det satte igång gick jag liksom och vickade på höfterna när jag gick uppför. Tyckte det kändes som om det hjälpte bebis ner i bäckenet, vem vet? BM förklarade att bebisens tryck neråt frigör oxitycin som sätter igång värkarna. Rulla på pilatesboll är väl också ett sätt att få ner bebis längre i bäckenet?

• Oonah

Hoppar in här. Har bf om en vecka, 25 juli.

Har haft rätt så smärtsamma sammandragningar 1-2 gånger varje natt i flera nätter, men inget på dagarna. Men det gör mig inget alls att inget verkar hända, jag kniper gärna ihop tills lördag då min mans 5-veckors ledighet börjar. Dessutom är jag rätt nervös inför förlossningen och går faktiskt mycket hellre runt med svullna fötter, stelhet, och halsbränna och vara otymplig och supergravid. Flört

Hör du det, kroppen? Efter lördag - fine, då får du väl börja när du känner för det, men ingen brådis för min skull! Glad

Jag verkar iaf vara ensam i att känna så här, hehe!

• Trolla75
    Oonah skrev 2012-07-17 15:52:03 följande:
    Hoppar in här. Har bf om en vecka, 25 juli.

Har haft rätt så smärtsamma sammandragningar 1-2 gånger varje natt i flera nätter, men inget på dagarna. Men det gör mig inget alls att inget verkar hända, jag kniper gärna ihop tills lördag då min mans 5-veckors ledighet börjar. Dessutom är jag rätt nervös inför förlossningen och går faktiskt mycket hellre runt med svullna fötter, stelhet, och halsbränna och vara otymplig och supergravid. Flört

Hör du det, kroppen? Efter lördag - fine, då får du väl börja när du känner för det, men ingen brådis för min skull! Glad

Jag verkar iaf vara ensam i att känna så här, hehe!
    Välkommen hit... Kul att det är någon som inte är helt desperat för att få ut bebis ;)

Ja, jag gör vad som helst nu för att värkarna riktigt ska slå omkull mig... har vart ute på cykelpromenad och lämnat yngsta hos svägerskan... klippt ½ gräsmattan och solat= vilat...

Nu ligger jag o väntar på att maten ska serveras och killar mitt huvud med en skön huvudkillare...

På schemat nu då; äta & sedan vila...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Tekla78

Oonah, välkommen!

Trolla75, hehe, det gav ännu bättre effekt med huvudkillaren när maken killade. Sen finns en punkt under fotknölen som man kan massera har jag hört. Ger troligtvis bättre effekt även det om mannen ger dig fotmassage + massage under fotknölen

• Trolla75
    Tekla78 skrev 2012-07-17 16:39:26 följande:
    Oonah, välkommen!

Trolla75, hehe, det gav ännu bättre effekt med huvudkillaren när maken killade. Sen finns en punkt under fotknölen som man kan massera har jag hört. Ger troligtvis bättre effekt även det om mannen ger dig fotmassage + massage under fotknölen
    Tack!!! alla tips mottages tacksamt!!!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • AnnA1985

Blev ingen hinnsvepning hos bm imorse.. Tappen va inte mogen *tjut och böl*
    Dock var det väldigt lite kvar på den, alltid något...
    Så ja, BF+5 idag, jippi... har flyttpackat och även flyttat lite grejer idag i hopp om att det ska få igång förlossningen... det enda jag fick va ondare i ryggen och fogarna :p  

Svar på tråden Juli bebis 2012