• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AAEV

Till den som undrade över slemproppen: min. Var ljusgul och kom i omgångar natten innan dottern föddes. Med sonen var den däremot röd så det kan variera :)

• smulan 75

SMÄRTA...... klockar....trött på detta nu!!!!!!! Och män som klagar på en liten förkylning.....de skulle få känna på hur det är att vara gravid och föda barn!!!!!!

• Woogie
    smulan 75 skrev 2012-07-18 18:12:52 följande:
    SMÄRTA...... klockar....trött på detta nu!!!!!!! Och män som klagar på en liten förkylning.....de skulle få känna på hur det är att vara gravid och föda barn!!!!!!

Hear hear!

Jag har regelbunda sammandragningar igen, med ca 10 min mellanrum. Magen blir så hård så det känns som att den lyfter upp sig själv och så drar det utåt i nederdelen av magen. Någon dag kommer det ju att vara på riktigt, kanske idag?
    Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Woogie
    millifjor skrev 2012-07-18 15:57:11 följande:
    jag tror det kan vara det, misstänker att min slempropp lossnat i omgångar under ett par veckor nu och det har sett ut som typ sljusgult snor...

Tack för svaret! Då händer ju något iaf.
    Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • anjiali

Kämpa på alla !!! Hoppas så ni får bebis snart. Läser om era värkar och hur ni kämpar och blir påmind !!! Fy bubblan vad jobbigt det var och gå runt och vänta och känna efter.
    Kramar till er alla.

• SaJo81

När ska ungen ut undrar jag? Idag har jag mått skit hela dagen.... Kass i magen och massa halsbränna och sammandragningar men neeeeej då, inget som kan föreställa värkar tror jag att jag haft..hur f*n ska man orka?

• Woogie
    SaJo81 skrev 2012-07-18 20:36:28 följande:
    När ska ungen ut undrar jag? Idag har jag mått skit hela dagen.... Kass i magen och massa halsbränna och sammandragningar men neeeeej då, inget som kan föreställa värkar tror jag att jag haft..hur f*n ska man orka?

Jag håller med dig. Har har haft sammandragningar i flera timmar nu, de har kommit ca var tionde min. och har bitvis gjort lite ont, men nu verkar de bli färre igen... Den enda trösten är ju att det någon gång är på riktigt. Min enda rädsla är väl egentligen att det ska gå så lång tid att jag blir igångsatt, för det vill jag verkligen inte. Någon annan som får krypningar förresten? Jag får det i väster fot nästan varje kväll. Skitjobbigt!
  • SaJo81

Suck...jag tror att den här kotten väntar till augusti eller nåt...eller så e det dax på lördag när jag ska hämta hem mina två andra gossar...

• AnnA1985

oregelbundna värkar sen 8 imorse.. är 4-9min mellan värkarna... och på förlossningen säger att jag ska åka in när det är 3-5min mellan värkarna. kommer inte kunna sova i natt.. värkarna gör bara ondare och ondare, men de blir inte tätare? bah..

Svar på tråden Juli bebis 2012