• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Woogie

God morgon! BF idag och troligtvis ingen bebis för det... Hade förvärkar inatt också, men inte regelbundet utan bara när jag vände mig, vilket ju är ett projekt numera. De gjorde dock någon grad ondare än igår natt. C är på jobbet igen och jag har börjat dagen med att döda en stor äcklig spindel som hade gömt sig på insidan av min garderobsdörr. :-\

Inatt sov N jättedåligt och således även jag. Fast C bar ut honom till sin säng två gånger och jag en gång, så hamnade han hos oss iaf. Mitt i natten var han vaken i en, en och en halv timme, då han bara vred sig och låg och pratade och sjöng. Det har inte hänt sedan... någonsin tror jag. *suck* och inte sov han längre i morse heller, så jag ska försöka sova när han sover middag idag.

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • froggyL

För mig blev det riktiga värkar. Hade noll känning innan.

ToKar skrev 2012-07-18 09:21:50 följande:
    Värkar fick jag pga färdknäppen enligt min bm som jag pratade med nyss.. Det ledde till pinvärkarna... vad onödigt känner jag såhär efteråt. är ju helt utmattad... inga fler vräkningsförsök för min del iaf.. Visste inte att det inte var samma grej som en riktig värkstart. Trodde att det skulle sätta igång Riktiga värkar

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • chess07
    millifjor skrev 2012-07-18 09:02:46 följande:
    Känner igen mig! trodde att det var på G för mig igår med, BF idag men nu verkar allt vara lugnt igen, har lite molvärk o så men inga direkt kännbara värkar, får se om man kan skaka liv i kroppen så något händer, idag ska jag vara aktiv!
    Ja nu tycker jag att våra små kan anse sig redo att komma ut! Tungan ute
    har pratat med bm idag om rosa flytningar och det skall vara helt normalt och inget att oroa sig för. Hon trodde det berodde på känsliga blodkärl i tappen och att det är någon slags aktivitet där! Hoppas det sätter igång snart!
    Det rinner en del nu istället efter att jag pratat med henne, så frågan är om ändå inte vattnet börjat rinna...?! Har en binda några timmar nu för att kunna tala om ifall jag ringer till fl senare.

Jag vill träffa bebis!! Hjärta
  • EllaBella02

Idag har vi varit på BVC och mätt och vägt. Sedan flera måndagen hade hon gått upp från 3280 till 3630 och växt en cm på längden och en cm runt huvudet till 52 och 35 : ) Fick även datumen till föräldraträffarna.

• Woogie

Äckelvarning:

Kan det vara slemproppen i bitar om det är liksom småklumpiga flytningar, som är rätt lösa och typ ljusgula. Inte varken rött, brunt eller rosa alls?

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • millifjor
    Woogie skrev 2012-07-18 15:54:24 följande:
    Äckelvarning:

Kan det vara slemproppen i bitar om det är liksom småklumpiga flytningar, som är rätt lösa och typ ljusgula. Inte varken rött, brunt eller rosa alls?
    jag tror det kan vara det, misstänker att min slempropp lossnat i omgångar under ett par veckor nu och det har sett ut som typ sljusgult snor...

Jag skulle ju vara aktiv idag, började dagen men en rask promenad med stavar o allt, gick hem sen och åt frulle och efter det skulle jag bara vila pluttelite, o jag vaknade nyss, typ 4 timmar senare
    Aja, då kanske jag orkar grilla lite med ett par kompisar ikväll istället,haha
  • millifjor
    chess07 skrev 2012-07-18 14:50:35 följande:
    Ja nu tycker jag att våra små kan anse sig redo att komma ut! Tungan ute
    har pratat med bm idag om rosa flytningar och det skall vara helt normalt och inget att oroa sig för. Hon trodde det berodde på känsliga blodkärl i tappen och att det är någon slags aktivitet där! Hoppas det sätter igång snart!
    Det rinner en del nu istället efter att jag pratat med henne, så frågan är om ändå inte vattnet börjat rinna...?! Har en binda några timmar nu för att kunna tala om ifall jag ringer till fl senare.

Jag vill träffa bebis!! Hjärta
    Håller tummarna för att det är vattnet då
  • Oonah
    Alemonia skrev 2012-07-17 23:57:04 följande:
    Välkommen Oonah! Jag var ganska så lugn gällande att få ut bebis till BF då jag fick riktigt svullna fötter (förutom att jag hade foglossningar).

Tekla78: vi hade Felix på förslag men ändrade sista dagarna till Leo men det blev en Moa i stället. Gillar ni Sigge som smeknamn är Sigmund och Sigismund två fina namn enligt mig.
    Tack, Alemonia! Svullna fötter är verkligen inte kul. Hade jätteproblem i flera veckor med fötter som var plasksvullna redan när jag vaknade på mornarna (hade ej HF), men efter att ha klämt in fötterna i mina gympadojor och gått runt på stan, ätit middag och gått på bio i nio timmar så kom jag hem och hade nog klämt ur all svullnad ur dem. Dagen efter var fötterna som nya och de har hållit sig helt ouppsvullna nu! Skumt! Men trevligt!

Det kanske är ett bra tips till någon som vågar?

Gått hemma med första förvärkarna idag sedan kl 4 inatt.

Eller om det bara mina BraxtonHickssammandragningar som plötsligt blivit jäkligt smärtsamma, who knows? Det verkar ju inte finnas någon klar definition av det där med förvärkar. Alla säger olika eller använder båda ord till samma sak.

De kommer iaf med mellan 10-20 minuters mellanrum och tvingar mig att stanna, andas och luta mig över något stöd, helst stå på alla fyra.

Så jag är väl inte så övertygad om att nått kommer hända inom en snar framtid, så jag har passat på att handla lite söta plagg på Tradera och bakat chokladkakor, hihi. Maken påbörjar sin ledighet ikväll, så det ska bli skönt att få vänta tillsammans.
  • Maho81

Jag har inte känt av hormonerna alls under graviditeten, så döm av min förvåning när jag börjar störtgrina efter en tur med hunden för att hunden stannade och tittade efter husse hela tiden! =O Jag har inte gråtit en gång under graviditeten, så var sjutton kom det härifrån?

• SaJo81
    HannaVirrpanna skrev 2012-07-18 03:14:39 följande:
    Sajo: har samma tankar jag med ibland. Jag tror dock att det kommer att bli till det bästa! Vem ångrar sina syskon!? Dina pojkar har redan ett syskon men det är nog nyttigt med fler. Lära sig dela med sig mer, hjälpa med bebisen och få känna sugit stor osv.

Min son är inte heller hemma just nu och jag hoppas bebisen kommer innan han är tillbaka, samtidigt som jag vill hinna vara bara hans mamma lite mer! Det är det som känns lite jobbigt. Att allt är annorlunda när han kommer hem... Samtidigt som jag bara vill bli av med magen så jag kan bli en bättre och roligare mamma att leka med :)

Nu har jag vaknat efter typ två timmars sömn. Johan har i vanlig ordning lagt sig på soffan och nu kan jag inte somna om pga halsbränna. Så fruktansvärt obehagligt! Har klarat mig rätt bra från den men... När den väl kommer är det hemskt! Hoppas jag kan somna om nu i alla fall!
    pratade med en kompis i telefon om detta förut med som sa att hon hade känt likadant innan hennes fick syskon så det är väl rätt normalt....men ändå jobbigt när man kommer in på dom tankarna....

idag mår jag inte alls toppen! vet inte riktigt vad det är som är fel men jag känner mig helt off, magen e småknas och jag har någon slags värk i magen med, tror inte det kan kalls förvärkar/värkar för antingen har jag inte ont alls en bra stund sen värker det som fan i magen i typ tio munter/en kvart....vad kan det vara? är hyfsat lös i magen med :S (ursäktar infon) jag som skulle storstäda pojkarnas rum har med nöd och näppe lyckats städa köket!!!
Svar på tråden Juli bebis 2012