• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Alemonia

Välkommen Oonah! Jag var ganska så lugn gällande att få ut bebis till BF då jag fick riktigt svullna fötter (förutom att jag hade foglossningar).

Tekla78: vi hade Felix på förslag men ändrade sista dagarna till Leo men det blev en Moa i stället. Gillar ni Sigge som smeknamn är Sigmund och Sigismund två fina namn enligt mig.

• Alemonia

Jag födde för åtta dagar sedan och hur mycket jag blöder går verkligen i vågor. Svullnaden har minskat och jag tror stygnen sitter kvar. Nu är det över ett dygn sedan som det gjorde ont (sved) när jag kissade så kanske har det läkt skapligt nu (men jag tar inget för givet).

Idag har vi haft BVC på besök och fått lite info. Moa är uppe på födelsevikten nu och nästa besök blir nästa onsdag då vi även ska kolla längd och huvud. Gör alla BVC hembesök numera eller är det bara vissa?

• SaJo81
    Alemonia skrev 2012-07-18 00:06:44 följande:
    Idag har vi haft BVC på besök och fått lite info. Moa är uppe på födelsevikten nu och nästa besök blir nästa onsdag då vi även ska kolla längd och huvud. Gör alla BVC hembesök numera eller är det bara vissa?
    här gör dom det om man vill=) förra gången fick vi välja själva =)
  • HannaVirrpanna

Pjoh! Efter en slödag på stranden så har vi nu städat hela lägenheten och bytt sängkläder osv. Känns himla skönt! Imorgon ska jag ligga vid poolen hela dagen! Har bf imorgon och det är ju bara 4% som föder då så jag räknar kallt med att inte vara en av de fyra procenten!

• SaJo81

Har senaste dagarna på nåt knasigt sätt kommit fram till att jag inte vill ha ut bebisen i alla fall...låter jag helt Kocko när jag får ångest när jag tänker på att mina underbara gossar måste dela sin mamma med en bebis också, känns jätteorättvist på något sätt...speciellt om jag ska föda nu medan de är hos mormor och morfar! Att dom bara ska komma hem sen och allt är helt annorlunda! Får ont i magen när jag tänker på det...känner mig egoistisk som ville ha ett barn till när jag har två helt underbara...varför kommer såna här tankar nu? Har inte tänkt så alls innan....blä och fy!

• HannaVirrpanna

Sajo: har samma tankar jag med ibland. Jag tror dock att det kommer att bli till det bästa! Vem ångrar sina syskon!? Dina pojkar har redan ett syskon men det är nog nyttigt med fler. Lära sig dela med sig mer, hjälpa med bebisen och få känna sugit stor osv.

Min son är inte heller hemma just nu och jag hoppas bebisen kommer innan han är tillbaka, samtidigt som jag vill hinna vara bara hans mamma lite mer! Det är det som känns lite jobbigt. Att allt är annorlunda när han kommer hem... Samtidigt som jag bara vill bli av med magen så jag kan bli en bättre och roligare mamma att leka med :)

Nu har jag vaknat efter typ två timmars sömn. Johan har i vanlig ordning lagt sig på soffan och nu kan jag inte somna om pga halsbränna. Så fruktansvärt obehagligt! Har klarat mig rätt bra från den men... När den väl kommer är det hemskt! Hoppas jag kan somna om nu i alla fall!

• ToKar

Frustrationen när värkarna slutar. Trodde verkligen jag skulle föda igår. Jag är övertygad om att livmodern vilar inför nästa värkstart. De kommer bara var 10e minut nu... Jaja, bara bita i det sura äpplet och låtsas som att inget har hänt ;) fixade barnvakt och allt så det känns jävligt snopet! Verkar vara många som är med om samma sak. 4 dagar kvar till bf.

heja heja, alla som är kvar nu är det verkligen inte långt kvar för oss som har i mitten/slutet av juli! Jag vill så gärna att våran bebis föds den 20e. Så imorn kväll ska vattnet gå!!! punkt.. ;)

• MissMurrig

Har också känt skuld med min äldste. Att jag inte kan vara och hjälpa honom med allt, för ibland måste man ju amma... Har fått mjölkstockning... Har en för snäll bebis som sover hela nätterna och vill inte äta på natten

• millifjor
    ToKar skrev 2012-07-18 08:19:15 följande:
    Frustrationen när värkarna slutar. Trodde verkligen jag skulle föda igår. Jag är övertygad om att livmodern vilar inför nästa värkstart. De kommer bara var 10e minut nu... Jaja, bara bita i det sura äpplet och låtsas som att inget har hänt ;) fixade barnvakt och allt så det känns jävligt snopet! Verkar vara många som är med om samma sak. 4 dagar kvar till bf.

heja heja, alla som är kvar nu är det verkligen inte långt kvar för oss som har i mitten/slutet av juli! Jag vill så gärna att våran bebis föds den 20e. Så imorn kväll ska vattnet gå!!! punkt.. ;)
    Känner igen mig! trodde att det var på G för mig igår med, BF idag men nu verkar allt vara lugnt igen, har lite molvärk o så men inga direkt kännbara värkar, får se om man kan skaka liv i kroppen så något händer, idag ska jag vara aktiv!
  • ToKar

Värkar fick jag pga färdknäppen enligt min bm som jag pratade med nyss.. Det ledde till pinvärkarna... vad onödigt känner jag såhär efteråt. är ju helt utmattad... inga fler vräkningsförsök för min del iaf.. Visste inte att det inte var samma grej som en riktig värkstart. Trodde att det skulle sätta igång Riktiga värkar

Svar på tråden Juli bebis 2012