• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Maho81

Nyss skar det så där i magen igen och det kändes som att magen var hård. Både innan och nu efter har jag väldigt ont i korsryggen och rätt kraftig mensvärk.

• grahnkotten

Får i förväg ursäkta för bitterhet..
    Men var hos läkaren nu på morgonen: inflammation i hörselgången! Tack för den! Jag tål inte kortison, så kan inte få den behandlingen och får inte äta inflammationsdämpande pga graviditeten så nu blir det t att prova alsolsprit å Alvedon och hoppas på mirakel..gör så j*vla ont, kan inte öppna munnen eller knappt svälja förrän det spränger t hela örat och huvudet! Blä!

Förlåt för surt meddelande, men nu får gärna bebisen stanna i magen ett tag till för bara tanken på att ta i känns inte så lockande.. Då lär väl örat sprängas! Haha!

• Woogie

Skitdag!

Det är en sak att acceptera att det kan ta tid om det ändå inte händer något, men nu... Förvärkar både i natt och natten innan det och känningar både här och där, men bara på natten. I natt gjorde det så ont så jag ringde in till fl. Inte så att jag inte kunde prata eller så, men jag ville kolla läget, då det trots allt gjorde ondare och ondare och hade förgåtts av sammandragningar, regelbundna, i ett par timmar på em-kvällen. Men, fram emot morgonen, efter en natts dålig sömn, så försvann de bara. Igen.
    Just nu gråter jag bara för allting, jag orkar inte städa, jag orkar inte med N när han gnäller eller G när han vill prata om spel och böcker och gud vet vad... Jag känner mig helt värdelös eftersom jag är rädd för att bli igångsatt. Jag vill inte ha värkstimulerande dropp, eller uppmjukande gel eller annat sånt. Dels för att det gör ont, men också för att det - i min värld som handlar om enbart mig - gör mig värdelös eftersom jag inte ens kan få igång det mest naturliga som finns... Jag vet att det är fel på många sätt att tänka så, men det är så det känns. Dessutom känner jag mig fången här eftersom det teoretiskt sett kan sätta igång när som helst och eftersom jag måste köra nästan vart vi än vill (har för ont för en vanlig promenad), så är det ju inte så lämpligt om jag skulle få värkar och måste hem med två barn i bilen dessutom. Och att bjuda hit någon känns inte heller lockande eftersom det känns lite för privat att vattnet går eller att börja gny av smärta eller nåt sånt. GNÄLL!!

Eftersom jag har barnen, framför allt N, kan jag inte ens bädda ner mig och tycka synd om mig själv i sängen eller soffan för vad ska N göra då? Jag kan verkligen inte med att lägga en föräldraroll på G,  han är inte ens 11 år än.

Hade jag åtminstone inte haft förvärkar, så jag inte hade fått upp hoppet. Jag och mannen, för det är ju jobbigt för honom med och där känner jag ju också en press. Han vet ju inte heller hur han ska planera sin dag. Åka till jobbet eller inte? Han sover dåligt eftersom det kanske är på g och... blääääääää.... *kräka* 

Så, megagnäll från mig! Sorry... 

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Woogie
    grahnkotten skrev 2012-07-19 11:05:05 följande:
    Får i förväg ursäkta för bitterhet..
    Men var hos läkaren nu på morgonen: inflammation i hörselgången! Tack för den! Jag tål inte kortison, så kan inte få den behandlingen och får inte äta inflammationsdämpande pga graviditeten så nu blir det t att prova alsolsprit å Alvedon och hoppas på mirakel..gör så j*vla ont, kan inte öppna munnen eller knappt svälja förrän det spränger t hela örat och huvudet! Blä!

Förlåt för surt meddelande, men nu får gärna bebisen stanna i magen ett tag till för bara tanken på att ta i känns inte så lockande.. Då lär väl örat sprängas! Haha!
    Åh, din stackare! Nu känns ju mitt gnäll lite ställt i perspektiv... Skäms Hoppas att det går över riktigt snart!!
    Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • grahnkotten

Usch ja, det hoppas jag verkligen också! Men han sa att jag måste ge det en vecka innan man får gå vidare med fler utredningar! Jag hade tänkt föda barn istället ...! Men men får se vad som händer! Tänker att det kom helt plötsligt, så det kanske försvinner lika plötsligt! Hoppas, hoppas!

Idag är mannan ledig och det är ju iaf positivt! :)

• moncen80

I dag lossnade en stor slemmig sak, och har lite mens verk och en mage som e hård har 11 dagar kvar så frå väll se när det  händer saker

• eken

Är det ngn som kan tipsa om en bra bröstpump manuell...känner att det är dags att införskaffa en...

• cattiwik
    eken skrev 2012-07-19 21:01:31 följande:
    Är det ngn som kan tipsa om en bra bröstpump manuell...känner att det är dags att införskaffa en...
    Jag använde Philips Avent med sonen och den funkade super bra för mig, men det är klart att man måste öva lite första gångerna innan man får till det.
  • Maho81

Har haft kraftig mensvärk, ont som sjutton i korsryggen och rätt täta sammandragningar hela dagen... Till för några timmar sen.. Poff så så var det kavlugnt igen! Kom igen, sätt igång nu då!

Svar på tråden Juli bebis 2012