• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Emmizen80

Har idag varit på Bvc med lilleman för första gången. Vi var nyfikna på om han gått upp i vikt, men det hade han inte, 50g på 9 dagar var för lite. Samma sak som med dottern, jag har antagligen inte tillräckligt med mjölk för att kunna helamma. Med dottern fick vid ta till flaskan vid 3 veckor, sedan räckte mjölken till ca 2-3 mål om dagen till amningen helt fasades ut vid 4 månader. Jag ville då så gärna amma helt och kämpade som en idiot för att få igång mjölkproduktionen. Jag pumpade/ammade varannan timme i en dryg månad, med det blev aldrig mer. Denna gång upprepar sig historien antagligen. Har märkt att Gustav inte är helt nöjd på det han fått av mig, men ville ändå få ett kvitto på att han var det av Bvc, men han går inte upp som han ska. Idag har han ätit ersättning efter två ammingar, han får i sig ca 50 ml och är så nöjd efteråt, en helt annan kille. Enligt bm på förlossningen har jag en perfekt kropp och är som gjord för att föda barm, men tydligen är jag inte gjord för att amma helt.

T
  • SaJo81
    eken skrev 2012-07-19 21:01:31 följande:
    Är det ngn som kan tipsa om en bra bröstpump manuell...känner att det är dags att införskaffa en...
    medelas handpump hade jag med grabbarna och den funkade jättebra...så länge man inte ska pumpa mycket och ofta, jag helpumpade ju då barnen var prematura så jag hyrde en elektrisk istället sen men annars var den bra!
  • froggyL

Köp absolut inte Apotekets enklaste plaströr iaf! Själv har jag en avent sen sist.

Är det ngn som kan tipsa om en bra bröstpump manuell...känner att det är dags att införskaffa en...

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • Alemonia

Jag är nöjd med min Avent men har inget att jämföra med.
  • Alemonia
    grahnkotten skrev 2012-07-19 11:05:05 följande:
    Får i förväg ursäkta för bitterhet..

Men var hos läkaren nu på morgonen: inflammation i hörselgången! Tack för den! Jag tål inte kortison, så kan inte få den behandlingen och får inte äta inflammationsdämpande pga graviditeten så nu blir det t att prova alsolsprit å Alvedon och hoppas på mirakel..gör så j*vla ont, kan inte öppna munnen eller knappt svälja förrän det spränger t hela örat och huvudet! Blä!

Förlåt för surt meddelande, men nu får gärna bebisen stanna i magen ett tag till för bara tanken på att ta i känns inte så lockande.. Då lär väl örat sprängas! Haha!

Stackare! Jag hoppas det ger med sig före du ska föda!
  • Alemonia

Emmizen80: trist att det inte funkar ordentligt med amningen. Bättre att komplettera med ersättning än att kämpa på utan.

Det är många med känningar nu. Jag hoppas det är eran tur snart

• SaJo81

Nu händer det grejer! Sitter på toa med misstänkt vattenavgång (vad skulle det annars vara som har runnit i en halvtimme nu) pratade med förlossningen och om inte det blir värre under natten (har lite värkar men inte sp farligt) så ska jag i alla fall in imon klockan elva för att kolla läget....har ju känt mig småknas i magen hela dagen idag så inte helt oväntat ändå...hade ju bf idag 19:e så kanske bebis bara blir en dag försenad

• down under

Åhh, spännande! Hoppas det blir bebis snart då!!

Själv sitter jag o pumpar för andra gången i natt.. det är ju kul att man aldrig får sova...
    Kian har sugit sönder mina bröstvårtor så måste avlasta dom så dom kan läka.

• SaJo81

Nu har jag ringt förlossningen igen och ska väcka Karln sen åker vi in...känns som om värkarna jag haft senaste timmarna mattats av något men det känns tryggare på sjukhuset...

• froggyL

Hejja Hejja! Äntligen :) lycka till!

SaJo81 skrev 2012-07-20 04:36:51 följande:
    Nu har jag ringt förlossningen igen och ska väcka Karln sen åker vi in...känns som om värkarna jag haft senaste timmarna mattats av något men det känns tryggare på sjukhuset...

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
Svar på tråden Juli bebis 2012