• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Stort grattis tokar!

Jag känner själv att jag inte varit speciellt aktiv de senaste 2 dagarna eftersom jag har haft så ont och inte orkat göra något mer än att försöka fokusera på smärtan å göra något åt den! Sen är vi alla säkert ganska less på magarna.. Men vi får försöka pusha varandra tills allas bebisar har kommit t världen! :) själv tog jag en citodon för 1,5h och smärtan börja äntligen släppa lite! Som himmelriket! :) å dessutom skiner solen, så bli man ännu lite piggare!

• smulan 75

Hemma igen efter att ha blivit borskämd och upp passad hos syrran 1 1/2 dag*nice* varit på kontroll på kk idag (över 2 timmar) och allt var bra förrutom för högt blodtryck =( och de tog hål på hinnorna o retade tappen*ajjjj som fan* så får se när det startar ordentligt då jag inte var öppen tillräckligt =( men ska mysa och ta det lugnt nu och samla lite energi =) Händer inget i helgen så blir det igångsättning nästa vecka är 40+3 idag. Önskar alla en härlig helg!

• Woogie

Märker också att det är mindre aktivitet här nu, men så är det väl när man antingen har fått sin bebis, eller är så jäkla trött på att vänta på den...
    Själv har jag haft ett par ihopbryt igår och idag... bara gråtit och inte orkat någonting och känt mig allmänt värdelös, både som mamma och som fru. Orkar inte, gnäller och skäller bara, vill inte, kan inte... Urk! Dammsög nu när mannen kom hem och när han bara stängde av dammsugaren och sa att jag skulle sätta mig och ta det lugnt så började jag gråta över det också, för att han förstod. Stackars karl!

Så nu sitter jag vid datorn (har skrivit mest från telefonen innan) och äter godis och tar det lugnt. N sover middag och G leker på sitt rum. Nice!

Har en annan sorts smärta idag, mer stickande nedåt, samt ut på sidan där hennes rygg är. Gör riktigt irriterande ont, snarare än jobbigt om ni förstår skillnaden. Annars, ingen slemmis och inget vatten. Någon liten pissvärk då och då, särskilt märkbara i liggande läge, men annars nada. Det märkliga den här gången är också att jag har haft tre datum att förhålla mig till: 13/7 var det jag trodde på baserat på sista mens, ÄL osv. 18/7 som BM satte efter KUB-testet och 22/7 som maskinen satte efter KUB-testet (BM valde då ett datum mitt i mellan). Så antingen är jag +2 dagar eller -2 dagar beroende på hur man ser det... Eller +7 dagar om jag nu tror på mitt eget. 
    Att jag börjar känna av förvärkar på dagen i sittande ställning känns dock som ett steg i rätt riktning.

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Nicolee

Det har helt klart dött av lite i tråden. Jag har mest bara läst, har inte hänt så mkt. BF på söndag så 2 dagar kvar. Känner mig mest bara övervänt och otroligt leds. Blir lite nedstämd av att läsa om alla som får sina små då det känns som att bebis aldrig ska komma :p hur går det för dig??

Maho81 skrev 2012-07-20 13:03:53 följande:
    Jag tänkte mer på alla vi som fortfarande väntar på våra guldklimpar =) Ni som redan fått förstår jag absolut att ni inte har tid =)

• Nicolee

Stort grattis!! :D

ToKar skrev 2012-07-20 13:19:27 följande:
    Vi fick en tös 4h efter vattenavgång. 3835g och 51 lång. helt bedårande

• anjiali

Grattis tokar .

Sajo : det är bara en konstpaus. Du ska se att det drar igång framåt kvällen och bebis kommer. Kämpa på !!!

Tänk att man kan bli så upp över öronen förälskad . Det är mäktigt !! Kan inte titta mig mätt på henne.

• anjiali

Grahnkotten : hu vad jobbigt att ha ont. Det är ju nog så kämpigt som det är :-/. Hoppas det blir bättre snart !!!

Snart har Alla små bebisar kommit. Vet att det kändes totalt hopplöst och psykbryten var många på slutet.
    Har fortfarande inte skruvat ihop sängen igen efter att monterat ner alla bebissaker dagarna innan hon kom. Nu sover hon i sitt babynest istället.
    Så fy, jag kommer nog aldrig glömma hur jobbigt det var de sista veckorna.
    Är så glad över att slippa magen.
    Idag kunde jag se bikinilinjen efter att lyft bort degklumpen. Kan böja mig ner och plocka upp saker och en massa annat .
    Snart är det eran tur också !!!

Svar på tråden Juli bebis 2012