• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Nicolee

Jag började må lite illa inatt och det har kommit och gått hela dagen. Från ingenstans så tok kräktes jag för ca en timme sen, har dessutom fått tömma magen 4 ggr i dag, inte direkt lös form men. Drygt iaf, hade hoppats att jag inte skulle må sämre än vad jag redan gör med alla krämpor. 2 dagar till BF. Någon annan som råkat ut för detta i slutet?

• SaJo81
    Nicolee skrev 2012-07-20 18:05:04 följande:
    Jag började må lite illa inatt och det har kommit och gått hela dagen. Från ingenstans så tok kräktes jag för ca en timme sen, har dessutom fått tömma magen 4 ggr i dag, inte direkt lös form men. Drygt iaf, hade hoppats att jag inte skulle må sämre än vad jag redan gör med alla krämpor. 2 dagar till BF. Någon annan som råkat ut för detta i slutet?
    så har jag haft det senaste dagarna.....sen gick ju vattnet i natt....fortfarande kass i magen och illamående och så har jag molvärk hela tiden som varvas med nån lite värk då och då....

har i brist på värkar nu städat badrummet och ska efter en skål nudlar ta och plocka ordning i grabbarnas rum, dom kommer antagligen hem nu på söndag, hoppas åtminstone att bebisen kommer imon så dom kan få komma och träffa den lill* 
  • anjiali

Milifjor: härligt att ni snart får en bebis efter att kämpat så. Extra kul

Sajo: den kommer !!! Det är ju förlossning på g redan om vattnet rinner . Jobba på att slappna av och förbereda dig mentalt.

• Nicolee
    SaJo81 skrev 2012-07-20 18:21:15 följande:
    så har jag haft det senaste dagarna.....sen gick ju vattnet i natt....fortfarande kass i magen och illamående och så har jag molvärk hela tiden som varvas med nån lite värk då och då....

har i brist på värkar nu städat badrummet och ska efter en skål nudlar ta och plocka ordning i grabbarnas rum, dom kommer antagligen hem nu på söndag, hoppas åtminstone att bebisen kommer imon så dom kan få komma och träffa den lill* 

Vad skönt att det är på g för dig iaf, och att bebis kommer inatt eller iaf väldigt snart!! :) avis jag blir, vill också läka vatten haha. Har även sen i går eller i förrgår? (Alla dagar flyter i hop) haft ett jäkla tryck neråt som iaf lättar lite ibland. Och jag är lite öm och det känns som en ilande känsla längst ner i magen. Inte så skönt. Jag hoppas att det snart ska vara dags, är less på att ha halv ont hela tiden. Försökte få igång ngt i går samt fördriva tiden med städning, men det högg bara i magen hela tiden så fick ge upp.
  • Trolla75

Då var vi klara... Lilleman kom i onsdags den 18e 09.27
    4306g & 53cm lång

Självklart helt underbar! Hjärta men namnlös...

Grattis till alla andra som fått & lycka till till er som är kvar och är på g, ska ta och läsa i kapp...

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • SaJo81
    anjiali skrev 2012-07-20 19:43:04 följande:
    Sajo: den kommer !!! Det är ju förlossning på g redan om vattnet rinner . Jobba på att slappna av och förbereda dig mentalt.
    *suck* jag har ju sämst tålamod i stan :P och som om det inte räckte har jag sveriges lägsta smärttröskel så detta e f*n ingen picnic haha!

Har nu storstädat badrummet och grabbarnas rum i alla fall så nu är praktiskt hela lägenheten skinande ren (tur för vem vet när man orkar städa nästa gång) får sms och telefonsamtal av nära och kära hela tiden med som undrar hur det går......jaaa du! om det enda var på G på riktigt....men det kanske sätter igång ordentligt i natt eller nåt....vi får helt enkelt vänta och se... här har dom ju som praxis att man kan gå 72 timmar efter vattenavgång innan man blir igångsatt så det kan ju ändå dröja till typ måndag/tisdag innan man har en bebis utanför magen!

• SaJo81
    Maho81 skrev 2012-07-20 17:20:26 följande:
    Jag byter gärna med dig =P
    haha tror jag säkert:P på sätt och vis e det ju skönt att det satt igång....det betyder ju att jag kommer ha en bebis inom ett par dagar i alla fall och  inte behövr vänta två veckor till men med min låga smärttröskel är detta ett helvete, hur hade jag tänkt att jag skulle klara av en förlossning ?
  • Maho81

Åh du kommer klara det galant =)

SaJo81 skrev 2012-07-20 20:39:35 följande:
    haha tror jag säkert:P på sätt och vis e det ju skönt att det satt igång....det betyder ju att jag kommer ha en bebis inom ett par dagar i alla fall och  inte behövr vänta två veckor till men med min låga smärttröskel är detta ett helvete, hur hade jag tänkt att jag skulle klara av en förlossning ?

Svar på tråden Juli bebis 2012