• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Det blev amningsnappen inatt till slut och den var ju guld värd, nu slipper vi böka och hålla på, nu är det bara att docka in direkt
    Har även fuskat lite med vanlig napp då hon gärna vill ligga och snutta hela tiden, på vad som helst, händer, täcken osv så då tänkte jag att napp får det bli, och hon älskar den redan!
    Nu har vi varit hemma ett par timmar och installerat oss, känns toppen! nu ska man bara få ordning på sin egen kropp så man kan ut och gå en sväng sen utan att gå i slowmotion,hehe.
    O en annan sak med, måste ju bestämma ett namn, har Rakel på prov en vecka nu sa vi sen får vi utvärdera om det passar eller ej

• Tekla78

stort grattis till alla nya bebisar! Äntligen ute :)

HannaVirrpanna skrev 2012-07-30 12:50:51 följande:
    Hon är dock väldigt röd i stjärten och det är som små prickar. Verkar vara värmeutslag blandat med hormonprickar... Ser ont ut! Så vi har vädrat för fullt nu i två dagar... Nån som har tips? Smörjer med inotyol!

Vår lille har sitt elaka sår i rumpan och vi varvar Inotyol med Bapanthen. Inotyol är uttorkande och Bepanthen är det ullfett i och det smörjer bra. Sen har båda våra killar svårt för Pampers blöjor och får prickar av dem så vi kör Libero istället.
  • Jamtlandstaus

Grattis till alla nya bebisar!
    Många uttrycker lite skamset att ni erbjuder er bebis napp, vad är dumt med det?? Jag använder napp till min tjej o det funkar bra o behövs då o då. Är det risk för att störa amning?
    Själv har jag problem med att brösten inte vill härda, har fortfarande sår på ena bröstvårtan :-S trots en antibiotikakur
    Tösen har dessutom får väldigt ont i magen o skriker extra mycket sedan igår, stackars liten. Funderar på om det är för att jag åt pannkakor i går till middag, mycket mjölk i det.
    Hoppas det släpper snart! Ska undvika mjölk nu.

• froggyL

Fler som har barn som bara somnar vid bröstet?? Tror han e lat. Jobbigt å suga. Mot när han får flaskan. Får ständigt hålla på och väcka och ätandet tar sån tid!!!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • Woogie

Grattis grahnkotten, vad härligt! Och även ni andra, helt plötsligt har man ju mindre tid att hänga med...

Här flyter det på enligt planen i princip, fast det är lite jobbigt att N har kommit in i två-års-trotset just nu... Särskilt som det gärna tar sig uttryck i gallskrik bara för att...

E's navelstump har börjar lukta, men det ska de väl? Den ser inte kletig ut, hon verkar inte ha ont och har inte feber. Galet att hon redan är en vecka gammal.

Jag trodde att jag kanske skulle komma lindrigare undan den här gången, men icke: hormon-melt down... Har dåligt samvete gentemot både N och G och börjar gråta så fort jag blir glad, ledsen, orolig, irriterad eller arg. Förstorar upp eventuella problem och har svårt att se det positiva i saker och ting, som framtiden tex... Inte så illa som jag får det att låta, för det är inte precis hela tiden, men jobbigt ändå. Längtar tills det går över. Idag tog jag på bärsjalen för första gången och vilken lättnad det var! Hon gillade den också, hon sov i typ två timmar i den nu ska vi försöka sova för natten.

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • juliaannaeva

FroggyL: jag har en Fia som somnar hela tiden! Så idag var vi på BVC och ska nu pumpa ut och ge på flaska och räcker de inte så ska vi ge ersättning! Hon var lat och ville inte suga, började hon suga så blev hon förbannad för den inte kom tillräckligt fort :/ så hon dippade massor i vikt, hoppas de vänder nu!

• EllaBella02

Grattis till de nya bebbarna! Vi har varit iväg på Ikea idag. Hon sov jättebra i 3 timmar så mamma fick shoppa. Sen blev det blöjbyte och amning på en toa : ) Nu känner jag mig lite varm i kläderna att ge sig ut : )

Svar på tråden Juli bebis 2012