• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • smulan12

Köpte också semperdroppar igår. Hoppas magarna rättar till sig här.

Och grattis till bebisar. :)

Ligger här och myser med Noah nu som bestämt sig för att vara lite vaken. Bästa som finns. :)

• froggyL

Segt bara att behöva ge ersättning för att de är lata :(

juliaannaeva skrev 2012-07-30 22:27:42 följande:
    FroggyL: jag har en Fia som somnar hela tiden! Så idag var vi på BVC och ska nu pumpa ut och ge på flaska och räcker de inte så ska vi ge ersättning! Hon var lat och ville inte suga, började hon suga så blev hon förbannad för den inte kom tillräckligt fort :/ så hon dippade massor i vikt, hoppas de vänder nu!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • tundra

Grattis till alla nya bebisar!
    Grahnkotten: Skönt att det gick bra trots ett katastrofsnitt!

En liten fråga till er som fick barn i Juni.
    Fick ni barnbidraget i Juli sen?

Vi väntar fortfarande. Måste ringa FK snart och fråga. Vet att det kan ta några dagar extra första utbetalningen - men varför har de noll framförhållning på deras sidor.
    Det kunde ju stå ung när det ska betalas ut.

• Sladdis

Tundra: Jag hittade info på fk någonstans där det stod att man får första barnbidraget månaden efter. Jag fick Matteo 3:e juli och får första BB 20 augusti.

• anjiali

Ammar och ammar. Känns som om jag inte gjort annat inatt. Hon har visserligen inte varit ledsen och jag har sovit i två timmars pass sen tidig kväll igår. Bättre än inget.

Jo tack, hormon melt down. Det känner jag igen. Jag är mest orolig, ledsen, arg och har svårt att hitta glädje i något. Hoppas det blir bättre när vi är mera på banan och förstår lillan mera. Har helt glömt bebisspråket och fattar inte vad hon vill.
    Känner mig otillräcklig på flera plan.

Nu ligger jag, hör och häpna, och ammar. Men är så hungrig. Missade kvällsmat/ middagen igår då hon somnade och jag passade på att sova.

Hur går det för er med vikten ?? Jag har 10 kg kvar till inskrivningsvikten 16 till önskad vikt. Har tappat 15 sen förlossningen, mycket var vätska.

• EllaBella02

Jag fick jue 24 Juni och fick barnbidrag den 20 Juli. Ja, ammar gör man mest hela tiden : ) men man får ta vara på stunden, vips så kommer de vara ett år gamla : ) Jag har gått ner från 93 som jag vägde dagen efter förlossningen till 80. Känns lite segt nu men de 13 kilona gick hu smidigt. Jag ska ner till typ 60 kilo så jag har en bit kvar. Nu om man börjar komma in i lite rutiner så vill jag börja träna lite försiktigt : )

• nilepile89

Hur funkar det med barnbidraget hur får de reda på att barnet fötts ?? Skall jag höra av mig eller ?? Här har man 19 kg att gå ner till önskevikten. Gick upp 20 har nu tappat 10 iaf.

• millifjor

Nån som har tips om nån bra bröstpump för platta vårtor? Eller funkar de flesta pumpar till alla olika sorters bröst?

• anjiali

Träning !!! Jag längtar. Har tagit tre promenader på dessa två veckor och det känns att kroppen är lite skev minst sagt.
    Ska ta och satsa på promenader och gummiband plus styrka här hemma till att börja med. Får bli en del av plankan för att hitta tillbaka till någon form av magstyrka. Sen när vi kommit in i det här med bebis (är lite ringrostig) så blir det mamma barn zumba och gym plus promenader.

Svar på tråden Juli bebis 2012