• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Just det. Tar nu några vitaminer nu efter förlossningen. Funderar på att köpa d-vitamin och omega tre.

• anjiali

Millifjor: ingen susning om bra bröst pump för platta vårtor. Mina står ut som spjut.

• Sladdis

Nilepile: Det är lite olika beroende på vilket BB. Vissa skickar in ett intyg till FK medan andra lämnar intyget till mamman på utskrivningssamtalet så får hon skicka det till FK själv.

• Nicolee

Har samma problem och bb hemvård är på mig om att amma var tredje timme för att hon ska gå upp i vikt. Känner mig bara stressad eftersom att hon bara somnar och knappt får i sig ngt. Suck. Haft henne vid bröstet sen typ kl 9 och den är nu halv 12. Går inte att lägga ner henne heller då skriker hon bara för att hon inte är klar. Suck!

froggyL skrev 2012-07-30 20:32:50 följande:
    Fler som har barn som bara somnar vid bröstet?? Tror han e lat. Jobbigt å suga. Mot när han får flaskan. Får ständigt hålla på och väcka och ätandet tar sån tid!!!

• Cizzi86

Charlie föddes 23 juni och jag fick barnbidrag den 20juli. Behövde inte göra ngt själv. Iförrgår kom första leendet:) visst har det kommit leenden innan men det har varit gaser men nu är jag helt säker på att det va äkta...han har gjort det igen sen dess så hade nog rätt:P jag gick upp 21kg och har gått ner 12 än så länge. Har alltså nio kvar till utgångsvikt på 64 kg men helst vill jag ner till 60 som va vikten innan första barnet. Ska verkligen försöka komma igång med träning i höst. Jag väcker inte på natten för att amma...är glad om han sover mer än 4h fast det händer typ inte:/ vet att de sa till mig på bb denna gången att väcka på dan så de kanske sov bättre på natten.

• EllaBella02

Jag fick tipset att typ massera handen eller blåsa på dom när jag var på BB. Just nu sitter jag och paketerar dopinbjudningar. 6 oktober går det av stapeln : ) Jag anmälde inte själv att jag skulle ha barnbidrag, det gick med automatik. De hade redan mitt kontonummer sedan innan.

• juliaannaeva

Nicole: så var de gör mig med, men nu pumpar jag o ger på flaska! Har fått en helt annan tjej :) nöjd och belåten. Sover 5 timmar på natten o sen får hon lite mat! :?

• anjiali

Hur länge är era små bebisar vakna och nöjda ?
    Tycker våran lilla skrutta har en kort stund på morgonen. Annars gråter hon bara om hon inte sover.

Svar på tråden Juli bebis 2012