• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • HannaVirrpanna

Vår är ALDRIG vaken... Små korta stunder. Vaknar då hon är hungrig och börjar suga på allt hon når. gråter lite om det går för länge. Men hon sover nästan hela hela tiden...

• anjiali

Ok. Har glömt av allt om barn och hur det var .

Idag har faktiskt varit en bra dags jämförelsevis . Små steg framåt.

• froggyL

Låter som vår Simon. Sån skillnad, då första barnet BR vaket typ jämt och skrek hela tiden. Fick aldrig lägga ner och var tvungen att jämt bära bära bära. I 3mån. E sååå tacksam att det inte blev likadant denna gång...

HannaVirrpanna skrev 2012-07-31 18:49:08 följande:
    Vår är ALDRIG vaken... Små korta stunder. Vaknar då hon är hungrig och börjar suga på allt hon når. gråter lite om det går för länge. Men hon sover nästan hela hela tiden...

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • nilepile89

BVC kontroll i tisdags hon har inte ökat sedan bb :/. Så nu blir det tillägg efter varje amning. Resulterade i en glad Lea som precis sovit 4 timmar. Det har hon aldrig gjort på natten innan. Jag hoppas verkligen min älskling ökar i vikt nu. BajsAr som en häst gör hon iaf.

• Tekla78

Nu har vi varit på Huddinge sjh igen för återbesök med Sigges rumpa. Akuten skickade oss äntligen till hudmottagningen och där var de nästan säkra på hemagiom/ smultronmärke som suttit under huden och kommit fram nu. Ca 25% av hemagiomen blir så menade doktorn. Tillbaks på fredag för kontroll och second opinion, sen är någon professor tillbaks i nästa vecka som ska kolla på det också. Så skönt att veta vad det kan vara och slippa ångesten att lufta hela tiden med skrikande bebis och bajs & kiss överallt (inklusive i såret) som följd. Nu har vi supertunna skavsårsplåster som vi sätter på. Och lillen sov mer än 4 timmar i sträck nu :) Nöjd bebis och nöjd mamma

• Tekla78
    anjiali skrev 2012-07-31 18:12:15 följande:
    Hur länge är era små bebisar vakna och nöjda ? Tycker våran lilla skrutta har en kort stund på morgonen. Annars gråter hon bara om hon inte sover.

Sigge var vaken några 5-10-minutare precis i början. De stunderna blir längre och längre, men han sover mest. På BVC sa de att det är helt ok. Mest vaknar han och skriker för att han är hungrig eller har ont någonstans, men inland är han vaken och bara tittar sig omkring.
  • smulan 75

25/7 kl 4.02 så kom Bubblan till världen 3960g o 51 cm efter vi kom in, så tog det bara 1 h o 52 minFörvånad det gick så snabbt,blev blåst på min epidral var redan 7 cm öppen så var försent så fick klara mig med bara lustgasGråter kändes som ryggen gick avSkrikandes ringde min syster från förlossningen (efter 2 falsk larm då jag blev hemskickad igen,bara öppen 2 cm) att det var på riktigt (mannen var oxå med mig) hon tog taxi till sjukhuset med hon kom fram 4.20 o dottern föddes 4.02 så hon missade allt o tyckte jag kunde knipt igen liteFlört Vi mår bra och min älskade dotter har fått namnet ALMAHjärta

• Woogie
    smulan 75 skrev 2012-08-01 07:35:36 följande:
    25/7 kl 4.02 så kom Bubblan till världen 3960g o 51 cm efter vi kom in, så tog det bara 1 h o 52 min det gick så snabbt,blev blåst på min epidral var redan 7 cm öppen så var försent så fick klara mig med bara lustgas kändes som ryggen gick av ringde min syster från förlossningen (efter 2 falsk larm då jag blev hemskickad igen,bara öppen 2 cm) att det var på riktigt (mannen var oxå med mig) hon tog taxi till sjukhuset med hon kom fram 4.20 o dottern föddes 4.02 så hon missade allt o tyckte jag kunde knipt igen lite Vi mår bra och min älskade dotter har fått namnet ALMA

Grattis smulan!

Lilla e äter och sover mest, men har längre och längre vakenperioder då hon kan ligga och bara titta.

Jag äter upp de grav.vitaminer jag har kvar så får vi se sen.

Vi födde i lund (grymt bra!) Och vi fick papper att skicka till fk själva.
    Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
Svar på tråden Juli bebis 2012