• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Då ska jag hänga på låset när Apoteket öppnar, har en tjej här hemma som legat o kvidit hela natten

• anjiali

Min lilla är snart fyra veckor. Amningen funkar bra och hon går upp fint i vikt. Såren på bröstvårtorna är borta men trots detta så är vårtorna så fruktansvärt ömma. Tanken på att snudda med handduk på vårtorna efter duschen eller vattenstrålar ska komma direkt på vårtorna är skrämmande. Att ha bh på dom gör ont osv ...
    Minns inte att det var så med de andra.
    Någon som känner igen ???
    Det ilar och bränner.

• HannaVirrpanna

Hallå hallå!
    Min lilla är fyra veckor på torsdag och mitt avslag är borta, har varit utan troskydd i två dagar. Jag har inte heller något problem med underlivet efter förlossningen. Det känns precis som vanligt! Har känts som vanligt sen en vecka efter förlossningen, långa promenader har jag inte börjat med förrän veckan som var! Vågar dock inte ha sex än... Tänk om det är som att slänga in en banan i Globen... Hemska tanke! Får börja med mina geishakulor snart så man får träna upp knipmusklerna ordentligt! Kan knappt knipa annars, har stora problem med att knipa rätt och det kan tydligen göra mer skada än nytta. Nån får gärna tipsa om tekniken, när jag kniper tar jag i med magen också (på nått vänster) och det skulle man inte enligt bm!

Nu har jag och sambon infört ett godis, chips, kak och glass förbud! Till två veckor innan jul ska vi hålla oss! Kommer bli tufft :)

• HannaVirrpanna

Anjiali: det enda jag känner av när det kommer till bröstvårtorna är när det rinner till. Då gör det riktigt ont måste jag säga!

• SaJo81
    Jamtlandstaus skrev 2012-08-12 05:30:02 följande:
    FruSandra; jag har oxå så med avslaget. Känns länge men det verkar normalt. Jag har dessutom drabbats av framfall men det sägs kunna gå tillbaka av sig själv efter några månader...hoppas på det, det är inte så roligt att vara uppe å röra på sig!
    Försöker komma ihåg knipträningen men ack så lätt att glömma. Någon som har något bra tips för att komma ihåg?
    hur vet man om man har framfall, har tänkt på det själv här men vet inte hur man vet så att säga, har du fått det konstaterat av läkare?
  • anjiali

Framfall kan nog upplevas som en tyngdkänsla och att det är svårt art kissa eller bajsa beroende på hur fallet är. Sen vet jag inte mer. Ibland kan det bl bekymmer med mycket urinvägsinfektioner då man inte tömmer blåsan ordentligt.

Hannavirrpanna: vet inte hur jag ska beskriva knipövningarna :-/... Jag försöker komma ihåg att träna när jag ammar. Försök att knipa av urinstrålen när du kissar. Det är samma sak.
    Borde haka på erat godis och annat onyttigt förbud. Måste bara ladda mentalt en stund till

Här har vi inte haft sex ännu. Har fortfarande lite avslag och är livrädd för ny infektion :-/.
    Men mannen min går och sneglar på mina välfyllda mega tuttar så snart får jag nog våga mig på det. Men banan i Globen tror jag nog inte, kanske lite mera som att kasta in ett vedträ i hallen :D

• Tekla78

Haha, banan i Globen :) Jag kniper varje gång jag duschar. Stoppar in ett finger som jag kniper mot, tycker det är svårt att veta om man gör rätt annars. Knipa av kisstrålen kan man göra i början, men det ska man inte fortsätta med sa en BM till mig. Jag frågade inte varför. Jag har fått mjölkstockning 38,6 i feber. Har ammat på alla möjliga håll i kanter. Använder vetekudde innan jag ammar och vilar. Inte mycket man kan göra än att vänta ut. Ingen pump har jag hemma heller. På vårdguiden tyckte de att jag skulle massera ytterst lätt på området när han suger.

• Tekla78

Ang framkallning kan det kännas som om något hänger ut fast det är väggarna som är uttänjda (ringde och frågade BM). Det kändes så på mig i gör ff ibland, men det börjar gå över. Mitt avslag har också kommit och gått, men är nog nästan över nu efter 5v.

Svar på tråden Juli bebis 2012