• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

SaJo81: 700 kr är för tre månader. Det kostar 360 i engångsavgift och 170 kr per månad. Om man tar erbjudandet för tre månader bjuder de på en månad. Det blir: 360+170+170+170-170

• Sladdis

Jäklar halva inlägget försvann. Ja det blir 700 första månaden men då är det ju betalt för tre månader. Därefter är det ju bara 170 kr per månad. Annars får man ta det andra erbjudandet där man bara betalar för en månad. 360+170

• Sladdis

Men nu försvann halva det meddelandet också. Skulle säga vad kul att det gått bra för dina föräldrar!

• anjiali

Har gått ner med vv efter första barnet och viktklubb efter andra. Bäst resultat med viktklubb. Men jag hel ammar och kan inte banta. Måste få till träningen.

Jag är skit deppig över att också gå runt i mamma kläder . Idag är hon fyra veckor. Har aldrig gått ner fort tidigare utan fått slita av Kilorna. Amning har hjälpt föga i viktnedgång. Så fattar inte varför jag denna gång trott att jag skulle vara i form efter en vecka :p

Jag är gärna på i en pepp tråd där vi kan prata träning och kost och resultat . Allt stöd behövs.
    På onsdag ska jag till skolan och lämna barnen, hade gärna varit lite smalare. Tycker att alla andra mammor kom i form fort och lämnade sina barn pigga, glada och sminkade. Jag kommer väl i bästa fall komma i tid med pyjamas på och håret på ända :-/.

• millifjor

Jag gick upp 22 kilo under graviditeten, nu 16 dagar efter förlossningen har jag gått ner 9, skulle gärna vilja att det var mer, kan inte ha några kläder alls...har lyckats gå ner 25 kilo förut men då var jag rejält tjock och då gick jag på strikt GI kost och toktränade. men visst kan man lämpa GI nu när man ammar? det är ju i princip att äta rätt och hålla igång, förutom att man skippar deras inledningsfas där man tar bort alla kolhydrater. Det går ju inte nu direkt
    Ska försöka komma igång att röra på mig mer med, svårt bara när man har haft feber i typ 9 dagar, men nu är den borta och jag får penicillin!
    Så nu jäklar måste jag komma igång, måste bara komma ihåg att ta det liite lugnt med, då jag är en rätt manisk person när jag får för mig nåt, då går jag gärna upp i det med typ tusen %, haha.

• anjiali

GI tror jag är helt ok. Det tycker jag är ett bra sätt att äta. Måste bara sluta vara en kolhydrat junkie :-/. Försöker äta matvete och fullkornspasta osv. Men jag äter för mycket. Plus att godis och alkoholfri öl är bäst !

• grahnkotten

Det är helt ok att äta enl GI när man ammar, men jag hade inte ätit så mkt ägg som dem rek. Hade en kompis vars bebis blev äggallergiker.. Hon tokGI:ade iofs! Men GI är bra m mycket långsamma kolhydrater!

• anjiali

En timmes promenad avklarad. Oj vad kroppen är skev :-/... Får komma ihåg att göra plankan för att hitta magmusklerna igen. Ska försöka sätta ihop ett träningsprogram som jag kan göra hemma.

• cattiwik

Nu har äntligen våran dotter kommit. Hon föddes igår 12/8 kl. 18.29. Bf+15. Allt gick bara bra och vi ligger nu på bb och tar det lugnt.

• Sladdis

Cattiwik: Grattis till flickan. Måste varit jobbigt att gå så långt över tiden?!

Svar på tråden Juli bebis 2012