• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Jamtlandstaus

Tekla; i vårt landsting har vi en Mammamottagning dit jag gick för odling. Vissa landsting har amningsmottagningar. BVC var det som informerade mig så hör med dom.

• FruSandra

Ja börjar bli orolig för mitt avslag... De är snart 6 veckor sen ja födde..
    Ibland är de bara lite brunt och nästa gång kan de vara forsande färskt blod....
    Nån mer som fortfarande har avslag som födde i närheten av mej? :O

• SaJo81

FruSandra: jag hade likadant förra gången och det höll i i 10 jäkla veckor då så jag räknar med samma denna gången.... Nu e ju lilleman bara tre veckor men mitt blir helt plötsligt jätterött och jättemycket med...

• EllaBella02

Jag har heller inte blött på kanske 1-2 veckor. Men har hört att det kan hålla i sig typ 8-9 veckor också.

• SaJo81

Funderar på om man någonsin kommer känna sig normal nertill!?
    Har hela grav fått höra att man återhämtar sig mycket snabbare från en vaginal förlossning än ett kejsarsnitt men det e faen inte sant! Två/tre veckor efter kejsarsnittet kunde jag röra mig som vanligt igen men nu tre veckor efter den vaginala förlossningen känner jag fortfarande rejält av allt, stygnen känns fortfarande, speciellt trådarna som halv lossnat, kan inte sitta ordentligt än, kan inte röra mig så fort som jag vill utan att det känns som om livmodern ska ramla ut heller, sen fick jag ju självklart hemorrojder från helvetet under förlossningen som inte vill försvinna så jag får la ringa vårdcentralen och få skära bort dom eller vad dom nu gör...detta hade jag INTE räknat med! Denna förlossningen var ju miljarder gånger häftigare och upplevelsen var fantastisk men jag vill inte ha den här skiten efteråt...

• EllaBella02

Nu, typ 7 veckor efter förlossningen känner jag mig faktiskt helt som vanligt. Ska på återbesök den 20 Aug, får se vad de säger då. Men det tog några veckor faktiskt innan man kände sig helt ok.

• Jamtlandstaus

FruSandra; jag har oxå så med avslaget. Känns länge men det verkar normalt. Jag har dessutom drabbats av framfall men det sägs kunna gå tillbaka av sig själv efter några månader...hoppas på det, det är inte så roligt att vara uppe å röra på sig!
    Försöker komma ihåg knipträningen men ack så lätt att glömma. Någon som har något bra tips för att komma ihåg?

• millifjor

Då är det ont i magen vår tös har, men kan man börja med droppar själv eller måste man rådgöra med BVC först?

• tundra

Du kan börja på en gång millifjor. Bara att gå till Apoteket och säga till. Minifom + semper magdroppar står ofta bakom disk i ett kylskåp.

Svar på tråden Juli bebis 2012