• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

Kan säga att det kommer fortare i mam flaskorna än vad det gör i dr. Brown flaskan! Kan ju vara så att han hinner ta till sig maten lite bättre om det går långsammare :)

• eken

Vår Tuva blev igår 1 månad och tiden går så fruktansvärt fort. Hon skrattar mkt, tittar mkt och följer med i blicken vilket är väldigt kul.

Har tagit tag i dopet, fått bokat kyrka och lokal, känns skönt. Och känner nu när hon är sååå gammal ;) att det är slut på onyttigheterna....det är dags att ta tag i mitt fläsk och börja tänka på vad jag äter...får se hur länge det håller bara...

• froggyL

Och här "firade" vi 1 månad idag :) tycker tiden har gått alldeles för fort. Speciellt nu med andra barnet.

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • SaJo81

Ni som provat semper magdroppar, hur lång tid tog det innan ni märkte någon skillnad!

• SaJo81

Tror att jag också drabbats av framfall! Känns tungt liksom och när man rör sig lite för fort (småjoggar) känns det som nåt ska ramla ut, komme inte riktigt ihåg hur jag såg ut nertill innan men av bilderna jag hittat på nätet (inte jättemysigt att googla på kan jag meddela) så kanske det e främre slidväggen i så fall :( kan det gå tillbaka av sig själv alltså? Så här vill jag inte ha det, varför får man alltid veta allt i efterhand? Måste jag ringa gynekologen och Kolla upp detta nu? Eller kan man ta upp det på återkontrollen på MVC tro?

• smulan12

Tror jag med kan ha drabbats låter det som. Har som en liten bula som gärna trycker neråt och ut, speciellt om jag gått långt. Då känns det som nåt håller på att ramla ut. Så himla obehagligt. Har heller inte hört om detta innan??:s

• ToKar

har en lite tjej med magplågor flera timmar under nätterna.. usch så jobbigt det är... jättenöjd annars på dagarna. Måste skaffa magdroppar imorn.. såhär kan man ju inte ha det :-/

• Tekla78

ToKar, fy vad jobbigt! Hoppas droppar hjälper. Till er med kolikbarn annars: har hört att akupunktur gett bra resultat så hör med er BVC om de har någon att rekommendera.

• Tekla78

Jag var också orolig för framfall och ringde min BM. Hon sa att det var ovanligt, men däremot väldigt vanligt att det känns så eftersom slidväggarna är uttänjda och att det blir bättre med knipövningar. Mitt känns fortfarande ibland om jag gått för mycket eller fort, men det blir absolut bättre och bättre.

Svar på tråden Juli bebis 2012