• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Emmizen80
    juliaannaeva skrev 2012-08-12 20:13:17 följande:
    Kan säga att det kommer fortare i mam flaskorna än vad det gör i dr. Brown flaskan! Kan ju vara så att han hinner ta till sig maten lite bättre om det går långsammare :)

det kanske är så, använder mest dr brown. igår kom inga monsterkräkningar, bara lite grann, behövde inte byta kläder på honom. Hoppas det håller i sig! Vore bra OM det är så att det finns ett samband mellan kräkningarna och val av flaska, men jag är tveksam... Dottern var en kräkare oxå, så det finns väl i generna :)
  • Emmizen80

Ni som flaskmatar och därför har koll på hur mkt barnen får isig.. Hur mycket äter era? G äter runt 8ggr per dag ochmålen består av allt mellan 20ml och 100ml. han ligger på mellan 550ml-650ml dagen

• SaJo81

Jag skev in mig på 65kg denna graviditet och vägde också 90kg på förlossningen, har gått ner ungefär 11kg så jag har 14 kg kvar, hoppas spontant att mycket av det ska "rinna" av under amningen men är skeptisk, började redan när lilleman var tre fyra dagar gammal att bli besatt över min vikt och är småsne för att jag inte får på mig mina gamla kläder...känns inte som en helsund inställning...

• froggyL

7-8ggr äter vår son, och just nu äter han oftast 180ml varje mål. Men så har han ju lite att gå upp också, ska till BVC idag och kolla vikten igen. Sist hade han ju iaf passerat födelsevikten, när han var 3v och 5 dagar.

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • Emmizen80
    froggyL skrev 2012-08-13 11:48:54 följande:
    7-8ggr äter vår son, och just nu äter han oftast 180ml varje mål. Men så har han ju lite att gå upp också, ska till BVC idag och kolla vikten igen. Sist hade han ju iaf passerat födelsevikten, när han var 3v och 5 dagar.

G hade med en dipp viktuppgången men har nu passerat sin födelsevikt med ca 500g. Han får inte i sig mer än den mängden han äter. han är väldigt tydlig med när han inte vill ha mer att äta, kniper igen munnen så det inte går att få in nappen det allra minsta. Det går liksom inte att få i honom mer. Vi ska till bvc på koll om en vecka, så då får vi svar på om han äter för lite eller aldeles lagom, beroende på hur viktuppgången ser ut

Gustav passerade sin födelse vikt vid ca 3 veckor, han är nu 5 veckor och jag gissar att han väger nånstans vid 4kg nu.
  • Emmizen80
    SaJo81 skrev 2012-08-13 11:46:54 följande:
    Jag skev in mig på 65kg denna graviditet och vägde också 90kg på förlossningen, har gått ner ungefär 11kg så jag har 14 kg kvar, hoppas spontant att mycket av det ska "rinna" av under amningen men är skeptisk, började redan när lilleman var tre fyra dagar gammal att bli besatt över min vikt och är småsne för att jag inte får på mig mina gamla kläder...känns inte som en helsund inställning...

Jag är inte småsne över att inte komma i mina gamla kläder, jag ä SKITsne!!!!! Kommer inte i några gamla kläder förutom några leggins och nån vid tunika/klänning. Får gå omkring i mammakläder, 5 veckor efter förlossningen!!! Efter dottern kom jag i en hel del kläder efter tre veckor och då plockades mammakläderna bort, Visserligen gick jag upp 10 kg mer denna gång än förra. Så nu är jag en rejält tjurig tjockis!!!
  • Sladdis

Idag var vi på BVC och Matteo har gått upp 590 g sen vi var där för två veckor sen. Nu är han sex veckor och väger 5410 g och är 57 lång. Hans viktkurva pekar rakt upp istället för att följa linjerna på skärmen. Fast sköterskan tyckte att det var ok ändå.

Angående vikten så har jag tagit tag i den idag. Skrev in mig på viktväktarnas onlinetjänst för då kan man sköta allt via deras app. Jag helammar men de tar hänsyn till det och jag får äta sjukt många points. Jag gick upp 15 kg under graviditeten och gick ner 10 av dem på två veckor men sen dess har det stått stilla så jag har 5 kg kvar. Nu är det ju så att jag hade ca 20 kg övervikt redan när jag blev gravid så jag ska gå ner 25 kg totalt. Efter de båda andra barnen för 11 och 16 år sen gick jag också på VV och gick ner 30 kg båda gångerna så jag vet att konceptet fungerar för mig.

• Emmizen80
    Sladdis skrev 2012-08-13 12:22:11 följande:
    Idag var vi på BVC och Matteo har gått upp 590 g sen vi var där för två veckor sen. Nu är han sex veckor och väger 5410 g och är 57 lång. Hans viktkurva pekar rakt upp istället för att följa linjerna på skärmen. Fast sköterskan tyckte att det var ok ändå.

Angående vikten så har jag tagit tag i den idag. Skrev in mig på viktväktarnas onlinetjänst för då kan man sköta allt via deras app. Jag helammar men de tar hänsyn till det och jag får äta sjukt många points. Jag gick upp 15 kg under graviditeten och gick ner 10 av dem på två veckor men sen dess har det stått stilla så jag har 5 kg kvar. Nu är det ju så att jag hade ca 20 kg övervikt redan när jag blev gravid så jag ska gå ner 25 kg totalt. Efter de båda andra barnen för 11 och 16 år sen gick jag också på VV och gick ner 30 kg båda gångerna så jag vet att konceptet fungerar för mig.

Jag har tänkt anmäla mig till viktklubb.se. Man håller koll på hur många kalorier man stoppar i sig. Lägger in allt på hemsidan, motion, vad man äter.Gock ner 10 på 4 månader för ett år sedan, så det fungerar för mig :) har även haft tanke på vv. Antar att det är ungefär samma, fast man räknar points istället för kalorier.
  • Sladdis

Emmizen: Låter som de är liknande. Behöver verkligen någon sådan hjälp. Är inte en sån person som bara kan lägga om och äta "rätt" och sen hålla det själv. Jag går också omkring i mammakläderna fast Matteo är sex veckor. Det känns hemskt! Vi får peppa varandra här i tråden. Vi skriver ju ofta hur det gått med barnens vikt på BVC så vi kan ju redovisa vår också. De ska upp och vi ska ner. Haha.

• SaJo81

Vad Dyrt det är att gå med i vv :S det trodde jag inte, mina föräldrar har räknat points i ett år nu oh mamma har inte varit så smal sen jag var liten så det känns ju som "rätt" typ av diet, men betala 700 nåt första månaden är ju galet :/

Svar på tråden Juli bebis 2012