Sladdis skrev 2012-08-13 12:22:11 följande:
Idag var vi på BVC och Matteo har gått upp 590 g sen vi var där för två veckor sen. Nu är han sex veckor och väger 5410 g och är 57 lång. Hans viktkurva pekar rakt upp istället för att följa linjerna på skärmen. Fast sköterskan tyckte att det var ok ändå.
Angående vikten så har jag tagit tag i den idag. Skrev in mig på viktväktarnas onlinetjänst för då kan man sköta allt via deras app. Jag helammar men de tar hänsyn till det och jag får äta sjukt många points.

Jag gick upp 15 kg under graviditeten och gick ner 10 av dem på två veckor men sen dess har det stått stilla så jag har 5 kg kvar. Nu är det ju så att jag hade ca 20 kg övervikt redan när jag blev gravid så jag ska gå ner 25 kg totalt. Efter de båda andra barnen för 11 och 16 år sen gick jag också på VV och gick ner 30 kg båda gångerna så jag vet att konceptet fungerar för mig.
Jag har tänkt anmäla mig till
viktklubb.se. Man håller koll på hur många kalorier man stoppar i sig. Lägger in allt på hemsidan, motion, vad man äter.Gock ner 10 på 4 månader för ett år sedan, så det fungerar för mig :) har även haft tanke på vv. Antar att det är ungefär samma, fast man räknar points istället för kalorier.