• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Ja då har mannen åkt till jobbet och är tillbaka vid 17. Nu börjar vardagen så smått. Visserligen har jag bara bebis och mellan tjejen hemma hela veckan och först på onsdag börjar hon nollan. Då ska hon vara där 8.00...gäspning. Undra hur tidigt vi måste upp för att hinna klart ? Vill gärna inte åka dit i pyjamas .

Lilla Milea har knorrat och grymtat sen 1 inatt. Jäkla pruttar som bråkar. Hon får droppar i högre dos och semper droppar. Vet inte om jag märken någon skillnad.
    Idag är hon fyra veckor och när hon är vaken bränner hon av härliga glada leenden och tittar jätte intensivt. Men hon vill helst bli buren. Korta stunder kan hon ligga på skötbordet, babysitter eller babygymmet.
    Bilstolen går bort ! Inte hennes ställe, gallskriker. Tur att det tar tre minuter att köra till skolan.

• tundra

Ja det är första dagen som maken jobbar. Är också fundersam hur det ska gå ihop med att valla en 2 åring genom tillvaron.

Nu på morgonen ska jag cykla till förskolan och lämna. Vi har en cykelvagn båda ska sitta i och jag har provat den i helgen när vi cyklade till min svåger men det var på plant underlag.
    Förskolan ligger uppe på ett mindre berg pust! Men de sista grav kilona ska ju bort förr eller senare. Inbillar mig att jag ska bli galet vältränad av den där uppförsbacken.
    Jag har gått ner 14 kg av de 17 jag samlade på mig nu 6 veckor senare.

• Jamtlandstaus

Sajo, tror det kan vara klokt att inte börja med jogging redan, iaf inte om du har känningar liknande framfall.
    Tunga lyft ska man oxå undvika. Min BM tyckte t.o.m att babyskyddet+baby var för tungt...

1177.se skriver så här:
    "Efter en förlossning kan man få framfall som går tillbaka efter några månader, när vävnaderna i bäckenet återfår sin elasticitet."

• SaJo81

Hmm ja då får jag undvika att springa, men tunga luft är ju näst intill ofrånkomligt med två treåringar hemma! Hoppas inte det e framfall elle om det är det hoppas jag det är den typen som går tillbaka.....

• EllaBella02

Igår firande vi 7 veckor! Tiden går så fort! Hon ler och skrattar och börjar bli väldigt stark! Står upp på armarna och håller upp huvudet när hon ligger på mage, i alla fall kortare stunder. Har också bokat tid för dopet, och inbjudningarna är skickade. Bokat datum i oktober. Min sambo började jobba förra veckan och jag tycker det går rätt bra. Det som är lite meckigt är att vi har två hundar som ska aktiveras och rastas. Vi har så vi kan släppa ut dom i trädgården men minst en lång promenad om dagen måste de ha. Men nästa vecka åker han bort och jagar i en vecka och det är jag lite mer nervös över : (. Men jag har ju er! : ) Igår hade vi en skrikkväll här. Hon var inte nöjd med något förutom att bli buren över axeln : ) lilla pytte då : )

• anjiali

Tundra : då har du inte långt kvar tills du tappat all din vikt. Lite avundsjuk blir jag då jag har till inskrivningsvikten 8 kg och 14 kg till min "riktiga" vikt.
    Har stått still på 77,1 kg hela veckan. Men har inte lyckats få till vare sig träning eller promenader. Hoppas det blir lättare nu när barnen är i skolan.
    Sen är det där med godis . Hur blir jag av med sötsuget ???

• EllaBella02

Nu är det läsk, godis och onyttig mat förbud här också! Ska väga mig idag, men förra veckan hade jag 19! kilo kvar och 7 kilo till min inskrivningsvikt på 72 kilo i v 10. Jag kanske vägde ca 65-66 innan jag blev gravid, så jag vill helst ner lite till : ) vet inte vad jag vägde som mest med dagen efter förlossningen vägde jag 93, så 14 kilo är borta, men det är nog bara bebis som är ute med tillbehör och vätska och blod tror jag. Ska bli duktigare på mina powerwalks också! En om dagen är målet!

• tundra

Ja bara 3 kg till inskrivningsvikten. Men har 8 kg till matchvikt från innan graviditeter.
    Höll på att döööö upp för den där jäkla backen och skönt är det inte riktigt att sitta på cykelsadeln. Känns lite ömt fortfarande.

MEN kvar i hallj***vln stod sonens monsterväska med livsviktiga snuttar. Jag som tänkte slöa framför TVn. Nu måste jag ta en PW tillbaka till förskolan.

Hur man ska göra med sötsuget vet inte jag heller. Försöker att inte ha hemma och bara köpa ostbågar till maken ( som jag inte kan äta iom att jag ammar min allergiska plutt). Men så fort tillfället visar sig, ex i helgen när min mor bakat blåbärssmulpaj då unnar jag mig på tok för mycket.

• Emmizen80

ni pratar vikt ser jag... Vägde 90kg på förlossningen, dvs en uppgång på 27kg denna grav. Idag väger jag 80 och har 17 kg kvar. Ioch med att jag inte ammar kan jag ju dra igång en bantningskur, men ännu har det inte blivit av, tyvärr... Dotter börjar 6års på måndag och åker då med bussen hemifrån strax efter 8, och kommer hem igen strax innan 14. under den tiden har jag tänkt att få till hemmaträning ala power walks. Tänkte även lägga om kosten från då.

Vi kanakse skulle starta en peptråd för oss som ska ner dessa jäkla kg?  

Svar på tråden Juli bebis 2012