• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • smulan12

Pust. Innan kunde jag inte sitta upp och amma Noah utan bara ligga ner. Nu är jag tvungen att sitta upp och amma. Försöker jag lägga mig ner blir han jättearg. Så nätterna är sådär roliga nu. :p

Majsandra.wordpress.com

• MissMurrig
    millifjor skrev 2012-08-10 07:11:44 följande:
    Nu äntligen har jag fått antibiotika för mitt bröst! Fick åka in akut inatt då det blev tvärstopp i brösten, det enda de gjorde dock var att skriva ut medicin, o sa att det bästa är om jag ammar på det bröstet ändå, men det klarar jag ju inte! Gör så galet ont att jag bara ligger och skriker och skakar....
    Åh jag vet, jag grät när jag ammade, men man måste ju.... måste ju få ut mjölken och knölen....Men du kanske kan köra på badet ist? Ligga i ett varmt bad kanske kan lossa lite på mjölken. Eller lägga en värmekudde eller så på bröstet innan du ammar..? För mig tog det ca 3 dagar med antibiotika innan det slutade göra ont och min feber släppte helt. HAr börjat äta något som heter SPC-Flakes, fick det som tips av en BM som jobbar på amningsmottagningen. De köper man på apoteket, påminner om havregryn ungefär. OCh de innehåller något som ska hjälpa mot mjölkstockning, så man inte får det igen. Jag fick det 2 ggr med första sonen och en gång nu men på båda brösten, så jag har nog lätt för att få det, och då är det bra att äta såna här flakes... Tänkte att jag kör på nu med ett paket iaf, det räcker kanske 1-2 månader, då tror jag det är störst chans att få det, när man ammar så ofta och mycket.... 

Heja på nu, du är en super-woman! Det gör ont, men du klarar det. Du tryckte ut en hel människa ur ett hål som normal inte blir större än en 5-krona! Lycka till!
  • smulan12

Har satt lösenord på ett inlägg i bloggen. För er som är intresserade får ni fråga. Anledningen är att jag inte vill att vissa förvetna personer här hemma ska kunna läsa det. Ja, ni som läser förstår varför.

• anjiali

Milifjor : låter jobbigt, hoppas antibiotikan kommer hjälpa snart och allt blir bättre. Man orkar ju inte med så mycket motgångar så här i början.

Vermillion: min lilla skrutta var så de första två veckorna. Men det berodde nog på antibiotikan. Hon är bättre nu men vill inte ligga i vagn eller åka bil. Bara bli buren. Tacka vet jag bärsjal. Om du inte har så rekommenderar jag varmt.
    Vad säger dom på BVC ??? Kram på dig.

I jobbiga stunder försöker jag blicka framåt. Ofta blir det lite lättare efter tre månader och snart har vi gjort en här hemma. Det är jobbigt i början och innan vi hinner blinka är det förbi och vi har rultiga glada små knoddar.

Kämpa på alla (inklusive mig själv).

• SaJo81

Igår skrek lilleman nästan hela tiden han var vaken, han verkar dock ha ont i magen stackaren :( fick i alla fall nattat honom vid tolv/halv ett och kors i taket så väckte han mig inte för käk fören strax innan sju i morse ! Konstigt nog så känner jag mig trots det tröttare än på länge...

På söndag ska jag försöka rodda ihop alla tre grabbarna själv för första gången :S blir lite nervös bara jag tänker på det, det hade ju inte vart nåt problem om lilleman inte skrek och hade ont :s vill ju inte lägga ner honom skrikandes för att dom andra två vill ha macka, elle för att laga mat eller så...

• EllaBella02

Stackars alla er med mjölkstockning! Håller tummarna att det går över snart och att vi som inte har det slipper få det. Igår hade vi med en skrikkväll. Vi hade varit borta hela dagen nästan hos min syster, från 2-8 typ. Hon sov kortare perioder där på typ 40 min kanske och när vi kom hem var det ingenting som var bra. Till slut lugnade hon ner sig i gungstolen och liggandes över axeln. Kanske var att det blev för mycket liksom, för mycket intryck med mycket folk och så. Lilla pytte : )

• millifjor

Tack för peppningen Missmurrig! Nu har jag precis ammat det onda bröstet, det kom lite mjölk först men sen blev det stopp, det kom ut en liten tjock gegga men ingen mjölk hur länge ska man amma på det onda bröstet per gång? Är det bra att man suger stopp o ska man fortsätta då eller lägga ner det ett tag?

• FruSandra

Idag fick ja hem mitt jättefina namnhalsband som jag beställt av min syssling :)
    Hade gärna velat visa upp de här men har bara iphonen nu...
    Men om ni vill får ni gärna kika in på bloggen där bild finns :)
    Http://frusandrasjoberg.blogg.se

• froggyL

Smulan12, jag följer din blogg, läser gärna om jag får...

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
Svar på tråden Juli bebis 2012