millifjor skrev 2012-08-10 07:11:44 följande:
Nu äntligen har jag fått antibiotika för mitt bröst! Fick åka in akut inatt då det blev tvärstopp i brösten, det enda de gjorde dock var att skriva ut medicin, o sa att det bästa är om jag ammar på det bröstet ändå, men det klarar jag ju inte! Gör så galet ont att jag bara ligger och skriker och skakar....
Åh jag vet, jag grät när jag ammade, men man måste ju.... måste ju få ut mjölken och knölen....Men du kanske kan köra på badet ist? Ligga i ett varmt bad kanske kan lossa lite på mjölken. Eller lägga en värmekudde eller så på bröstet innan du ammar..? För mig tog det ca 3 dagar med antibiotika innan det slutade göra ont och min feber släppte helt. HAr börjat äta något som heter SPC-Flakes, fick det som tips av en BM som jobbar på amningsmottagningen. De köper man på apoteket, påminner om havregryn ungefär. OCh de innehåller något som ska hjälpa mot mjölkstockning, så man inte får det igen. Jag fick det 2 ggr med första sonen och en gång nu men på båda brösten, så jag har nog lätt för att få det, och då är det bra att äta såna här flakes... Tänkte att jag kör på nu med ett paket iaf, det räcker kanske 1-2 månader, då tror jag det är störst chans att få det, när man ammar så ofta och mycket....
Heja på nu, du är en super-woman! Det gör ont, men du klarar det. Du tryckte ut en hel människa ur ett hål som normal inte blir större än en 5-krona! Lycka till!