• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

Min bm sa att det inte hjälpte att höja minifom men att det var ofarligt. Dock rekommenderade hon att kombinera med semper magdroppar!

• HannaVirrpanna

Sajo: ja det är verkligen jätteskönt! Har haft tur med två nöjda barn! Jag trodde dock och var helt inställd på att det skulle bli en liten kolik bebis eftersom Frans var så nöjd som liten.

Jag förstår att det blir jobbigt med en sällskapssjuk bebis och två vildingar helt ensam. Har du testat sjal? Det är så himla bekvämt!

• HannaVirrpanna

Millifjor: aj aj aj! Har förstått att det gör sjukt ont med mjölkstockning! :( min BVC sköterska berättade om ett par där kvinnan haft så sjukt ont att hon sa till sin man: älskar du mig så sug och spotta!!

• Tekla78

Millifjor, det finns en nässpray på recept med något ämne i som oftast gör att mjölkstocknibgen släpper (kan det vara oxitycin?). Prata med BVC om det! Lider verkligen med dig! kram Hanna, haha!!!

• MissMurrig
    millifjor skrev 2012-08-10 13:35:23 följande:
    Tack för peppningen Missmurrig! Nu har jag precis ammat det onda bröstet, det kom lite mjölk först men sen blev det stopp, det kom ut en liten tjock gegga men ingen mjölk hur länge ska man amma på det onda bröstet per gång? Är det bra att man suger stopp o ska man fortsätta då eller lägga ner det ett tag?
    Jag tror tror det tjocka är den infekterade "gamla" mjölken, och att det är bra att försöka mjölka ut den (jag vet detgör ont), men om det är på G så att säga, så kanske det är lite lättare att fortsätta mjölka ut det då, än att försöka vid ett annat tillfälle. Får du ut den sjuka mjölken så känner du nog dig frisk samma dag. Så var det för mig med min första stockning.
  • Tekla78

Vi är inne på sista och 5:e veckan ledigt tillsammans. Idag tar vi en tripp till lådbilslandet. Det ska bli skönt att slippa "vad ska vi göra idag då?" för att aktivera 3-åringen. Gör man inget blir det ett evigt tjat om film och spel (redan nu?! Var ska det sluta?!) och massa ilska om han inte får. Man orkar/har inte lust att leka lekar hela tiden heller. Så... dagis och kompisarna får sköta en del av aktiveringen På måndag ska vi till onkologen/Astrid Lindgrens sjh. Även om det inte är cancer som lilleman har går behandlingen under den avd. De ska bedöma och ev. sätta in behandling då. Det är blodtryckssänkande medicin som har visat sig ha positiv effekt på hemangiom. Såret har läkt på vissa ställen, men blir större på andra så kanske kommer de att vilja avvakta med behandlingen. Vi får se. Det är så skönt att vi fått prata med rätt personer på en gång i alla fall och läser man om andra föräldrar som haft kontakt med samma sjh har alla varmt rekommenderat personalen.

• cattiwik

Hade bf 28/7 men ännu ingen bebis.

På tal om Minifom så gav jag sonen 20 droppar och semper när han var liten och det funkade bra. Vet dom som gett ännu fler droppar. Det är helt ofarligt. Man kan i princip ge hur mycket som helst. Min BM sa att man sällan ger 10 som det står på flaskan, för det är oftast alldeles för lite.

Så det är ingen fara att höja dosen på minifom.

• SaJo81

Vi köpte en ergobaby bärsele med spädbarnsinlägg igår och idag har lilleman i princip bara varit nöjd när han fått sitta i den så det var ju ett lyckat köp i alla fall:) ska fråga vårt BVC på tisdag också vad dom säger om dropparna

Svar på tråden Juli bebis 2012