• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • smulan12

Äh, jag lägger lösenordet här så får ni läsa som ni vill. :p laban är lösenordet. Ni som följer mig får gärna slänga in en kommentar då och då. Alltid kul. :) behöver inte va nåt bra, ni får gärna gnälla lite om ni är på det humöret. :p

• cattiwik

Det verkar som om många har problem med amningen. Trist!! Jag börjar också oroa mig för det nu. Men här är det fortfarande väntans tider då bebisen vill bo kvar i min mage.

• anjiali

Cattiwik: när var du beräknad ?

Ligger här och nattammar och ögonen går i kors. Ca tre timmar kvar av natten innan jag ska upp och köra stor tjejen till bussen. Skulle gärna sova tre dygn i stället.
    Vi har börjat vår andra antibiotika kur på lillans tredje vecka i livet utanför magen. Hon har en infektion i naveln som inte släppte helt. ;-(.
    Hoppas magen inte blir helt sabbad, Jon kämpar redan med varje fis som sitter på tvären.

• Jamtlandstaus

Anjiali, kör ni på dubbel dos Minifom? Vi märkte skillnad när vi började med 20droppar istället för 10! BVC rekommenderar det oxå.

• SaJo81

Sitter i soffan med lilleman, han vaknade löjan fyra och var jättehungrig, åt i en halvtimme och sen ville han inte alls somna om :( om en timme ungefär vaknar dom andra två grabbarna så jag hoppas verkligen att deras pappa går upp med dom så jag kan få spva

• anjiali

Har gett tio droppar. Ska prova med 20. Tack för tipset .

Sajo: då är vi två som varit vakna tidigt :-/. Milea ville inte somna om och vid tio i sju skulle jag upp och hjälpa stora tjejen att komma i ordning så jag kunde köra henne till bussen. Hon ska till Stockholm en vecka. Så nu är jag två barns mor första veckan när mannen börjar jobba. Lite smygstart. Skönt ! Vet inte hur jag ska få ihop vardagen med att lämna barn klockan 8.00 sen hämta 11.00 den ena tjejen och 13.00 den andra.
    Blir inte mycket till vila på fm eller em.

• SaJo81

Kan man höja dosen med minifom utan att konsultera en läkare, det står ju ändå 10 droppar på förpackningen, vad är det i? Inga farliga grejer då antar jag, vår lilleman har ju inte blivit nämnbart bättre efter att vi började med minifom heller

• HannaVirrpanna

God morgon alla fina mammor!
    Vågar knappt skriva här då många av er verkar ha det kämpigt! Vi har turen att ha en väldigt nöjd tjej som hittills bara "skriker" då hon är hungrig och då hon vill ha närhet. Så igår vågade vi oss ut på bio!

Min sambo hade lagat god mat då jag kom hem från mina föräldrar och sen kom mina systrar som skulle va barnvakt. Vi såg Batman och om jag hade haft snopp hade jag haft stånd hela filmen. Sjukt bra film! Vi hade så mysigt! Allt hade gått bra här hemma och det kändes så skönt att bara få va med sambon i några timmar!

Sen undrar jag hur era barns navlar ser ut? Våran tjej tappade sin när hon var en vecka, men det blöder fortfarande... Inte mycket men det är alltid torkat blod där...

• SaJo81
    HannaVirrpanna skrev 2012-08-11 09:49:38 följande:
    God morgon alla fina mammor!
    Vågar knappt skriva här då många av er verkar ha det kämpigt! Vi har turen att ha en väldigt nöjd tjej som hittills bara "skriker" då hon är hungrig och då hon vill ha närhet. Så igår vågade vi oss ut på bio!

Min sambo hade lagat god mat då jag kom hem från mina föräldrar och sen kom mina systrar som skulle va barnvakt. Vi såg Batman och om jag hade haft snopp hade jag haft stånd hela filmen. Sjukt bra film! Vi hade så mysigt! Allt hade gått bra här hemma och det kändes så skönt att bara få va med sambon i några timmar!

Sen undrar jag hur era barns navlar ser ut? Våran tjej tappade sin när hon var en vecka, men det blöder fortfarande... Inte mycket men det är alltid torkat blod där...
    åååh vad härligt med lite kvalititetstid, man blir inte bortskämd med sånt när man har små barn, speciellt inte så små som dom är nu! 
    har hört att den ska va grym Batman (måste seeee)  

skönt med en så nöjd tjej, vår kille e extremt sällskapssjuk och har ont i magen, känns inte kul alls =(

idag är det jättefint väder med så man borde ta med sig familjen ut till havet kanske

• millifjor

Jag har ju mjölkstockning och det står överallt att bebisen ska amma det inta bröstet för det är effektivast, men om nu inte bebis vill amma det onda bröstet för det kommer ju typ ingen mat där, hur gör man då!? Just nu är det jag som får klämma och dra, har bett mannen att suga men han vill inte han heller

Svar på tråden Juli bebis 2012