• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Jamtlandstaus

Sajo; på mig känns framfallet som om jag har en dåligt instoppad tampong, som om något hänger ut i slidöppningen. Kan dessutom känna detta något när jag sitter på toa.
    Frågade barnmorskan när jag sprang på henne i korridoren på BVC o hon sa att det vanligaste är att det går tillbaka inom några månader när muskulaturen återfår sin elasticitet. Å det hoppas jag verkligen att det gör!

• grahnkotten

Jag brukar börja knipa kring anus och sedan fortsätta knipet fram mot slidan. Där försöka hålla någon sekund innan man släpper och börja om från början! Det ska inte spänna magmuskulaturen, då tar man i för mycket och med fel muskulatur! Har man svårt i början är det bra att prova i liggande ställning alt föra in ett finger och försöka knipa det! Att knipa kissstrålen är inte heller riktigt samma muskler, är inte helt säker men tror att man ska undvika det så man inte lura kisseriet.. Men det är jag osäker på!

• SaJo81

Har nu vart premiärensam med alla tre grabbarna i fyra timmar och det har faktiskt gått riktigt bra, lite synd är det ju att lilleman bara skriker när han är vaken så man kan inte lägga ner honom så jag kan inte ge då två stora riktigt så mycket tid som jag hade önskat,

Vi gick till och med en tur till affären, lilleman fick sitta i den nya bärselen oc det funkade jättebra :) ska nog klara detta med sen när mannen börjar jobba igen.... 1,5 vecka kvar

• Trolla75
    millifjor skrev 2012-08-11 10:43:03 följande:
    Jag har ju mjölkstockning och det står överallt att bebisen ska amma det inta bröstet för det är effektivast, men om nu inte bebis vill amma det onda bröstet för det kommer ju typ ingen mat där, hur gör man då!? Just nu är det jag som får klämma och dra, har bett mannen att suga men han vill inte han heller
    Ring till BB och be att få låna en av deras stora pumpar, den pumpen sjukhus har är väldigt effektiv och du får tömt ditt onda bröst på nolltid.

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - Lillebror 18e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    Jamtlandstaus skrev 2012-08-12 05:30:02 följande:
    FruSandra; jag har oxå så med avslaget. Känns länge men det verkar normalt. Jag har dessutom drabbats av framfall men det sägs kunna gå tillbaka av sig själv efter några månader...hoppas på det, det är inte så roligt att vara uppe å röra på sig!
    Försöker komma ihåg knipträningen men ack så lätt att glömma. Någon som har något bra tips för att komma ihåg?
    Försöker att knipträna efter varje toabesök...  Flört
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - Lillebror 18e juli 2012♥ღ
  • juliaannaeva

Lite ångest inför kommande vecka, mannen har åkt på utbildning och kommer inte hem förens fredag. Jag, lillan och hunden ska vara själva! Kommer inte bli lätt på kvällarna då man inte kan göra annat än bära bära..

• Emmizen80

Ni som flaskmatar: vad använder ni för flaskor? Jag har använt mam ultivent och dr Brown (anti kolik) samt avent (vanlig). Jag ger Gustav NAN att äta. Nu är det så att Gustav kräks en hel del, en dag kan vi byta kläder på honom fyra gånger. Tror ni att det enbart beror på omogen magmun, eller kan det vara en kombination av erättningen, omogen magmun samt val av flaskor? Idag har jag bara mata med dr Browns flaskor (som tar bort luften i flaskan) och han har inte alls kräkts lika mycket som innan. Är det bara en tillfällighet eller kan barn kräkas mer av att de även sväljer en hel del luft när de äter, som de kan göra när de äter med sk "vanliga flaskor"?

• Hera78

När vi ger Olivia ersättning (när mjölken inte räcker till) ger vi NAN i Dr Brown flaskor och vi har inget kräks här men så är hon nog inget kräkbarn..

• froggyL

Vi kör på man. Hade dr Brown till dottern som hade kolik. Simon kräks inte mycket, men luft får han i sig! Han suger och suger och sväljer inte lika ofta, utan då klunkar han rejält och får ner luft samtidigt. Måste därför rapa honom minst 3 ggr varje mattillfälle. Vissa barn kräks mycket, andra inte. Tror inte det beror på flaskan.

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
Svar på tråden Juli bebis 2012