• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Jag har inte varit på jobbet ännu. Väntar tills barnen är i skolan. Men är svårt att träffa alla då de är instängda inne på operationssalarna. Har inte jobbat där så länge så det känns inte så jätte viktigt heller.

Lagom trött efter dagens utflykt, är det inte sovdags snart ?

• FruSandra

Tekla
    Ja jag har hört att de ska va super.
    Ja jobbar i Nykvarn men har aldrig varit där.. Kanske inte så konstigt eftersom ja inte har några andra barn.. Men hade tänkt ta med syrrans yngsta dit, han är 3,5 :)
    Vart bor du nånstans?

• Tekla78

Jag har inte heller varit på jobbet, mest för att det känns konstigt att gå dit på "semestern". Även för att det varit körigt med blöj- och plåsterbyten samt läkarbesök. Tror jag åker dit i nästa vecka eller veckan efter. På måndag blir lillen 5v. Kanske smart att klara av besöket nästa vecka, innan skolorna kört igång ordentligt igen och förkylningarna börjar härja som mest.

• cattiwik
    Cizzi86 skrev 2012-08-11 14:13:36 följande:
    Min syster tipsade mig om att öka dropparna för det hade de sagt va ok på hennes bvc så det gjorde jag. Samkör även med semper. Tycker nog det blivit bättre. Igår va vi hos vårt bvc och hon tyckte inte det lät så bra att öka när dey stod 10droppar på flaskan och även i fass så ska testa och köra tio igen men märker jag att det blir värre så ökar jag igen!kan väl inte va så farligt....många av er har ju fått rådet att öka dosen.

Verkar som om du fick det svaret från BVC för att de kanske inte vet. Har hört dom som ger både 30 och 40 droppar. Själv gav jag 20 till sonen. De på BVC sa att det inte gick att överdosera. Sen gav jag inte innan varje måltid då han åt så ofta från början. Tror jag gav 5 ggr om dagen jämt fördelat. Utöver det fick han semper droppar 1 gång per dag också.
  • SaJo81

Måste köpa semper dropparna med tror jag!

Jag jobbar på Volvo Lastvagnar och det är ju väldigt stort, mycket ljud och massa människor så lilleman får bli nån månad innan jag åker dit i alla fall

• Tekla78

Millifjor, jag brukar märka det på fisarna som kommer efter gnället/skriken. Oftast om jag inte kan komma på varför han gnäller är han trött och behöver komma till ro.

• Tekla78

Undrar en sak om bröstvårtorna. Hur vet man om man har bakterier där? Jag har ont i mina (inte överdjävligt, men kännbart) och tycker att jag är noga med greppet och så. Vem hör man av sig till för odling, BVC?

• SaJo81

Vår lilleman har svårt att rapa och fisa samt att han alltid börjar skrika typ 10-15 min efter maten varje gång och dra upp benen mot magen...

Svar på tråden Juli bebis 2012