• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Okej, nu verkar dom stanna kvar : ) skrev ett långt igår och ett kortare idag som bara är borta! Nu orkar jag inte skriva det långa igen, men det jag skrev i stora drag var att jag tycker det är super att vi peppar varandra här med viktnedgången och att Emmizen och jag kunde ses på riktigt för en powerwalk : )

• EllaBella02

Jo, det är okej. Tänker på mamma varje dag och jag kan nog inte riktigt fatta än att hon är borta. Känns flera gånger om dagen dom jag vill lyfta luren och ringa henne och fråga någonting. Men samtidigt så måste ju dagarna gå och jag har ju min solstråle att ta hand om och massor med stöd. Men så här en månad efter att hon gått bort så gråter jag kanske inte varje dag efter henne med då och då kommer känslorna av saknad över mig. Tack för att du frågade! Kram

• Jamtlandstaus

Grattis cattiwik, äntligen är hon här!
    Hur gick förlossningen, hur stor var hon, har ni namn klart till henne??
    Berätta gärna när/om du vill när du får tid.

• SaJo81

Nu har vi problem med andranamn till lilleman! Hans bröder heter Tristan Maximillian och Anakin Vincent, lillebror heter ju Bastian i förnamn men vad ska han heta mer?

Idag har vi varit på BVC med, lilleman är 23 dagar och har vuxit 5cm på längden till 55cm och väger nu 4290g han har gått upp drygt 0.5kg från sin födelsevikt

• smulan12

Vi har också svårt med andranamnen. Det lutar åt Noah Daniel (efter pappa) Wilgot (som vi var ganska inne på innan han föddes och som mormor älskar) . Men det är så svårt. Eller ska han kanske bara ha ett namn? Och vilket då?? Suck så svårt.

• HannaVirrpanna

Idag fick jag se första leendet! Jäklar vad hon smajlade!! Helt underbart! Även storebror fick sig ett flin :)

Har börjat inskolningen för Frans nu idag, tycker det är lite tidigt men... Det är bara att inse att sommaren börjat gå till höst! Han älskade det i alla fall, ville inte gå hem!

Ang andranamn så har vi bestämt ett tillsammans (Tilly) ett har Johan fått bestämma (Greta efter hans mormor) och ett har jag fått bestämma (Armida från min gammelmormor). Självklart måste den andra godkänna namnet :)

Är det bara jag som läker bröstmjölk?? Jag får byta inläggen flera gånger per dag! Himla drygt!

• Sladdis

HannaVirrpanna: Jag läcker också hela tiden.

Matteo heter Gunnar i andranamn. Hans farfar heter det och hans pappa heter det i andranamn.

Svar på tråden Juli bebis 2012