• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Cizzi86

Min första heter Maximilian och sen Nils(min morfar) och David(sambons farfar). Lillen heter Charlie Oskar(min farfar) Markus(sambons tvillingbror). Jag vill att andranamnen ska vara ett från varje sida släkten...men det är jag det:) Sajo81..ni har väldigt coola namn till era barn;) kanske lillen kan heta Lennox i andranamn? Phoenix är oxå coolt...hade vi som namnförslag...Valentino...Lex...

• eken

Vi valde namn igår och det blev Tuva som förnamn och Cornelia som mellannamn. Jag hade helst velat ha tv

• eken

Två andranamn från varsin sida av släkten men det klingade inte fint när vi testade.
    Så det fick bli Cornelia som inte har ngt med släkten att göra.

• millifjor

Vad roligt eken, min systers äldsta heter just Tuva Cornelia

Vår tös heter Rakel i första namn och Leona i andra namn

• SaJo81

Vi har inte valt släktnamn till nån av dom andra två så det känns lite fel att ge lilleman ett om ni förstår, annars är min man lite inne på hans "riktiga" namn ( han fick nytt namn när han kom till Sverige som 5-åring) vilket jag hade tyckt var fint just för att det är min mans namn ( efter vi gifte oss bytte han dessutom till mitt efternamn så det finns liksom inget kvar..)

Vilka fina namn ni alla har till era! Skulle egentligen också kunna tänka mig tre namn till lilleman men då är det ju det där med dom andra två, vill att allt ska vara jämnt om ni förstår men det kanske inte spelar någon roll egentligen....

• anjiali

Min lilla skrutta heter Milea i tilltalsnamn och Rosa (råsa, spanskt uttal) efter farmor som bor i Chile.
    Största har som tilltal Anjelina och Maria i mellan namn efter min mormor som även jag och min mamma heter. Mellan tösen heter Alicia och sen Isabelle som vi bara valt efter ingen . Tyckte om namnet men ville inte ha det som tilltal då mannens kusin heter det.

Imorgon börjar operation tjata på rektorn på barnen skola. Jag ska lämna klockan 8.00 på morgonen. Sen ska första barnet hämtas klockan 11.00 och andra barnet klockan 13.30. Vilket innebär att denna föräldraledighet kommer bli helt kass och gå ut på att köra fram och tillbaka. Finns ingen tid för vila hemma eller besök, träffa andra mammor gå på babysim eller annan aktivitet. Så jävla less på denna snåla kommun. Vill att mellan flickan ska få stanna på fritids till 13.30 så jag kan hämta båda samtidigt.
    Frågade i våras och då var det nej.
    Alla tips på hur jag ska göra mottages med varm hand.

• grahnkotten

Idag har vi varit på BVC och det gick bra! Lilleman hade växt ordentligt! Hade gått upp fr 3055 t 3550 och växt fr 49 cm t 54 cm på 1,5 v!! BM var lite chockad, vi med! Men det känns skönt iom att amningen krånglade så i början!

• saramy

Moa heter Ingrid Elisabeth i andranamn. Det är mormor resp farmors andranamn och vi tycker att de klingar fint ihop. Det var nog svårare att komma fram till andranamnen än tilltalsnamnet!

Svar på tråden Juli bebis 2012