• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Hera78

Och vår lilla sötnos heter Olivia Elisabeth, jag ville först att hon skulle ha tre namn men eftersom hon har två rätt långa namn och vårt efternamn är ganska långt så fick det räcka. Elisabeth heter både jag, hennes farmor och gammelfarmor så det var ett ganska enkelt val

• Emmizen80

Vår kille heter GUSTAV Bo Olof. Alla namn är släktnamn. Gustav hette min gammelfarfar och bo heter makens pappa, olof hette min farfar samt min pappa, bror och brorsson i andranamn. Efternamnet var inte svårt i och med att vi är gifta :) . Dottern heter ELSA Maja Britta. Elsa hette makens farmor som dog prick 9, till följd av en olycka, månader innan dottern föddes. Maja är efter min farmor och Britta efter makens mormor, samt min mamma och jag heter britt i andra namn.

• Alemonia

Min Moa heter Wiola Märta i andranamn. Wiola efter makens farmor och Märta efter min mormor.
    Den äldsta heter Ida Barbro Viola där Barbro är efter min mamma och Viola hans (ej tilltalsnamnen).
    Tilltalsnamnen har vi valt för att de varit fina och i vårt fall har vi valt ett andranamn var och de namnen har varit lättare än tilltalsnamnen

Idag har jag lämnat på förskolan för första gången sedan Moa föddes. Det var jobbit att lämna ett ledset barn men det gick snart över och det var knappt att hon ville åka hem när jag kom.
    Det var en hel del fröknar som gärna kollade på lillan samt en annan nybliven mamma där som jag pratade lite med. Hon hade liksom mig amningsöverdel men till det mysbyxor vilket jag noterade först när hon sa det.

Gällande vikt och kläder tyckte jag också att det var svårare denna gången än vad jag minns och jag är tacksam för de jeans som jag köpte i storleken större än mina vanliga när jag var i början av första graviditeten för de kan jag ha nu. Första försöket med vanliga byxor/kjolar var då INTE kul. En favoritkjol fastnade på låren
    Jag har tre kilo kvar att gå ner och sen ska två till bytas från fett mot muskler innan jag är nöjd.

• Emmizen80

Nu är Gustavs dop bokat. Den 20/10 blir det av, i samma kyrka dotter döptes i och den vi vigdes i. Det var inte helt enkelt att hitta en tid. Här har de dop varannan vecka och en? präst.. Minns inte att det var så svårt att hitta en tid förra gången. Hur gör ni andra med dop/namngivning eller väljer ni inget?

• AKT83

Vår Tilde heter Helena (efter faster som tog emot henne vid födseln hemma) och Ingrid (efter min farmor som dog exakt ett år innan Tilde föddes- en reinkarnation eller nått).

Vårt dop är oxå bokat till den 20/10. Ville egentligen ha i slutet på nov men kyrkan var fullbokad nov-dec.

Jag har ca 7 kg kvar och har stått stilla i två-tre veckor nu! Slut på gott med andra ord men jag är ju sååå sugen hela tiden.

Var på återkontrollen idag och fick ok! Skönt men jag får inte missa knipandes bara!

• SaJo81

Vi ska döpa lilleman i samma kyrka som hans bröder är döpta i, Har inte varit i kontakt med dem än men i den församlingen finns bara 3 kyrkor, vi gifte oss 15mil hemifrån så den kyrkan blir det inte...tror kanske pga att det e babyboom på bb och förlossningen på sommaren så är det nog fler som döps på hösten ?! Våra andra killar är döpta i februari så då kunde jag välja och vraka bland dagar! Apropå det borde man kanske ringa församlingen snart då...

• nilepile89

Vårt hjärta heter Lea Annika Linnea Annika efter sambons mamma som inte lever. Linnea efter mig som heter det efter farmor :). Känns som man borde ringa om dopet snart efterso
    Det föds så många barn

Svar på tråden Juli bebis 2012