• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Vår tös fick tid för dop den 6 oktober, och det är 3 kyrkor i vår församling. Men då tycker jag vi ses Emmizen! Smala och snygga låter super!

• smulan12

Både Noahs pappa och jag har (vad jag tycker) väldigt gräsliga släktnamn. Kurt, Lennart, Osvald mm. Därför väljer vi bort dom och tar troligtvis pappas namn och något mer.

Majsandra.wordpress.com

• MissMurrig

HannaVirpanna: Jag läcker som tusan. Det går åt minst 3 inlägg på varje bröst om dagen. Och då har jag uppsamlingskupor på mig när jag är hemma.... 

Ang vikt; Vägde mig på MVC idag, eftersom det är där jag har vägt mig hela grav så känns det som att det är den jag ska gå efter, och den var snäll mot mig! 71,5kg visade den, och jag vägde 66,5kg vid inskrivningen, och gick upp ca 18-20 kg. Har alltså "bara" 5kg till inskrivningsvikten, och lillkillen är bara 6 veckor. Känns ganska bra! Förutom att all vikt sitter på låren, rumpan och i den där deg¨säcken på magen...

Mina söner heter Leo Ludwig (efter min polska morfar Ludwik), och Liam Zacharias(Efter min sambos Israeliska farmors far Sacharia). Fixade till stavningarna till mer svenska stavningar, men har inspirationen efter släktingarna. Egentligen vill jag ha en av våra mor-eller farföräldrar till barnen, men efter Ludwig hade vi bara Bertil, Arne och Shalom kvar, och jag gillar inte de namnen så mkt.

SaJo81: Kul att läsa om din sons vikt vid 3 veckors ålder, fortfarande ca 200g mindre än vår son vid födseln! Träffade ett par på BVC ed sin 2 veckor gamla bebis, den vägde fortfarande ett halv kg mindre än Liam som nyfödd.. Då änner man vilken jättebebis man fått! Han såg inte ut att vara så jättemycket mindre än våra kompisars son som är 6 veckor äldre. Han väger nog kanske 500g mer än honom, eller mer. Men de är nästan lika långa. De har samma storlek på kläderna!

• SaJo81

Missmurrig: oj var det en sån bjässe ni fick:) haha jaaa jag tycker våran grabb var stor ändå men jag jämför ju med hans bröder som kom tio veckor för tidigt....vi har goda vänner som fick 6 v innan oss denna gången och deras tös vägde 100g mer än vår grabb vid födsel men var 4 cm längre.... Hon såg ut som en jätte bredvid lilleman när vi träffade dom första gången, men då var hon redan 60 cm lång.....

• anjiali

Hur ska jag få henne att ta nappen . Fyra veckor igår och vill inte ha. Jag är napp tydligen och det är jag inte nöjd med. Blir totalt låst i snuttande och tuttande hela em/kväll och somna i bilstol eller vagn är nästan omöjligt.
    Har ju två andra barn att ta hand om plus mig skälv att ta hand om. Men det är inte så lätt med en bebis som sugit sig fast :-/.

• juliaannaeva

Prova att ta hennes egna hand eller tumme :) min lilla är inte alls mycket för nappen, så hon har hela handen i munnen eller tummen. :)

• EllaBella02

Ett tips som ni kanske redan har provat i och för sig är att testa många olika sorters nappar. Vi fastnade på den 3:e sorten Mam. De två innan tyckte hon inte alls om.

• anjiali

Ok ska se om jag hittar mera sorter än de vi provat.
    Hon snuttar på handen när hon kommer åt den. Men vill hellre att hon tar napp än tumme om jag nu kunde få välja

• tundra

Gnällvarning!

Det värsta med sötsuget är ju att jag är som mest sårbar när jag är trött och sliten. Vilket jag är mest hela tiden. Måste få sova hela nätter för att vara i form.

Önskar att jag kunde dricka hinkvis med kaffe men det undviker jag helt för att skona lillemans mage.

Med stora sonen åt jag minst 200g mörk choklad om dagen bara för att orka stå på benen. Så att bara ta en bit funkar inte.
    Alltså är choklad helt förbjuder hemma och då saknar jag det inte lika mkt. Önskar bara att det fanns nån magisk tablett man kunde ta.
    Speciellt idag när maken åker på trav direkt efter jobbet och kommer hem vid midnatt nån gång. Plus att jag har sån sjuuuk träningsvärk att det tom gör ont att gå.

Så. Nu har jag gnällt av mig.

• millifjor

Har en bebis här hemma som inte sovit mer är 2 timmar i sträck det senaste dygnet, och sedan typ 2 inatt har hon vaknat nästan en gång i timmen och vill amma, vad gör man!? tips mottages för att få en bebis att sova länge, jag är galet trött nu juh!

Svar på tråden Juli bebis 2012