HannaVirpanna: Jag läcker som tusan. Det går åt minst 3 inlägg på varje bröst om dagen. Och då har jag uppsamlingskupor på mig när jag är hemma....
Ang vikt; Vägde mig på MVC idag, eftersom det är där jag har vägt mig hela grav så känns det som att det är den jag ska gå efter, och den var snäll mot mig! 71,5kg visade den, och jag vägde 66,5kg vid inskrivningen, och gick upp ca 18-20 kg. Har alltså "bara" 5kg till inskrivningsvikten, och lillkillen är bara 6 veckor. Känns ganska bra! Förutom att all vikt sitter på låren, rumpan och i den där deg¨säcken på magen...
Mina söner heter Leo Ludwig (efter min polska morfar Ludwik), och Liam Zacharias(Efter min sambos Israeliska farmors far Sacharia). Fixade till stavningarna till mer svenska stavningar, men har inspirationen efter släktingarna. Egentligen vill jag ha en av våra mor-eller farföräldrar till barnen, men efter Ludwig hade vi bara Bertil, Arne och Shalom kvar, och jag gillar inte de namnen så mkt.
SaJo81: Kul att läsa om din sons vikt vid 3 veckors ålder, fortfarande ca 200g mindre än vår son vid födseln! Träffade ett par på BVC ed sin 2 veckor gamla bebis, den vägde fortfarande ett halv kg mindre än Liam som nyfödd.. Då änner man vilken jättebebis man fått! Han såg inte ut att vara så jättemycket mindre än våra kompisars son som är 6 veckor äldre. Han väger nog kanske 500g mer än honom, eller mer. Men de är nästan lika långa. De har samma storlek på kläderna!